جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
کارت های تلفن همگانی در آستانه خروج از خطوط ارتباطی

کیوسک‌های جدید تلفن اینترنت‌دار می‌شوند

سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 402772
به دنبال کاهش استقبال شهروندان از کیوسک‌های تلفن‌همگانی، کیوسک‌هایی که همه خدمات اینترنتی و اینترنت بی سیم شهری و... را فراهم می‌کنند جایگزین تلفن های‌ همگانی می‌شوند.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران،، زمانی نه چندان دور وقتی هیچ خط تلفن خانگی وجود نداشت، مردم برای برقراری تماس تلفنی، سکه‌ در دست مسیری را طی‌ می کردند تا به اتاقک‌های شیشه‌ای زرد رنگ برسند، اتاقک‌هایی که از پشت شیشه های آن صف‌های طولانی مردم دیده می‌شد.

با عجله کنار یکی از این باجه ها می ایستادند، بعضی ها ساعتشان را نگاه می کردند و بعضی این پا و آن پا می کردند و با سکه به درمی کوبیدند تا نوبتشان شود.

در واقع وجود این اتاقک ها‌ نیازی اساسی برای ارتباط مردم محسوب می شد . بی شک این باجه ها سنگ صبور و پر از حرف دل بودند.

اما حالا چند سالی است که نه تنها این کیوسک‌های زرد رنگ از سطح شهر جمع شده اند بلکه کارت‌های تلفن‌ همگانی، جایگزین تلفن‌های سکه‌ای همگانی شده و شکل و شمایلشان نیز تغییر کرده است و صفی هم پشت این کیوسک‌ها دیده نمی‌شود، گویی این کیوسک‌ها تنها وسیله‌ای برای ثبت یادداشت‌ها و خاطرات شهروندان و تبلیغات شهری شده‌ است.

داوود زارعیان، سخنگوی شرکت مخابرات ایران معتقد است تلفن‌های سکه‌ای زمانی جای خود را به تلفن‌های همگانی دادند که استفاده از تلفن‌ عمومی به دلیل توسعه موبایل کمتر شده بود.

بدیهی است تلفن همراه وسیله‌ای است که امروز از آن برای مکالمه در هر زمان و مکان استفاده می‌شود و امکان مکالمات تصویری، اینترنت و....را فراهم می‌کند. با وجود تلفن های همراه به ندرت شهروندی حاضر می‌شود که از تلفن‌های همگانی استفاده کند.

**بنابراین استقبال کم شهروندان از این کیوسک‌ها موجب شد که دیگر تولید کارت‌های تلفن همگانی برای کارخانه‌ها مقرون به صرفه نباشد و به همین دلیل است که این روزها کارت‌های تلفن همگانی در بازار نایاب شده است.

به گفته محمد رضا بید خام، معاون تجاری شرکت مخابرات تهران، طرح حذف کارت‌های تلفن همگانی و برنامه‌ای جدید برای افزایش استقبال شهروندان از کیوسک‌های تلفن همراه در دست اقدام است.

اما با توجه به وجود ۱۶۷کیوسک تلفن عمومی در کشور به نظر می‌رسد در حال حاضر هزینه‌های مربوط به این کیوسک‌ها اگر بیشتر نباشد، کمتر هم نیست که به دنبال آن شرکت مخابرات ایران برای افزایش استقبال شهروندان تلاش دارد کیوسک‌هایی با شکل و شمایل جدید و خلاقانه وارد شهر کند. کیوسک‌هایی که امکان استفاده از همه خدمات تلفنی و اینترنت بیسیم شهری را می‌تواند فراهم کند.

داوود زارعیان سخنگوی شرکت مخابرات ایران در این باره می‌گوید یکی از کاربری‌هایی که احتمال دارد در آینده برای این کیوسک‌ها مورد توجه قرار بگیرد استفاده از کیوسک‌های تلفن عمومی برای توسعه وای فای شهری است.

گفتنی است؛ با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ورود خدمات جدید بدیهی است به کیوسک‌هایی که امکان برقراری اینترنت و وای فای شهری دارند نیاز است تا شاید به این طریق علاوه بر ایجاد تغییر در ظاهر شهر مردم را هم به استفاده بیشتر از این دستگاه‌ها ترغیب کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *