شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۲

اشتباه عجیب دزدان در سرقت از یک شرکت

چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 403031
محاسبات اشتباه دزدان مسلح برای سرقت حقوق کارمندان شرکت کشتیرانی آنها را ناکام گذاشت.
به گزارش جهان؛ دزدان پس از ورود به دفتر شركت، وقتي ديدند از پول خبري نيست با تيراندازي و مجروح كردن ۳نفر از كارمندان پا به فرار گذاشتند. اين ماجرا حدود ۳‌ماه پيش در شهرستان خرمشهر رخ داد. آن روز قرار بود كارمندان يكي از شركت‌هاي كشتيراني حقوق ماهانه‌شان را دريافت كنند اما هنوز از خودروي حامل پول خبري نبود.

كارمندان شركت سرگرم كارهاي روزانه بودند كه حدود ساعت ۱۰صبح ۳مرد نقابدار وارد شركت شدند. ۲نفر از آنها كلاشنيكف در دست داشتند و به محض ورود به شركت با فرياد شروع به تهديد كارمندان كردند. داخل شركت از دوربين مداربسته و سيستم هشدار خبري نبود و كارمندان كه جانشان را در خطر مي‌ديدند، وحشت‌زده روي زمين دراز كشيدند. هنوز كسي نمي‌دانست كه هدف مردان مسلح چيست و آنها به‌دنبال چه چيزي مي‌گردند. دزدان درحالي‌كه كارمندان را زيرنظر داشتند شروع به جست‌وجوي داخل اتاق‌ها كردند اما وقتي چيزي پيدا نكردند به سراغ كارمندان رفتند.

اشتباه عجيب

يكي از مردان مسلح رو به كارمندان شركت از آنها خواست كه محل نگهداري حقوق كاركنان را نشان دهد، آنها اما گفتند كه پولي در شركت نيست و هنوز خودروي حامل حقوق به آنجا نرسيده است. سارقان مسلح كه عصباني بودند بار ديگر درخواستشان را مطرح و از آنجا كه تصور مي‌كردند كارمندان شركت دروغ مي‌گويند شروع به تيراندازي كردند. به‌دنبال تيراندازي آنها ۳نفر از كارمندان مجروح شدند و دزدان درحالي‌كه لوله سلاح خود را به طرف مجروحان نشانه‌ رفته بودند يك‌بار ديگر درخواستشان را مطرح كردند. با اين حال كارمندان التماس‌كنان گفتند كه هنوز خودروي حامل حقوق نرسيده است و دزدان كمي زودتر از ورود اين خودرو وارد شركت شده‌اند. سارقان مسلح باورشان نمي‌شد محاسبات‌شان اشتباه از آب درآمده است و وقتي ديدند تيراندازي آنها باعث ايجاد سر و صدا شده و هر لحظه امكان دارد كه پليس سر برسد، بي‌آنكه سرقتي انجام دهند شركت را ترك كردند و سوار بر موتورهايشان پا به فرار گذاشتند.

گزارش يك سرقت

با فرار دزدان ماجرا به پليس و اورژانس گزارش شد و با انتقال مجروحان حادثه به بيمارستان، تحقيقات پليسي براي شناسايي و دستگيري دزدان مسلح شروع شد. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه آن روز قرار بوده حقوق كارمندان شركت كشتيراني پرداخت شود و دزدان كه ظاهرا از اين ماجرا باخبر بودند نقشه سرقت پول‌ها را طراحي كرده بودند، اما خبر نداشتند كه خودروي حامل حقوق قرار است بعدازظهر به شركت برسد نه صبح. مأموران با تحقيق از كارمندان و همچنين افرادي كه دزدان را هنگام فرار ديده بودند به سرنخ‌هايي از جوان ۲۴ساله‌اي به نام اميد دست پيدا كردند.

بررسي‌ها نشان مي‌داد كه او پيش از اين نيز يك‌بار به اتهام حمل سلاح دستگير و زنداني شده بود. محل زندگي اميد شناسايي شد و مأموران با محاصره آنجا توانستند چند روز پيش مرد جوان را در يك عمليات ضربتي دستگير كنند. مرد جوان به اداره آگاهي منتقل شد و در بازجويي‌ها به سرقت مسلحانه اعتراف كرد. او گفت: ۲شب قبل از سرقت از طريق يكي از آشنايانمان باخبر شديم كه در يكي از شركت‌هاي كشتيراني قرار است حقوق كارمندان پرداخت شود.

شنيده بوديم كه حقوق آنها كه مبلغ هنگفتي است، توسط فردي به دفتر شركت منتقل مي‌شود و اين دفتر هيچ سيستم امنيتي ندارد و به راحتي مي‌شود از آن سرقت كرد. براي همين نقشه سرقت كشيدم و روز قبل از حادثه، ۲قبضه كلاشنيكف خريديم. از آنجا كه شنيده بوديم حقوق كارمندان صبح زود به شركت منتقل مي‌شود و تا قبل از ظهر در آنجاست، حدود ساعت ۱۰صبح به آنجا دستبرد زديم اما ظاهرا محاسباتمان اشتباه بود و از حقوق كارمندان خبري نبود. براي همين پس از تيراندازي به كارمندان، پا به فرار گذاشتيم.

عليرضا باوي، دادستان خرمشهر با بيان اين خبر به همشهري گفت: پس از اعترافات متهم براي او قرار قانوني صادر شد و تحقيقات براي دستگيري همدستان فراري وي ادامه دارد.
منبع: پارسينه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پس این همه سیستم پرداخت حقوق و واریز وجه به حساب و اینا همه کشکه؟
چه دزدای احمقی پتومت بودن