جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

سکوت ۴۸ ساعته مقامات صهیونیستی

سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب: 402932
با وجود گذشت بیش از ۴۸ ساعت از حمله بالگرد رژیم صهیونیستی به قنیطره سوریه و شهادت ۶ نیروی حزب‌الله، مقامات این رژیم هنوز سکوت رسمی خود را نشکسته‌اند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سیاست «نه تأیید، نه تکذیب» رژیم صهیونیستی درباره تجاوزهای این رژیم به دیگران در دنیای سیاست برای همگان معروف است. با گذشت بیش از ۴۸ ساعت از حمله بالگردهای رژیم صهیونیستی به منطقه قنیطره سوریه که منجر به شهادت تعدادی از اعضای حزب الله لبنان از جمله «جهاد عماد مغنیه» فرزند شهید «عماد مغنیه» شد، هنوز مقامات این رژیم واکنش رسمی به این حمله نشان نداده‌اند.

پایگاه خبری «تیار» لبنان، گزارش داد این در حالی است که رسانه‌های اسرائیلی به بررسی پیامدها و ابعاد این اقدام پرداخته‌اند و توانسته‌اند هراس خود را از حجم احتمالی واکنش مقاومت پنهان کنند.

بر اساس این گزارش برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی این اقدام را بازی با آتش و برخی دیگر ریسک خطرناک توصیف کرده‌اند.

خبرنگار نظامی روزنامه هاآرتص این حمله را «حادثه‌ای دراماتیک» خواند و گفت که ممکن است نتیجه آن تنشی همه جانبه باشد زیرا فرماندهان ارتش اسرائیل می‌دانند که حزب الله پاسخ این اقدام را خواهد داد.

از سوی دیگر «یوآف گالات» معاون پیشین رئیس ستاد جنگ ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که به نظر می‌رسد مقاصد انتخاباتی در ورای این حادثه قرار دارد.

«الکس فیشمن» ستون نویس نظامی روزنامه «یدیعوت آحارانوت» در مقاله‌ای تحت عنوان «با آتش بازی می‌کنند» اقدام اسرائیل را مانند کسی دانست که یک چوب کبریت روشن را به سوی بشکه باروت پرتاب کرده و حالا منتظر است که این بشکه منفجر می‌شود یا نه؟

وی ادامه داد مقابله حزب الله با اسرائیل بدون گریز است اما سوال این است که این اتفاق چه زمانی خواهد افتاد، ممکن است امسال حزب الله تلافی کند یا صبر کند تا وضعیت بحران سوریه روشن شود.

کانال ۱۰ رژیم صهیونیستی به نقل از «آلون بن داوید» کارشناس مسائل نظامی اسرائیلی گزارش داد که اسرائیل با این اقدام جبهه تازه‌ای را باز کرده و تأکید کرد که محال است که حزب الله به چنین ضربه‌ای پاسخ ندهد.

«یوسی ملیمان» در «معاریف»، پرسشی را مطرح کرد که آیا باید این حمله را اقدامی شجاعانه یا اقدامی خطرناک توصیف کنیم و ادامه داد که امیدوار است کسی که تصمیم به ترور اعضای حزب الله لبنان گرفته از اقدام خود پشیمان نشود و این اقدام در برهم زدن قواعد بازی به آتش کشیدن مرزهای شمالی اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) منجر نشود.

بر اساس این گزارش، اما آنچه با وجود همه این تحلیل‌ها و نگرانی‌ها واضح و روشن است آنست که اسرائیل به دنبال کم کردن میزان خسارت ناشی از پاسخ حزب الله در جبهه داخلی خود خواهد بود، به ویژه که رژیم صهیونیستی قرار است روبه روی گروهی باشد که سالهاست بر اساس استراتژی اتاق‌های عملیات شهید عماد مغنیه عمل می‌کند و پاسخی آرام و قاطع در زمان مشخصی خواهد داد که از دایره ارزیابی‌ها و پیش‌بینی‌های اسرائیل خارج خواهد بود.

پیشتر نیز برخی رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند حمله موشکی روز یکشنبه رژیم صهیونیستی به منطقه «قنیطره» که موجب به شهادت رسیدن ۶ نفر از اعضا حزب‌الله لبنان شد، به دستور «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی تصمیم برای حمله را به این دلیل اتخاذ کرد که مطلع شده بود، «جهاد مغنیه» فرماندهی عملیات بخش اشغال نشده از جولان را به دست گرفته است و صهیونیست‌ها تصمیم گرفتند قبل از پیشرفت این عملیات آن را خنثی کنند. ظاهرا پیشنهاد دهنده طرح حمله موشکی به جنوب سوریه نیز «موشه یعلون»‌ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بوده که با موافقت نتانیاهو روبه‌رو شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *