جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اعلام آمار میلیونی خودروهای فرسوده

يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب: 402388
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: هم اکنون، بیش از یک میلیون خودرو فرسوده در چرخه حمل و نقل تردد می کند.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر ، سردار سرتیپ اسکندر مؤمنی در همایش بررسی عملکرد دستگاهها و برنامه های آتی درباره کیفیت هوا، افزود: همه خودروهای شماره گذاری شده کشور تا سال ۸۰ حدود چهار میلیون بود اما هم اکنون ۱۷ و نیم میلیون خودرو در کشور تردد می کند که پیش بینی می‌شود تا پایان دهه ۹۰ به بیش از ۲۵ میلیون خودرو برسد.

وی توجه به موضوع آلودگی هوا و جلوگیری از تولید خودروهای آلاینده را ضروری دانست و گفت: ساختار معاینه فنی باید یکپارچه و با نظارت متمرکز باشد نه اینکه خودرویی که نمی تواند در جایی معاینه فنی بگیرد در نقطه دیگری از کشور بتواند معاینه فنی بگیرد.

وی در ادامه خروج هر چه بیشتر خودروهای فرسوده را نیز ضروری دانست و گفت: آلایندگی این خودروها که هم اکنون تعداد آن یک میلیون است چند برابر خودروهای استاندارد است.

سردار مومنی افزود: هم اکنون خودرویی در کشور داریم (نیسان وانت) که بازای هر صد کیلومتر ۲۰ لیتر مصرف بنزین دارد که اگر این خودرو که تعداد آن ۵۰۰ هزار مورد است اصلاح شود شاهد کاهش ۲۰ درصدی مصرف بنزین در کشور خواهیم بود.

رئیس پلیس راهور ناجا بر توسعه حمل و نقل عمومی تأکید کرد و گفت: تا زمانی که مردم با ۲۰۰ متر پیاده روی به شبکه حمل و نقل عمومی دسترسی نداشته باشند نمی توانیم مردم را ملزم کنیم که از خودروی شخصی استفاده نکنند.

فردا ، تشکیل جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست فردا با حضور رئیس جمهور برگزار می شود.

معصومه ابتکار گفت: در کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا ۱۶ دستگاه اجرایی و سازمان های مردم نهاد فعالیت می‌کنند و هر شهری برنامه‌ای برای کاهش آلودگی هوا دارد.

وی ارتقای کیفیت بنزین و گازوئیل و الزام خودروسازان به ساخت خودروی با استاندارد یورو ۴ را از اقدامات دولت یازدهم برای کاهش آلودگی هوا دانست و گفت: خودروهای فرسوده نیز باید با شتاب بیشتری از رده خارج شود.

وی با بیان اینکه بخشی از آلایندگی ها به علت کارخانه های صنعتی و معدنی است، افزود: سازمان حفاظت محیط زیست بازرسی های شبانه خود را از صنایع بزرگ افزایش داده است و این صنایع ملزمند به صورت برخط گزارش خروجی های خود را به این سازمان ارائه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *