جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۳۰

نان از امروز گرانتر شد/ سكوت مسئولان و بلاتكليفي در تعيين قيمت نان

چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب: 403028
مرحله نخست آزاد سازي نرخ نان با آزاد پز شدن ۲۰ درصد نانوايي‌هاي سنگكي(۲۱ دي ماه) و افزايش نرخ اين نوع نان به ۱۳۰۰ تا ۲ هزار تومان آغاز شد و اكنون مسئولان از اجراي مرحله دوم آزادسازي نرخ نان با آزاد پز شدن ۲۰ درصد نانوايي‌هاي تافتون، لواش و بربري از امروز اما بدون اعلام هيچ نرخي خبر مي دهند.
نان از امروز گرانتر شد/ سكوت مسئولان و بلاتكليفي در تعيين قيمت نان
گروه اقتصاد جهان نيوزآذر ماه سال جاری بود كه سخنگوی دولت رسما اعلام كرد: گرچه دولت برنامه ای برای افزایش قیمت نان ندارد اما به نانوایی‌ها اجازه دادیم تا ۳۰ درصد قیمت نان را گران کنند!

این اظهار نظر محمدباقر نوبخت واكنش مجلس ها را به دنبال داشت. محمود شکری نماینده مجلس گفت: «آقای نوبخت مصاحبه‌ای کرده که دولت تصمیمی برای افزایش قیمت‌ نان ندارد، اما به نانوایان اجازه دادیم که قیمت نان را ۳۰ درصد افزایش دهند. حالا دولت موافق است یا مخالف است؟

نماینده مردم تالش و ماسال در مجلس با بیان اینكه در برخی از استانها ۶۰ یا ۵۰ درصد افزایش قیمت نان داشته‌ایم گفت: زمانی که این افزایش قیمت صورت می‌گیرد با ۴۵هزار تومان یارانه دهک‌های پایین چطور باید زندگی کنند؟ چه کسی مسئول و پاسخگو است.

مرحله دوم آزاد سازی نرخ نان كلید خورد/ نان گرا ن تر می شود

حالا بعد از افزایش قیمت ۳۰ درصدی نان، دولتی ها به سراغ اجرای مرحله دوم آزادی سازی نرخ نان رفته اند.

مرحله نخست آزاد سازی نرخ نان با آزاد پز شدن ۲۰ درصد نانوایی‌های سنگكی(۲۱ دی ماه) و افزایش نرخ این نوع نان به ۱۳۰۰ تا ۲ هزار تومان آغاز شد و اكنون مسئولان از اجرای مرحله دوم آزادسازی نرخ نان با آزاد پز شدن ۲۰ درصد نانوایی‌های تافتون، لواش و بربری از امروز اما بدون اعلام هیچ نرخی خبر می دهند.

چانه زنی برای تعیین نرخ سه نوع آرد یا نان آزادپز مذكور ادامه داشته و مشخص نیست امروز مردم برای خرید نان آزادپز بربری، لواش و تافتون باید چه نرخی را بپردازند.

رئیس اتحادیه نانوایان تهران با اشاره به آزادپزی سایر انواع نان سنتی در شهر تهران گفته بود، این طرح برای ارتقای کیفیت نان ، ارایه خدمات بیشتر به مردم و همچنین افزایش حق انتخاب آنان در خرید نان از ابتدای بهمن ماه اجرا می شود. قاسم زراعتکار قبلا از تعیین و ابلاغ دستورالعملی برای نانوایی های آزادپز و نصب پارچه نوشته بر سر در این نانوایی‌ها از ابتدای بهمن و همزمان با آزادپز شدن ۲۰ درصد نانوایی‌هایی تافتون، لواش و بربری خبر داده بود.

نایب رئیس اتحادیه نانوایان تهران هم از مشخص نبودن نرخ نان در نانوایی‌های آزادپز تافتون ،بربری و لواش خبر داده و اعلام كرد، هنوز تصمیمی در مورد نرخ آزاد پزی این سه نوع نان اتخاذ نشده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


و باز هم : روحانی مچکریم!!! تشکر فراوان!
خدایا من را فلج بکن و کوربکن اما نان را ازمن نگیر
دولت وقتی بدنبال تک نرخی کردن همه چبز مثل دلار و بنزین و...هست چرا نان ، که مایحتاج اصلی مردم است را چند نرخی میکند و نظارتی هم ندارد.
شیب ملایمه چیزی نیست
نسل اول
دعاکنیم که وضعیت بدترازاین نشه!
سالی چندبار گرون میشه؟
Iran, Islamic Republic of
دیگه سالی نیست ماهی شده داداش !!!! احمدی نژاد ما را ببخش !! چه اشتباهی کردیم
هردم از این باغ بری می رسد
کاش یه آدم منصف پیدا می شد بگه کجا نون گرون شده شما می تونی از 80% نانوایی ها خرید کنی چرا شانتاژ راه انداختین یه کم منطقی و معقول باشید
بیچاره مردم زیر خط فقر
علي
روحانی مچکریم
مجیداعتمادی
آقای روحانی به خوبی به وعده هایش عمل کرد باشیب ملایم گرانی رابه اوج رساند وقتی مردم نتوانند نان بخورند پولی ردوبدل نمیگرددتورم مهار میشود
کاهش قدرت خرید مردم یکی از راهای اصلی کاهش تورم است
آسمان
هرگاه در دو راهی دین و دنیا قرار بگیریم و دین را در پای دنیا قربانی کنیم، نه تنها دنیا را بدست نخواهیم آورد بلکه دین را هم از دست می دهیم. این است سنت الهی.
"این طرح برای افزایش حق انتخاب مردم است"

عجــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــب !!!
ای خدااااااااااااااااااااا منو بکش
دعا نمیخاد به زودی از گرسنگی خواهی مرد
عاشق
Saudi Arabia
روحانی خیلی مچکریم
United States
دولت سرمایه دارها بهتر از این نمی شه
مهدی
در طول سه ماه نان قوت غالب اگثر مردم 90 درصد مردم 100 درصد و بیشتر از آن گران شده بعد دولت راستمگویان آمار میدهد تورم 14 درصد و برابر همون آمار ساختگی هم لایحه بودجه را با افزایش 14 درصدی حقوق به مجلس میفرستد به نظر شما از این تدبیر بهتر میتوان سراغ داشت الحمد لله همه کسانی هم که در دولت قبل یه پا اقتصاددان بودند در لالمونی مطلق به سر برده و مات و مبهوت این تدبیر اعجاز گونه ناخن بر دندان میسایند
و...ولش کن سانسور میشه
کلید تدبیر و امید گم شده.از یابنده تقاضا می شود با تحویل کلید به دولت شانس خود رو برای برنده شدن در قرعه کشی اشتراک رایگان یک ماهه مصرف نان افزایش دهد.
هموطن
United States
این هم یه جور تدبیره زیاد سخت نگیرید...امورات دولتیها پس چی جور باید بگذره...... جانم فدای حضرت محمد ص
همه چی آرومه ما چقدر خوشحالیم!
حالا رسانه ملیمون هم میاد تو صرفا جهت اطلاع برای لاپوشانی این گرانی میگه: وای وای وای احمدی نژاد میخواست جشن تولد بگیره
مردم را با لولو سرگرم میکنن و نان و آبشان را گران میکنن!

توجه کنید هر گرانی که میشه اینا در راستای حمایت از دولت فخیمه، یه خبر از احمدی نژاد کار میکنن تا حواس مردم را پرت کنن.
صالح
وااااقعا مچكريم .آيا اين تورم 14درصده يا54% آقاي نوبخت بيا صحبت كن بگو گراني نداريم.واقعاملت روچي حساب كردين .كجايي داداش
مردم
روحانی دمت گرم، (هاشمی رفسنجانی: هرکس پول دارد باید زندگی کند) خدا بسازد برا مردم
محمد
جناب روحانی مچکریم واقعا
این بود کلید مبارک حضرتعالی ؟؟؟!!!
خیلی جالبه نون فقیرا رو گرون میکنن اما هنوز ثروتمندان یارانه می گیرند
يك فرمولي خاصي در سيستم دولت ما هست كه هرجنسي را هرچقدر گران بكنيم قيمت واقعي نميشود، اميدةارم يك انيشتين تو ايران پيدا بشود تااين فرمول را تغيير بدهد، شير 400 توماني شد 2200 تومان ولي هنوز يارانه دولتي دارد!!! نان 20توماني شده 210 تومان و هنوز،قيمت واقعينيست، بنزين 50 توماني شده 700 تومان و تازه بشكه نفت شده 40 دلار!! ولي قيمت واقعي نيست. خدايا شما وزيران رانتخوار اين دولت را كنار بذار، نماينده مجلس ها به تصميم واقعي نرسيده اند.
منتظر
Germany
اين دولتهايي كه پشت سرهم مي ايندخدمت به مردم امتحاني ازطرف خدااست اگربه مردم خدمت كننددنياواخرت رايكجا بدست اورده اندواگربه مردم خيانت كننددنياواخرت رايكجا ازدست داده اند