پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

واکنش نامزد اسکار به اقدام موهن «شارلی‌»

شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب: 402158
«الکساندر دسپلت»، آهنگساز فرانسوی نامزد اسکار برای فیلم‌های «هتل بزرگ بوداپست» و «بازی تقلید» در واکنش به اقدام موهن مجله «شارلی ابدو»گفت:این هفته نامه سال‌هاست که به ادیان مختلف توهین می‌کند.کاریکاتوریست شارلی شخصیت احمق دوران بچگی‌ام بود.
واکنش نامزد اسکار به اقدام موهن «شارلی‌»
به گزارش جهان به نقل از فارس، «الکساندر دسپلت»، آهنگساز فرانسوی فیلم سینمایی «هتل بزرگ بوداپست» و «بازی تقلید» که پنج‌شنبه گذشته به عنوان یکی از نامزدهای اسکار معرفی شد در واکنش به اقدام موهن هفته‌نامه «شارلی ابدو» و کشتار ۱۲ نفر از اعضای این مجله توسط گروه داعش گفت:ما (فرانسوی‌ها) به شدت از این موضوع ناراحت و خشمگینیم ولی به روشی منطقی و بدور از هرگونه انتقام جویی. من تاکنون از هیچ نشنیده‌ام که بگوید، بروید آنها را بکشید ولی موجی از ناراحتی در فرانسه دیده می‌شود.

وی افزود: زمانی‌که فاکس‌نیوز را تماشا می‌کنید، می‌بینید که این شبکه مرتب می‌گوید که به مکان‌هایی که توسط مسلمانان نا امن شده است، نروید، در حالی‌که این مطلب به هیچ عنوان صحت ندارد و این تنها توهم آنهاست.

«دسپلت» که از کودکی از خوانندگان هفته‌نامه «شارلی ابدو» است، عنوان کرد: «ژان کابو»(کاریکاتوریست که در جریان حمله به هفته‌نامه «شارلی ابدو» کشته شد.) شخصیت احمق دوران کودکی من است.

وی در ادامه درباره اهداف و عملکرد این هفته نامه متذکر شد: دین و قدرت-- این جنگ آنها و در عین حال سرگرمی آنهاست. مسلمانان تنها هدف آنها نیستند. سالیان سال است که «شارلی» ادیان مختلف را به رگبار بسته است. کاتولیک‌های ارتدوکس--آنها طی پنج‌سال اخیر تعدادشان افزایش یافته است و به شدت از دست این هفته نامه دلخورند.آنها می‌گویند که تاکنون این هفته‌نامه اقدامات توهین‌آمیز علیه پاپ فرانسیس انجام داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *