چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰
۱

رویارویی ایران با کره‌جنوبی در نیمه نهایی؟

شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب: 402186
راه صعود کره جنوبی برای حضور در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا با شکست استرالیا تسهیل شد. این تیم چنانچه به نیمه نهایی راه پیدا کند احتمال دارد با ایران بازی کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر از استرالیا، چنانچه کره بتواند مقابل تیم دوم گروه B که یکی از تیم های ازبکستان، چین و عربستان خواهد بود به برتری برسد، به نیمه‌نهایی راه پیدا خواهد کرد.

از آن سو چنانچه ایران دو بازی آینده خود را با برتری پشت سر بگذارد، با این تیم بازی می‎کند. ایران ابتدا باید روز دوشنبه مقابل امارات به برتری برسد تا به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک چهارم نهایی شود. در آن بازی تیم ملی با یکی از تیم های ژاپن، عراق و یا اردن دیدار خواهد کرد. پیروزی در آن دیدار یعنی رویارویی مردان "کارلوس کی‌روش" با کره جنوبی.

کره جنوبی و ایران در ادوار گذشته همواره در مرحله یک چهارم نهایی با هم بازی کرده اند. در جام ملتهای ۱۹۹۶ امارات، تیم ایران با نتیجه ۶ بر ۲ مقابل کره به برتری رسید. در جام ملتهای ۲۰۰۰ لبنان با نتیجه ۲ بر یک به این تیم باختیم و در سال ۲۰۰۴ با حساب ۴ بر ۳ به پیروزی رسیدیم. در جام ملتهای ۲۰۰۷ نوبت کره بود که در ضربات پنالتی مقابل ایران به برتری برسد و در جام ملتهای ۲۰۱۱ قطر هم کره‌ای‎ها با تک گلی دیرهنگام موفق شدند تیم ملی را حذف کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رزمنده
اگر.....واگر......و چنانچه.....