پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۴
۷

ژاپنی‌ها عربستان را رسوا کردند

پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب: 401825
یک مرکز تحقیقاتی در ژاپن در تحلیلی درباره کاهش قیمت نفت با تلاش عربستان تاکید کرد که ریاض به دنبال این است تا با پائین نگه‌داشتن قیمت نفت نظام ایران را تغییر دهد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مرکز تحقیقاتی نامورا ژاپن با اشاره به اینکه جنگ سرد میان ایران و عربستان قیمت نفت را پائین نگه داشته است تاکید کرد که ریاض به دنبال این است تا با پائین نگه‌داشتن قیمت نفت نظام ایران را تغییر دهد.

این مرکز تحقیقاتی با اشاره به اینکه قیمت نفت بیش از کاهش خواهد یافت تصریح کرد که عربستان به دنبال این است که با افزایش تولید بازار و کاهش بیش از پیش قیمت نفت حکومت ایران را تغییر دهد.

این گزارش تصریح می‌کند که متوازن کردن بازار انرژی و زیان‌ده کردن نفت شل آمریکا از دیگر اهداف عربستان سعودی از کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی است.

نامورا در ادامه با اشاره به اینکه سعودی‌ها خودشان هم از کاهش قیمت نفت احساس تنگنا می‌کنند ولی سیاست خارجی در شرایط کنونی از اهیمت بالاتر برای آنها برخوردار است، می افزاید: عربستان بین ۱۲ تا ۱۸ ماه دیگر می‌تواند چنین شرایطی را تحمل کند.

این مرکز تحقیقاتی ژاپنی در ادامه از احتمال کاهش قیمت تا مرز ۴۰ دلار در هر بشکه خبر داد و تاکید کرد که سعودی‌ها به دنبال تغییر حکومت ایران و یا رسیدن به توافقی هسته‌ای مناسب از نگاه خودشان با ایران هستند و نقطه عطف طرح عربستان زمانی است که مردم به خیابان‌ها بیایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چاه کن همیشه ته چاهه
باید به عربستان گفت:زهی خیال باطل، اگر قرار بود برای ما مشکلی پیش بیاید در 8 سال دفاع مقدس این خیالات باطل به وقوع می پیوست.
اربابشونآمریکا نمیتونه چه برسه به این شکم گنده های ترسو
حالا هی برید مذاکره کنید.
بابا اینا به فکر ما نیستن بفهمید تو رو خدا
تا ما خودمون کاری نکنیم کسی دلش برای ما نسوخته
ن-محمودی
مردم ایران آماده اندوانشالله این پادشاهی عربستان است که نابودمیشود.
اینم بگید که خود وزیر نفت ایران هم مقصر از 92 که اومد هی بر طبل افزایش تولید کوبید هنوزم میگه میخوایم افزایش بدیم تولید رو بیچاره رییس جمهور ونزوئلا که از اونور دنیا اومد برای مذاکره با ایران خدا میدونه اینا سر چی با غربیها توافق کردن نمیگن که مردم بدونن که اینجوری به نفت 40 دلاری رضایت دادن خدا از باعث و بانیهاش نگذره ان شاالله
خودت متوجه شدی چی گفتی؟!