کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نوبخت: پیاده‌روی ظریف و کری چه ایرادی داشت؟

1 بهمن 1393 ساعت 12:39

سخنگوی دولت گفت: چه ایرادی داشته که ظریف با کری در ژنو قدم زده‌اند، ایراد شما به این است که چرا بعد از قدم زدن، سوار ماشین نشده‌اند؟


به گزارش جهان، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های مختلف درباره پیاده‌روی ظریف و کری گفت: چه ایرادی داشته که ظریف با کری در ژنو قدم زده‌اند، ایراد شما به این است که چرا بعد از قدم زدن، سوار ماشین نشده‌اند؟

نوبخت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر توقیف روزنامه مردم امروز خاطرنشان کرد: آرزو می‌کنم مراحل قضائی برای روزنامه ای که اخیرا توقیف شد،به گونه ای طی شود که دوباره این روزنامه منتشر شود

وی با بیان اینکه از عملکرد ظریف باید تشکرو تقدیر ویژه انجام شود، اظهارداشت: موضع ظریف قاطعانه بوده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه خیلی سخیف است اگر قدم زدن ظریف با کری دبپلماسی ضعیف بدانیم، اظهارداشت:مردم این حرفها را قبول ندارند، برخی چون می‌بینند مذاکرات به خوبی پیش می‌رود، این حرفها را می‌زنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره هتاکی نشریه فرانسوی و موضع دولت گفت: اخراج سفیر فرانسه در این شرایط، درخواست احساسی برخی‌هاست که محترم است اما ما که بدنبال هدف بزرگی هستیم مسلما چنین تصمیمی نمی‌توانیم بگیریم.

نوبخت ادامه داد: البته برخی گروه‌های سیاسی هر حرفی را نباید پای مردم بنویسند.

سخنگوی دولت درپاسخ به این سوال که چرا بیانیه خاتمی توسط یک مقام دولتی درهمایش اصلاح طلبان قرائت شد، اظهارداشت: وزارت کشور درراستای فعالیت احزاب،وظیفه قانونی‌اش را انجام داد.

نوبخت در ادامه با بیان اینکه هر نماینده‌ای (اشاره به علی مطهری) حق دارد نظراتش رابیان کند، خاطرنشان کرد: در این سال‌ها چنین برخوردی با یک نماینده را به خاطر ندارم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره مذاکرات هسته‌ای گفت: ارزیابی ما این است که امریکایی‌ها در مذاکرات این اراده را دارند که به توافق با ایران برسند.


کد مطلب: 403043

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/403043/نوبخت-پیاده-روی-ظریف-کری-ایرادی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com