سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۳

بورس های عربی خلیج فارس سقوط کرد

چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب: 403003
اکثر بورس های عربی خلیج فارس روز سه شنبه با کاهش بهای نفت وضعیت نامساعدی را تجربه کردند.
به گزارش جهان؛ ایرنا به نقل از راشاتودی خبر داد، افت شاخص های سهام در بازارهای کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به دنبال کاهش قیمت نفت به حدود ۴۸ دلار در هر بشکه و پس از آن رخ داد که صندوق بین المللی پول انتظارات خود را درباره رشد اقتصاد جهان در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به نحوی بدبینانه تعدیل کرد.

شاخص سهام ارتباطات عربستان سعودی به نسبت ۵.۲ درصد کاهش یافت این در حالی است که درآمد خالص این شرکت در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی ۳۲.۶ درصد معادل ۲.۴۴ میلیارد ریال ( ۶۵۰ میلیون دلار) کاهش داشت.

این در حالی است که شاخص اصلی عربستان سعودی با افزایش یک صدم درصدی به ۸ هزار و ۴۸۴ واحد رسید.

بازار مالی دبی کاهشی ۴ دهم درصدی را تجربه کرد و روی ۳ هزار و ۸۷۷.۸ واحد ایستاد.

شاخص کل بازار اسناد مالی ابوظبی در پایان معاملات روز سه شنبه حدود ۹۱ صدم درصد کاهش داشت تا ۴۱.۴۷ واحد را از دست بدهد و در سایه عملکرد نامطلوب سهام بخش های انرژی و بانکداری به سطح ۴ هزار و ۵۲۵.۷۸ واحد قناعت کند.

بورس قطر برای دومین بار متوالی خسارت خود را ادامه داد تا همزمان با فروش سهام اصلی از جمله سهام بانک دوحه، الریان و المصرف الوطنی، شاخص کلی آن به نسبت ۲۵ صدم درصد کاهش یابد و به سطح ۱۱ هزار و ۸۶۲.۳۲ واحد تنزل یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگر بورس كشور هاي عربي تحت تاثير قيمت نفت سقوط مي كند بورس تهران از بي تدبيري تيم اقتصادي دولت يك سال است كه در حال سقوط است.
مازندرانی
آیا از بورس ایران خبر دارید؟میدونید سرمایه های مردم چگونه داره از بین میره ؟
Iran, Islamic Republic of
دنياراآب ببره وزير اقتصاد رو خواب مي بره.