پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵
۱۰

فرار یک ایرانی از دست داعش+تصاویر

يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 402407
«ترانه شکیل» دختر ایرانی الاصلی که در انگلستان زندگی می کرد، چند ماه پیش بدون اینکه به کسی بگوید به همراه فرزند نوزاد خود انگلستان را به مقصد سوریه ترک کرد.
به گزارش جهان به نقل از شبستان، دیلی میل (dailymail) نوشت: یک دختر ایرانی که چندی پیش برای پیوستن به داعش به سوریه سفر کرده بود، توانست از آنجا فرار کند.

بر پایه این گزارش، «ترانه شکیل» دختر ایرانی الاصلی که در انگلستان زندگی می کرد، چند ماه پیش بدون اینکه به کسی بگوید به همراه فرزند نوزاد خود انگلستان را به مقصد سوریه ترک کرد. او به خانواده خود گفته بود که به همراه فرزند خود برای گذراندن تعطیلات به اسپانیا سفر می کند.


مدتی بعد او عکس سلفی خود و فرزندش را برای خانواده اش می فرستد و اعلام می کند که در شهر رقه سوریه زندگی می کند و هرگز به انگلستان باز نخواهد گشت. ترانه مدت کوتاهی را در شهر رقه زندگی می کند تا متوجه می شود هرآنچه به او در مورد داعش و حکومت اسلامی گفته شده بود دروغی بیش نبوده است.

به گفته ترانه در آنجا مانند حیوان با زنان رفتار می شد و زنان حق نداشتند بدون همراهی مرد از منزل خارج شوند . احساس امنیت به هیچ وجه وجود نداشت و صدای بمب و گلوله همواره و از همه طرف شنیده می شد. او همه این مشکلات را تحمل کرد تا زمانی که یکی از فرماندهان داعش او را مجبور کرد که با یکی از مردان ازدواج کند. به گفته ترانه، «اینجا بود که فهمیدم به هر قیمت که شده باید از اینجا فرار کنم».


سرانجام ترانه به هر نحوی که بود توانست با دزدیدن پاسپورت خود و فریب یک راننده تاکسی، خود را به نزدیکی مرز ترکیه برساند. او در نهایت با پیمودن چند کیلومتر پیاده روی در میان بیابان توانست خود را به پلیس ترکیه معرفی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ﻋﻠﻲ
ﺣﻴﻒ ﺷد ﺧﻴﺎﻧﺖ ﺑﻪ اﺳﻼم ﭘﺎﻙ ﻣﺤﻤﺪﻱ و اﻳﺮاﻥ ﺣﺎﻻ ﻫﺮ ﻛﺠﺎﻱ ﺩﻧﻴﺎ ﻛﻪ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﻴﻜﻨﻲ ﺟﺮﻡ ﻗﺎﺑﻞ ﺑﺤﺸﺶ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﺎﺵ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻫﻤﻮﻥ ﺧﻮﻧﺨﻮاﺭاﻥ
ﻛﺸﺘﻪ ﻣﻴﺸﺪ اﺷﻐﺎﻝ. ﻭﻗﺘﻲ ﺯﻧﻲ ﺑﭽﻪ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﻭ ﺑﻪ ﻗﺘﻠﮕﺎﻩ ﻣﻴﺒﺮﻩ و ﺑﺎ ﺫﺷﻤﻦ اﻳﺮاﻥ و اﻳﺮاﻧﻲ ﭘﻴﻤﺎﻥ ﻣﻴﺒﻨﺪﻩ اﻭﻥ ﺩﻳﮕﻪ ﻳﻚ اﻳﺮاﻧﻲ ﻧﻴﺴﺖ ﭼﻪ ﺑﺮﺳﻪ
ﺑﻪ اﻳﺮاﻧﻲ اﺻﻴﻞ اﻣﺜﺎﻝ اﻳﻦ اﻳﺮاﻧﻴﻬﺎ ﻣﺎﻳﻊ ﻧﻨﮕﻪ اﻳﺮاﻧﻨﺪ
هانی
همین که فهمیده و فرار کرده مایه ی خوشحالیه... چرا از فرار یک نفر از دشمن خدا اینقدر عصبانی میشین؟؟؟؟؟

باز هم زرنگ بوده .... ما چه می دونیم اونور دنیا به گوش اینا چی می خونن که فریب اونا رو می خورن... از کجا مهلوم اگه ما هم تو شرایط اونا بزرگ شده بودیم گول نمی خوردیم و نمی رفتیم؟؟
پس بهتره به جای سرزنش جوونای کم فهم و بی تجربه از خدا براشون هدایت بخواهیم و خودمونم خدا را بخاطر نعمت هدایت و زندگی در ایران عزیز روزی هزار بار شکر کنیم
France
فقط ادمی که عقلش معیوب است در این حد گول داعش را میخورد. ضمنا اسم ایران را به این خبرها آلوده نکنید. حس ترحم برای یک روانی مثل این زن نباید با نام ایران گره بخورد.
دختره احمق
Iran, Islamic Republic of
خاک برسربی عقلت .داعش چه نجاستیه که شخصی که حداقل خون ایرانی دررگش جاریست به آن حیوانات پست فطرت پناه ببره؟
پلیس ترکیه هم که خونگرم!
همون بهتر میموند.
چه ابلهی بوده
چقد باید ادم احمق باشه
رضا
Iran, Islamic Republic of
در مورد نحوه فریب راننده تاکسی توضیحاتش کم بود.