پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

آخرین‌وضعیت‌پرونده۱۸تروریست بازداشت‌شده

يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۴۱
کد مطلب: 402289
رییس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان ضمن تشریح آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده ۱۸ عضو دستگیر شده یک گروهک تروریستی در این استان، از آغاز تحقیقات دادسرا در این پرونده خبر داد.
به گزارش جهان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در گفت‌و‌گو با تسنیم درباره آخرین وضعیت پرونده عوامل یک باند تروریستی که پیشتر سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی از دستگیر این باند خبر داده بود اظهار داشت: عوامل این گروهک تروریستی دستگیر و پرونده آنها به دادگستری استان ارجاع شده است.

رییس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: هم اکنون، دادسرا مشغول انجام تحقیقات مقدماتی است و هنوز منجر به صدور کیفرخواست نشده است.

حمیدی افزود: این گروهک تروریستی عمدتا در ترورهایی از قبیل ترور معلمان و کارمند ثبت احوال در شهرستان سرباز نقش داشتند و بر خلاف آنچه که در رسانه‌ها اعلام و منتشر شده، این گروهگ ترویستی در حادثه ترور شهید مصطفی جنگ زهی امام جمعه اهل سنت راسک شهرستان سرباز نقش اصلی نداشتند.

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان یادآور شد: عوامل ترور شهید جنگ زهی، سال گذشته شناسایی، دستگیر و محاکمه شدند. حکم عوامل ترور شهید جنگ زهی نیز صادر و به دیوان عالی کشور به عنوان مرجع تجدید نظر ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ۲۴ دی ماه امسال نیز سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان درباره دستگیری اعضای یک گروهک تروریستی در شرق کشور گفت: به دنبال تعدد عملیات‌های خرابکارانه در جنوب استان سیستان و بلوچستان بعد از سه ماه تلاش شبانه‌روزی و زحمات بی‌دریغ پرسنل ناجا و همکاری خوب مردم استان، ۱۸ نفر از اعضای گروهک تروریستی شرق کشور دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: آخرین عملیات این گروه حدود ۴ ماه پیش و در پاسگاه رئیس‌آباد بود. در شروع کار دو نفر از تروریست‌ها را به همراه سه قبضه سلاح و یک دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت دستگیر کردیم و در یک کار فنی و پیچیده جنایی بعد از ۲۰ روز آن دو نفر لب به اعتراف گشودند و اعتراف کردند که عضو یک گروه هستند که عملیات‌های مختلفی را علیه مردم و پلیس انجام می‌دهند.

سردار رحیمی افزود: این افراد اعتراف کردند وجوهی را از طریق فردی که در یکی از کشورهای عربی فعالیت دارد دریافت می‌کنند. بدین ترتیب که آن فرد که در کشور عربی سکونت دارد به حساب یک نفر در استان مبالغی را واریز کرده و از آن طریق این افراد حقوق خود را دریافت می‌کردند که مبلغ کف برای هر عملیات ۴۰۰ هزار تومان و سقف آن یک میلیون تومان بود.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان به آغاز شکل‌گیری این گروه در سال ۸۶ اشاره کرد و گفت: وقتی از آنها سؤال شد که چرا معلمان را شهید کردند گفتند دستور این بوده که باید تمام معلمان از اینجا بروند.

به گفته سردار رحیمی به شهادت رساندن مولوی شهید مصطفی جنگ زهی امام جمعه اهل سنت راسک شهرستان سرباز به دلیل حمایت از نظام جمهوری اسلامی و رهبری، به شهادت رساندن معلم شهید جواد نوروزی، به شهادت رساندن معلم شهید محمد اسلامی، به شهادت رساندن معلم شهید عیسی شهرکی، به شهادت رساندن بسیجی پایگاه نصیرآباد به دلیل همکاری با سپاه، به شهادت رساندن کارمند ثبت ‌احوال در شهرستان سرباز، به شهادت رساندن دو نفر از پرسنل نیروی انتظامی در ایست و بازرسی سرباز، به شهادت رساندن دو سرباز هنگ مرزی، ترور یک نفر در چابهار به دلیل همکاری با نظام جمهوری اسلامی، ترور ۴ نفر دیگر به دلیل همکاری با جمهوری اسلامی، اقدام به ترور ناموفق کارمند ثبت‌احوال،کارگزاری تله انفجاری در مسیر یگان امداد نیروی انتظامی، اجرای تله انفجاری در مسیر خودروهای پلیس راه جکیگور، اجرای تله انفجاری و کارگزاری بمب در مسیر خودروی هنگ مرزی در ۴ منطقه، بمب‌گذاری و تله ناموفق در مسیر پاسگاه جنگل و حمله به گشت پلیس رئیس‌‌آباد از جمله اقدامات تروریستی این گروه است.

به گفته فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سه نفر از این افراد اعتراف کردند که در عملیات به شهادت رساندن مولوی مصطفی جنگ زهی نیز شرکت داشته‌اند.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی در مورد ارتباط این گروه با باقیمانده گروهک ریگی یا داعش اظهار داشت: این گروه از طرف فردی که در یکی از کشورهای عربی فعالیت داشت تأمین مالی می‌شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *