جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱

حذف یارانه پردرآمدها مردم را اذیت می کند!

سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 402796
سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌گوید حذف یارانه افراد پردرآمد موجب آزار و اذیت مردم می‌شود و بنابراین نباید در این کار عجله کرد!
به گزارش جهان؛ کیهان در بخش خبر ویژه خود اورده است: با ناکامی فروردین گذشته دولت در ثبت‌نام دوباره متقاضیان یارانه، مجلس دولت را مکلف به شناسایی و حذف یارانه خانواده‌های پردرآمد کرد.

حتی وزیر اقتصاد نیز از شناسایی ده میلیون نفر در این باره خبر داد اما اکنون ۱۰ ماه پس از آن ماجرا نوبخت سخنگوی دولت می‌گوید هنوز نباید عجله کرد.

وی در مصاحبه با شبکه دوم سیما و درباره اظهارات وزیر اقتصاد می‌گوید: ایشان ممکن است اظهارات زیادی داشته باشند، اما فقط این ۱۰ میلیون نفر ذهن دوستان را درگیر کرده و رها نمی‌کنند.

این در حالی است که حتی میزان ثروتمندان ما از این تعداد هم بیشتر است ولی باید به مرور آنها را شناسایی کنیم، چرا که اصرار بر کم کردن یارانه‌بگیران آن هم در حالی که اطلاعات کامل و درستی در اختیار نداریم تنها به نارضایتی هموطنان منجر خواهد شد.(!)

وی می‌افزاید: دولت اعتقادی ندارد که با یک حذف اشتباه از لیست یارانه‌بگیران مردم را اذیت کند.

آنچه آقای نوبخت خاطرنشان نمی‌کند آزار و اذیت چندباره اقشار ضعیف جامعه به واسطه افزایش چندباره قیمت‌ حامل‌های انرژی و برخی خدمات دولتی است که به خاطر جبران کسری بودجه و طفره از حذف یارانه افراد پردرآمد انجام می‌شود.

از سوی دیگر اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر عدم تمایل به سرک کشیدن در حساب شخصی افراد، که فهم و تعبیری خطا درباره ماجراست، مزید بر علت شده که پس از ۱۰ ماه همچنان، موضوع لاینحل بماند حال آن که در همه جای دنیا استفاده از این داده‌ها برای امور ملی و حاکمیتی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و نمی‌توان این کار امانتدارانه در جهت عدالت اجتماعی و حذف یارانه نا به جای افراد پردرآمد را سرک‌کشی در حوزه خصوصی افراد نام نهاد.

نوبخت همچنین در مصاحبه خود تصریح می‌کند نسبت مالیات به تولید ناخالص ملی در کشورهای دیگر به ۳۰ تا ۴۰ درصد می‌رسد اما در ایران ۶ درصد است. روزنامه ایران نیز دیروز در تیتر اول خود نوشت ۶۰ درصد اقتصاد کشور مالیات نمی‌دهد.

در این باره نیز جای پرسش است که آیا در آغاز هجدهمین ماه فعالیت دولت پذیرفتنی است که یک مقام ارشد دولتی تنها مالیات ندادن ۶۰ درصد فعالان اقتصادی را مطرح و نکوهش کند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
اگر شما را اذیت نکند مردم را اذیت نمیکند .