جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

باز هم تحریم و باز هم اصرار به مذاکره!

شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب: 402116
سناتور دموکرات آمریکایی در کنفرانسی خبری در ایالت نیوجرسی گفت : آنچه من می گویم این است که ما باید تحریم هایی را برای آینده تهیه کنیم اما تا ماه ژوئیه آنها را اعمال نکنیم.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ "رابرت منندز" این اظهارات را پس از کنفرانس خبری مشترک "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا و "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس بیان کرد که از اعضای کنگره درخواست کردند صبور باشند و در حال حاضر از ارائه هرگونه لایحه درمورد تحریم های بیشتر علیه ایران خودداری کنند.

اوباما به قانونگذاران آمریکا هشدار داد از اعمال تحریم های جدید علیه ایران خودداری کنند زیرا چنین اقدامی باعث برهم خوردن مذاکرات دیپلماتیک و افزایش احتمال درگیری نظامی با تهران خواهد شد.

منندز که یک دموکرات ارشد در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و از حامیان دیرینه تحریم های سرسختانه علیه ایران است افزود با کاخ سفید برسر این مسئله دچار اختلافی اساسی است.

وی با این استدلال که پس از ۱۸ ماه مذاکرات ظاهرا ایران تمایلی به دادن امتیازهای قابل توجه ندارد تصریح کرد لایحه تحریم های جدید ممکن است به متقاعد کردن آنها کمک کند.

براساس این لایحه که منندز به همراه مارک کرک سناتور جمهوریخواه از ایلینویز در حال آماده کردن آن هستند ، در صورتی که تا ضرب الاجل ۳۰ ژوئن هیچ موافقتنامه هسته ای به دست نیاید تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال خواهد شد اما بااین حال شامل بخشی است که به اوباما اجازه می دهد در صورتی که دستیابی به یک موافقتنامه قریب الوقوع باشد ، این تحریم های جدید را برای مدت ۳۰ روز به تعویق اندازد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *