کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دولت: سفیر فرانسه اخراج نمی شود

2 بهمن 1393 ساعت 1:55

سخنگوی دولت گفت: اخراج سفیر فرانسه در این شرایط، درخواست احساسی برخی‌هاست که محترم است اما ما که بدنبال هدف بزرگی هستیم مسلما چنین تصمیمی نمی‌توانیم بگیریم.


به گزارش جهان به نقل از ابنا، «جواد نوبخت» سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود در پاسخ به انتقادات از وزیر خارجه به خاطر سفر به فرانسه و قدم زدن با جان کری گفت: چه ایرادی داشته که ظریف با کری در ژنو قدم زده‌اند، ایراد شما به این است که چرا بعد از قدم زدن، سوار ماشین نشده‌اند؟

سخنگوی دولت با بیان اینکه خیلی سخیف است اگر قدم زدن ظریف با کری را دیپلماسی ضعیف بدانیم، اظهار کرد: مردم این حرف‌ها را قبول ندارند، برخی چون می‌بینند مذاکرات به خوبی پیش می‌رود، این حرف‌ها را می‌زنند.

وی همچنین در واکنش به انتقادات نسبت به سفر ظریف به فرانسه پس از اهانت نشریه شارلی ابدو گفت: از عملکرد ظریف باید تشکرو تقدیر ویژه انجام شود. موضع ظریف قاطعانه بوده است.

نوبخت در پاسخ به سوال دیگری پیشنهاد اخراج سفیر فرانسه به خاطر هتاکی شارلی ابدو، گفت: اخراج سفیر فرانسه در این شرایط، درخواست احساسی برخی‌هاست که محترم است اما ما که بدنبال هدف بزرگی هستیم مسلما چنین تصمیمی نمی‌توانیم بگیریم.


کد مطلب: 403171

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/403171/دولت-سفیر-فرانسه-اخراج-نمی-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com