شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

۹۵ درصد آمریکایی‌ها نمی‌دانند کابل کجاست

چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب: 403132
پس از ۱۳ سال حضور نظامی آمریکا در افغانستان هنوز ۹۵ درصد مالیات دهندگان حامی این جنگ نام پایتخت آن را نمی‌دانند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، پس از ۱۳ سال حضور در افغانستان و صرف هزینه‌های هنگفت که بیشتر آن‌ها از پول مالیات‌دهندگان آمریکایی تأمین می‌شود، ۹۵ درصد آمریکایی‌های حامی جنگ افغانستان هنوز نام پایتخت این کشور را نمی‌دانند.

اگرچه بیشتر مالیات‌دهندگان آمریکایی از جنگ‌افروزی دولت این کشور در افغانستان ناراضی هستند اما آن دسته از افرادی که از جنگ در این کشور حمایت می‌کنند، کسانی هستند که نه تنها اطلاعاتی در مورد افغانستان ندارند بلکه نام پایتخت آن را هم نمی‌دانند.

کارشناسان آمریکایی اعلام کردند: این کشور سالانه بیش از ۷۸۰میلیارد دلار برای جنگ در دنیا هزینه می‌کند، در حالی که دولت آمریکا سالانه کمتر از ۱۰ میلیارد دلار برای مسکن‌سازی در مناطق دورافتاده این کشور به مصرف می‌رساند.

با وجود این مسائل، در سال ۲۰۰۹ میلادی، باراک اوباما برنده جایزه «نوبل صلح» شد در حالی که وی در دوران ریاست‌جمهوری خود بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار برای جنگ در دنیا مصرف کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی روز گذشته خود در واشنگتن اعلام کرد: پس از واقعه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی مأموریت نظامی این کشور در افغانستان پایان می‌یابد و واشنگتن در طول ۱۳ سال گذشته با پرداخت هزینه‌های سنگین توانسته تجربیات و درس‌های زیادی از این حضور کسب کند.

وی افزود: ۶ سال قبل حدود ۱۸۰ هزار سرباز آمریکایی در افغانستان و عراق حضور داشتند اما امروز تنها ۱۵هزار سرباز پنتاگون در این کشورها هستند.

وی اظهار داشت: افغانستان انتقال دموکراتیک قدرت در این کشور را از دستاوردهای آمریکا در این کشور اعلام کرد.

باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در حالی از پایان مأموریت رزمی پنتاگون در افغانستان می‌گوید که تعدادی از مقامات عالی‌رتبه نظامی این کشور حضور نیروهای آمریکایی و خارجی در افغانستان را توأم با شکست عنوان کرده‌اند.

به عقیده کارشناسان نظامی: افزایش ناامنی‌های و گسترش کشت خشخاش در افغانستان از دستاوردهای حضور ۱۳ ساله نیروهای آمریکایی در این کشور است.

براساس گزارش‌ها، تاکنون حدود ۲۲ هزار سرباز آمریکایی کشته و زخمی شده‌اند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *