چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱

افزایش تولید پتروشیمی در پارس جنوبی

يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 402308
مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: تولید محصولات پتروشیمی در پارس جنوبی ۱۱۳ درصد افزایش یافت.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی محمد بساق‌زاده با بیان این که تولید ٣٥ میلیون تنی محصولات پتروشیمی از ابتدای امسال تاکنون معادل ٧١ درصد ظرفیت اسمی موجود در مجتمع‌های پتروشیمی بوده است، گفت: این میزان تولید نسبت به مدت مشابه پارسال ٩ درصد افزایش نشان می دهد.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ١٤,٤ میلیون تن محصول پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پارس تولید شده که نسبت به پارسال ١١٣ درصد افزایش نشان می دهد و این موضوع حکایت از شرایط مطلوب تامین خوراک گازی در مجتمع‌های پتروشیمی موجود در این منطقه است.

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران افزود: پتروشیمی های مهر، پارس، ذاگرس، آریا ساسول، جم، مروارید و کاویان بیش از ١١٠ درصد ظرفیت اسمی خود تولید محصول داشته اند و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته تا پایان امسال بیش از ٤٣ میلیون تن محصول پتروشیمی معادل ٧٥ درصد ظرفیت اسمی مجتمع های پتروشیمی در کشور تولید می شود.

بساق زاده کمبود خوراک، مشکلات فرآیندی، تعمیرات اساسی و بالا بودن موجودی انبارها را از جمله دلایل اصلی کاهش تولید صنعت پتروشیمی نسبت به ظرفیت اسمی اعلام کرد.

وی اضافه کرد: هر ساله در ماه های دی و بهمن صنعت پتروشیمی با کمبود شدید خوراک روبرو می شد که خوشبختانه امسال تاکنون در منطقه عسلویه و ماهشهر به ترتیب یک هفته و یک ماه با محدودیت تامین خوراک روبرو بودیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جلالی
United States
احتکار مواد پتروشیمی باعث گرانی و بیکاری کارگران شده است