جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱
اخبار ویژه کیهان

انتظاری کشنده‌تر از انتقام!

پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۴۶
کد مطلب: 403174
نویسنده و روزنامه‌نگار سرشناس عرب تاکید کرد، ترسی که اکنون به دلیل انتظار در دل صهیونیست‌ها افتاده است، بسیار دردناک‌تر از خود انتقام است.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، نویسنده و روزنامه‌نگار سرشناس عرب تاکید کرد، ترسی که اکنون به دلیل انتظار در دل صهیونیست‌ها افتاده است، بسیار دردناک‌تر از خود انتقام است.

«عبدالباری عطوان» در روزنامه رای‌الیوم درباره پاسخ حزب‌الله لبنان به رژیم صهیونیستی نوشت: انتقام حزب‌الله حتمی است و اسرائیل هزینه سنگینی را خواهد پرداخت؛ پاسخ حزب‌الله تکان‌دهنده و بزرگ و سریع‌تر از آن چیزی بود که بسیاری تصور می‌کنند. سیدحسن نصرالله رهبر مقاومت لبنان یک سال قبل وعده داد که جبهه جولان را می‌گشاید و فکر نمی‌کنیم که این تیم از فرماندهان ارشد لبنانی و ایرانی برای تفریح در آنجا بودند؛ بلکه آنان در حال آماده‌سازی این جبهه به عنوان نقطه‌ای برای عملیات بودند، مانند آنچه که در جنوب لبنان و غزه روی داد؛ شاید شاهد آن باشیم که این جبهه تقریبا فراموش شده شعله‌ور شود؛ آن هم به صورتی که حتی به ذهن اسرائیلی‌ها و هم‌پیمانان آن نخواهد رسید.

عطوان ادامه می‌دهد: اسرائیل از هر زمان دیگری نگرانتر است، زیرا زمان و نوع سلاح مورد استفاده در پاسخ به این جنایت را نمی‌داند؟ آیا از جنوب لبنان صورت می‌گیرد و یا از بلندی‌های اشغالی جولان و یا خارج از فلسطین؟ و این عملیات چگونه صورت خواهد گرفت، با موشک‌ها یا پهپادهای «ایوب» و یا بمب‌های کاشته شده در مرزهای شبعا و یا تونل‌های سری مرزی مانند آن کاری که نیروهای مقاومت غزه انجام دادند؟

رای‌الیوم خاطرنشان کرد: ترسی که اکنون به دلیل انتظار در دل اسرائیل افتاده است، بسیار دردناک‌تر از خود انتقام است؛ هنگامی که ژنرال محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه می‌گوید اسرائیل باید منتظر صاعقه‌ای ویرانگر باشد و سپاه به حمایت گسترده از مبارزان و مجاهدان در منطقه تا پاک شدن جرثومه فساد از جغرافیای سیاسی منطقه ادامه می‌دهد، اسرائیل حق دارد که در ترس و نگرانی باشد.

اظهارات یک مسئول اسرائیلی که گفته بود «ما قصد ترور ژنرال الله‌دادی را نداشتیم و فکر می‌کردیم که سرنشینان دو خودرو گروهی از مبارزان عادی حزب‌الله هستند» بیانگر این مسئله است که این رژیم از دست زدن به این جنایت پشیمان شده است.

به گزارش العالم، عطوان نوشت: انتظار برای اجرای حکم اعدام از خود اعدام ترسناک‌تر است؛ ایستادن در برابر چوبه دار، به ویژه آنکه این انتظار طولانی شود. فرد مجرم نمی‌داند که چه زمانی او را برای ایستادن در برابر دار بیدار می‌کنند. این همان وضعیتی است که اسرائیل در آن قرار گرفته است. همان‌طور که گفتم، مشکل از نظر اسرائیلی‌ها این است که احتمالات برای نحوه انتقام گرفتن زیاد است؛ اما بارزترین آنها احتمال وجود تونل‌های سری زیر مرزهای لبنان است. من دو سال قبل از موزه مقاومت و جنگ سال ۲۰۰۶ در ملیتا در جنوب لبنان دیدن کردم و نمونه‌ای از این تونل‌های مقاومت را دیدم. همچنین مقبره تانک‌های مرکاوا را که افتخار صنایع نظامی اسرائیل است، مشاهده کردم.

وی خاطرنشان کرد: در جریان تجاوز اخیر اسرائیل به غزه این تونل‌های مقاومت را به یاد آوردم؛ هنگامی که مردان قسام شاخه نظامی جنبش حماس از زیر زمین و وسط یک پایگاه نظامی اسرائیلی خارج شدند و همه کسانی را که در آن بودند از پا درآورده و کل عملیات را تصویربرداری کردند و پس از غنیمت گرفتن سلاح‌ها، سالم به پایگاه‌هایشان بازگشتند.

رای‌الیوم در پایان نوشت: اگر این دستاورد شاگردان بود، پس دستاورد اساتیدی که به مردان حماس ساختن این تونل‌ها را آموخته‌اند چه خواهد بود؟‌ اسرائیل روزهای دشوار و پرخطری را در پیش رو دارد، سران این رژیم ابتکار عمل را در دست ندارند. اکنون کسانی که مقابل اسرائیل ایستاده‌اند، به دنبال شهادت هستند و از آمادگی و سلاح بیشتری برخوردارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اسراییلی های غاصب منتظر انتقام بزرگ باشند واز این انتظار بمیرند.