پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

انتشار یک مستند در بحبوحه حوادث پاریس

يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 402305
در میان مسلمانان اروپا هستند مسلمانانی که به خط فرهنگی و دینی امام خمینی(ره) اقتدا کرده و در مسیر اسلام حرکت کرده‌اند تا جایی که مسئولان غربی را واداشتند از آنان دربرابر تندروهای راستگرا و اسلامگرا حمایت کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، این روزها به‌ویژه پس از حوادث فرانسه در دنیا یک بحث جدی در گرفته است؛ این بحث جدی آن است که کدام اسلام واقعی است؟

البته این برای مردم مغرب زمین که با انواع اسلام‌های غربی‌سازی شده روبرویند مهمتر و بحث برانگیزتر است؛ غربی که از اسلام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی البته با سانسور خبر دارد تا اسلام عرب‌های فلسطینی، اسلام تندروهای القاعده و داعش تا اسلام لیبرال‌مسلک‌های هضم شده در غرب و چه بسا مسلمان‌نماهایی که غربی‌تر شده از غربی‌ها در میانه مخالفت با همجنس‌گرایی از این کار کثیف حمایت می‌کنند.

البته در این میان غرب سعی می‌کند روایت خشونت‌باری از اسلام روایت کند که البته تنها در خاورمیانه موجود است و اگر اتفاقی در فرانسه و آمریکا و انگلیس می‌افتد برگرفته از همان جوامع به قهقرا رفته عقب‌مانده‌ای است که این روزها در قرن ۲۱ اگرچه ماشین و موبایل دارند و از شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند و جوانان اروپایی را جذب می‌کنند اما به واسطه زیست‌بوم غیرمتمدنانه‌شان که اسلام در آن دخیل است به خشونت روی آورده‌اند.

اما همین اسلام در اروپا وقتی خیلی از قیودش را کنار گذاشت و ۵ درصد جمعیت فرانسه را به خود اختصاص داد دیگر نباید اسلام وابسته به مکه باشد و باید اسلام وابسته به پاریس و لندن باشد و همه موج اسلام‌هراسی تنها برای جلوگیری از اسلام‌گرایی نیست که برای غربی‌سازی اسلام است.

در میان همین مسلمانان اروپا اما هستند مسلمانانی که به خط فرهنگی و دینی امام خمینی(ره) اقتدا کرده و در مسیر اسلام حرکت کرده‌اند تا جایی که مسئولان غربی را واداشتند از آنان دربرابر تندروهای راستگرا و اسلامگرا حمایت کنند.

این آن چیزی است که «محمدعلی فارسی» در مستند خود به نام «ابرها در راهند» روایت کرده است؛ روایتی از «عنال» است که مشغول ساخت یک مجموعه فرهنگی شامل مسجد در شهر فرانکفورت است.

فارسی در مستند خود سعی کرده به بهانه فعالیت‌های «اونال» مسلمانانی را نشان دهد که در اروپا در تلاش هستند تا نگاه صحیح و انسانی دین اسلام را به دیگر ادیان بشناسانند.

اونال که با مشکل مخالفت اهالی، نئونازیست‌ها و سلفی‌های تکفیری در آلمان روبرو شده تا به حدی فعالیت حقیقتا اسلامی، به دور از ارزش‌های غربی اما در راستای ارزش‌های انسانی انجام می‌دهد که مسئولان فرانکفورت از آنان در برابر نئونازیست‌ها و سلفی‌های تکفیری حمایت می‌کنند.

حال اینک باید گفت که یکی از بهترین مستندهایی که می‌تواند در ایران و به‌ویژه اروپا نمایش داده شود مستند «ابرها در راهند» است تا بتوان واقعیت‌های دیگری از اسلام را نشان دهد.

چه اینکه محمدعلی فارسی درباره فیلمش می‌گوید: ما هر سال هزینه زیادی می کنیم برای تبلیغ اسلام در کشورهای غربی که درباره نتایج آن هم حرف و حدیث بسیار است. بد نیست از این به بعد برنامه ای را هم بگذارند برای پیدا کردن امثال «اونال» که هم بومی اند و هم عشق به اسلام دارند و سپس از طریق اینها برای گسترش اسلام استفاده کنیم.

از عوامل اصلی این فیلم می‌توان به محسن یزدی، تهیه‌کننده، جمشید بیات ترک، تصویربردار، ولکمارانگر، نور، مهدی فارسی، تحقیق، حجت‌الاسلام مقداد شاه‌آبادی، شیخ حسین تیم‌لایبنر و برهان‌الدین داغ، مشاوران تحقیق و محمد سیری صداگذار اشاره کرد.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۱۰۲۷۰۰۱۵۱۶#sthash.OvavmkKY.dpuf
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *