چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

حزب الله:مقاومت را از ولایت فقیه آموختیم

جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۱۶
کد مطلب: 403331
 به گزارش جهان به نقل از تسنیم، جلسات سلسله دورس فرهنگی مجتمع امام حسن مجتبی (ع) با تدریس شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، در منطقه ضاحیه جنوبی بیروت، آغاز شد.

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، در مراسم آغاز سلسله دروس فرهنگی در مجتمع امام حسن مجتبی (ع) در ضاحیه جنوبی بیروت، تحت عنوان «ولی مُصلح» که محمد فتحعلی، سفیر و سید حسن صحت، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در لبنان نیز در آن حضور داشتند، ولی فقیه و ایمان به آن را بخشی از ایمان و اعتقاد اسلامی برشمرد.

شیخ نعیم قاسم در این مراسم گفت: حزب‌الله به دلیل ایمان به رهبریتی که وجود آن برای طی طریق اسلام لازم است، به ولی‌فقیه ایمان آورد و این بخشی از ایمان اسلامی ماست. ما در جایگاهی نیستیم که موضعی سیاسی مرتبط با ایران یا ولی (فقیه) یا اهداف دیگر در دنیا را اتخاذ کنیم؛ ما در موقعیتی هستیم که می‌خواهیم از طریق آن، ایمان و التزام خود به احکام شرعی را بیان کنیم و امکانی برای تحقق این هدف نیست جز با پیروی از شیوه مُصلح ولی‌فقیه.

حزب‌الله الگوی اسلامی معاصر است

معاون سید حسن نصرالله، حزب‌الله را الگوی امروزین اسلامی نامید و گفت: رفتار عملی حزب‌الله درکی از افکار این رهبریت، (یعنی) رهبری ولایت (فقیه) است، بنابراین امروز ما مقابل تصویری روشن هستیم. حزب‌الله، الگوی معاصر اسلامی است و رهبریت ولی‌فقیه، تجلی دیدگاه شیوه اسلامی در عرصه زندگی روزگار معاصر است و ما از روی ایمان اسلامی خود به این شیوه ایمان آوردیم.
وی تأکید کرد: هر کس به دلیل کمبود وقت یا عدم اطلاع از کتب، فرهنگ و حوزه‌های دیگر، امکان شناخت کافی ندارد، می‌تواند به الگوی حزب‌الله که اجرای عملی ایمان به ولایت است بنگرد.

مقاومت را از رهبریت و ولایت فقیه آموختیم

شیخ قاسم افزود: ما از رهبری (ولایت فقیه) آموختیم که در برابر اشغالگری ایستادگی کنیم. مقاومت در برابر اسرائیل، نتیجه دیدگاه‌ دو بُعدی دینی ـ سیاسی است و اکنون ما از چشمه (روان) همین مقاومت است که سیراب می‌شویم. مقاومتی که شایستگی، سودمندی و توانمندی‌اش در تغییر معادلات به سود استقلال ملت‌های منطقه و انتخاب آنچه برای امت و نسل‌های بعدی می‌خواهند، ثابت کرده است.

وی تسامح و رویکرد باز حزبظالله در برقراری ارتباط با گروه‌های دیگر را که با وی اختلاف فکری دارند، یکی از نتایج تربیت ولایت (فقیه) خواند و گفت: یکی دیگر از نتایج ایمان به ولایت فقیه، همان تصویر درخشانی است که مجاهدان از نظر اخلاقی، عمل، جانفشانی و رفتار با مردم ارایه کردند.

طرح تکفیری نشان داد، الگوی مقاومت تنها راه درست است


وی با بیان اینکه از رهبری ولایت فقیه آموختیم که اسلام دین رحمت، حکمت، توازن و هشدار است، تأکید کرد که اسلام، هیچ‌گاه با انحرافاتی که برخی‌ها به اسم اسلام مرتکب می‌شوند، موافق نبوده است.

معاون دبیرکل حزب‌الله افزود: جهانیان نمونه دیگری که ادعای اسلام دارد را مشاهده کردند؛ الگوی تکفیری‌هایی که هیچ کسی از جنایت‌های آنان در امان نیست. نه رحمت و حکمتی در قلب‌های آنان یافت می‌شود و نه از اخلاق و انسانیت بهره‌ای برده‌اند.

وی ادامه داد: این تکفیر، دلیلی بر اسلام نیست و حتی ناشی از فهم رسالت اسلام نیست؛ به ویژه اینکه این رویکرد در مقابل درخشش طرح و الگوی اسلامی رسوا شد. این الگوی اسلامی در حزب‌الله و مقاومت تجلی پیدا کرده است.

شیخ نعیم قاسم، در پایان سخنان خود تأکید کرد: اکنون تکفیری‌ها را می‌بینید که چگونه علیه حامیان خود ایستادند تا ثابت شود که گزینه مقاومت، گزینه درست است. ما امروز گام‌های استوار خود برای تثبیت طرح اسلام ناب و اصیل را اقدامی درست می‌دانیم. اقدامی که از طریق اندیشه و جهاد در راه ولایت با هدف تحقق منافع امت (اسلامی) و ملت‌های منطقه و استقلال ما انجام شد.

همچنین در این مراسم، محمد فتحعلی، سفیر ایران در لبنان، در سخنانی گفت: جمهوری اسلامی ایران با انقلاب مبارک خود توانست به پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی در دو عرصه علمی و فناوری دست یابد.

فتحعلی پیشرفت‌های تهران را مرهون پافشاری ملت ایران بر استقلال و چنگ زدن به نظام ولی فقیه خواند و افزود: ایران امروزه به کشوری هسته‌ای تبدیل شده که هواپیما و کشتی‌های مورد نیاز خودش را تولید می‌کند و اکثر سلاح‌هایش با مهارت و امکانات ایرانی ساخته می‌شود.

وی افزود: اکثر دستگاه‌های برقی، خودروها، قطارها و واگن‌های مترو و هر آنچه در ایران یافت می‌شود، بر روی آن عبارت «ساخت ایران» درج شده است. پیشرفت‌های پزشکی، داروسازی، سلول‌های بنیادی، نانو و شیمی و برخی دیگر از رشته‌های پژوهشی ژنتیک که جای خود دارند.

فتحعلی تأکید کرد: پیشرفت‌ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران به فضا رسیده و از سال ۲۰۰۹ ارسال ماهواره به فضا را آغاز کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *