پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

خبر خوش سازمان ملل درباره ویروس آبولا

چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۶
کد مطلب: 402974
سازمان ملل متحد ضمن اعلام رضایت از تلاش ها برای مهار ویروس بیماری مهلک آبولا اعلام کرد: سرعت شیوع این ویروس در مناطق بحران زده به خوبی مهار شده است.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، در نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره آخرین وضعیت مقابله با ویروس مهلک آبولا، سام کوتسا رئیس شصت و نهمین مجمع عمومی‌ سازمان ملل گفت: تعداد موارد مبتلا به بیماری آبولا کاهش بسیار چشمگیری در کشور لیبریا داشته ولی اوضاع در گینه نابسامان است و همچنان نوسان دارد.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل شرایط در سیرالئون را همچنان دشوار خواند و گفت: بیشترین تعداد انتقال بیماری در بخش‌های غربی این کشور مشاهده شده است.

وی افزود: ‌اکنون باید دقت و توجه دراز مدت خود را به بازسازی و احیای مجدد کشور‌های آسیب دیده از این ویروس معطوف کنیم.

دبیرکل سازمان ملل نیز در این نشست ضمن تشکر از همکاری همه کشورهای جهان برای مقابله با این ویروس مهلک به سفر‌ ماه گذشته خود به لیبریا، گینه، سیرالیون، غنا و مالی اشاره کرد و از شرایط کمک رسانی و مبارزه با ویروس آبولا به نمایندگان کشورهای جهان گزارش داد.

بان کی مون با اشاره به گزارش اخیر سازمان بهداشت جهانی، کشور مالی در مهار ویروس آبولا موفق خواند و گفت: مالی اکنون از آبولا رها شده است و دیگر خطر و ریسک ابتلا به این بیماری در این کشور وجود ندارد. وی نیز از جامعه بین‌المللی و ارگان‌های مرتبط خواست همچنان برای حل این بحران تلاش کنند و به فعالیت های خود تا محو تضمینی این ویروس، ادامه دهند.

رئیس بخش فوریت های سازمان ملل در بحران آبولا نیز پیشرفت ها در مقابله با این بیماری را چشمگیر خواند و گفت: آمار سه ماه اخیر در غرب آفریقا حاکیست که هر ماه حداقل چهار هزار نفر به این ویروس مبتلا می شدند و این رقم هر سه هفته دو برابر می شد و در دسامبر گذشته به اوج خود یعنی ده هزار نفر در هفته رسید. اسماعیل شیخ احمد که از طریق ویدئو کنفرانس به این نشست مجمع عمومی گزارش می داد، بعد از ارائه آمار یادشده گفت: ولی‌ ‌اکنون نزول چشمگیری در تعداد مبتلایان جدید به این بیماری دیده می شود.

وی افزود: برای مثال در لیبریا، به صورت میانگین در دسامبر، بیش از سه هزار نفر در هر هفته مبتلا به ویروس آبولا شناسایی می‌شد، ولی‌ ‌اکنون این رقم به کمتر از ده نفر در هفته رسیده و تنها در چهار ایالت در این کشور موارد جدید مشاهده شده است که آمار خوبی برای لیبریاست و ریشه کنی آبولا در این کشور، هدف دور از دسترسی نیست.

رئیس بخش فوریت های سازمان ملل در بحران آبولا درباره گینه نیز گفت: طبق آمارهاى هفته آخر دسامبر، به طور میانگین یکصد و چهل نفر بیمار جدید در هفته شناسایی می‌شدند، که الان این تعداد به کمتر از چهل نفر رسیده است.

وی البته یادآوری کرد که در گینه تعداد قابل توجهی‌از مبتلایان به این بیماری، هنوز شناسایی نشده اند و تمایل یا امکانات کافى براى مراجعه به مراکز درمانى ندارند لذا به همین دلیل، آمار دقیقی ‌از شرایط واقعی‌ این کشور در دست نیست.

اسماعیل شیخ احمد با اشاره به بیشترین آمار ثبت شده مبتلایان به آبولا در سیرالئون اشاره کرد و گفت: برغم این آمار بالا، همچنان شاهد کاهش خوبی‌ در تعداد افراد مبتلا به این بیمارى هستیم.

وی افزود: در هفته آخر دسامبر سیصد و سی نفر مبتلا به ویروس آبولا در سیرالئون شناسایی شده بودند که در هفته گذشته، این تعداد به یکصد و چهل نفر در هفته رسید.

رئیس بخش فوریت های سازمان ملل در بحران آبولا درباره اوضاع این بیماری در کشور مالی نیز گفت: مالی، از هجدهم ژانویه، موفق به مهار این ویروس شده و دیگر نمونه ى جدیدی از ابتلا به این بیماری در این کشور ثبت نشده است.

این مقام سازمان ملل در پایان تعداد مرگ ثبت شده ناشی از آبولا در هفته گذشته را هشتصد مورد اعلام کرد. نماینده ویژه سازمان ملل در بحران آبولا نیز از طریق ویدئو کنفرانس به شش دور سفر به مناطق آلوده به ویروس آبولا اشاره و چشم اندازی را از برنامه‌های سال ۲۰۱۵ سازمان ملل برای مبارزه با این بحران ارائه کرد.

دیوید نابارو نیز تعداد مبتلایان هفتگی به این ویروس را رو به کاهش خواند و گفت: در تلاش برای جمع آوری کمک بیشتر برای مقابل با این بیماری هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *