چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران:

حفظ حریم واگن‌های بانوان را پیگیری می‌کنیم

سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب: 401604
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: رعایت حریم واگن‌های بانوان در مترو از سوی مسافران، همچون حرکت خودروها در بین خطوط سفید، الزامی و در راستای حقوق شهروندی است.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری تسنیم، محسن نایبی با اشاره به اجرای طرح آسمان آبی، زمین پاک در سطح شهر تهران، گفت: احترام به حقوق شهروندی منحصر به فرهنگ ترافیکی در سطح شهر و خیابان نیست و همانطور که احترام به خط سفید در راستای حقوق شهروندی در ترافیک شهری لازم الاجراست مسافران مترو نیز باید با احترام به نمادهای فرهنگی در حمل ونقل ریلی و شهر زیرزمینی، حریم واگن‌های بانوان را بطور کامل رعایت کنند.

وی با بیان اینکه انجام سفری ایمن و آرام برای مسافران عزیز جزء وظایفی است که همیشه سرلوحه فعالیت های ما بوده است، اظهار داشت: ارتقاء سطح آرامش و آسایش شهروندان یکی از اهداف مهم در برنامه این شرکت است و از لوازم تکریم مسافران محترم مترو، حمایت از حقوق بانوان و آقایان در استفاده مطلوب از خدمات است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه افزود: امروز مسافران مترودر زمینه برخورداری از فرهنگ سفر و استفاده از مترو در سطح و تراز خوبی قرار گرفته‌اند که این مهم باید روز به روز ارتقاء یابد تا بدین وسیله ارائه خدمات بهینه به بهترین شکل صورت گیرد.

نایبی با اشاره به اینکه رعایت و حفظ حریم انسان‌ها در زندگی فردی و اجتماعی مهم است و حفظ حریم واگن‌های بانوان به حقوق شهروندی است، تصریح کرد: با درخواست مسافران خانم، طرح اختصاص واگن بانوان اجرایی شد و مورد استقبال مسافران نیز قرار گرفت ولی متاسفانه برخی از آقایان با عدم رعایت حقوق شهروندی و ورود به این واگن‌ها مراتب ناراحتی مسافران خانم را فراهم می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخورداری از محیط آرام و امن در واگن‌های بانوان از خواسته‌ها و مطالبات به حق شهروندان و مسافران است، خاطرنشان کرد: عوامل مستقر در ایستگاه‌ها و عوامل انتظامی مترو به جد این موضوع را پیگیری و مانع از ورود آقایان به واگن خانم‌ها می‌شوند و داخل قطارها نیز بین واگن بانوان و واگن عمومی، سازه‌هایی تعبیه شده که امکان تردد وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران همچنین با اشاره به این موضوع که اطلاع رسانی و فرهنگ سازی نیز در این حوزه به صورت کامل انجام شده است، تاکید کرد: تحقق این مهم و آرامش و آسایش بانوان مستلزم همکاری متقابل آقایان و بانوان در رعایت حقوق یکدیگر وهمکاری این دو قشر بامسئولان شرکت بهره برداری مترو تهران است.

وی با بیان اینکه ورود آقایان به واگن‌های بانوان نقض حقوق شهروندی است با اشاره به مسئله حقوقی این موضوع نیز گفت: طبق آئین نامه‌ها و مقررات عمومی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، حضور آقایان در واگن‌های بانوان ممنوع است و طبق ماده ۶۱۹ قانون مجازات اسلامی چنانچه خانمی به این موضوع اعتراض کند و این اقدام فرد، ایجاد مزاحمت برای بانوان تلقی شود، جرم بوده و برخورد قضایی در دستور کارعوامل انتظامی مستقر در مترو قرار می‌گیرد.

نایبی تاکید کرد: شرکت بهره برداری مترو تهران طرح حفظ حریم واگن‌های بانوان را با جدیت و قاطعیت پیگیری و اجراء می‌کند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اجرای مطالبات به حق و خواسته‌های مسافران را جزء وظایف مسئولان مترو تهران دانست و از آنها خواست با تدابیرتوام با حفظ حرمت مسافران برای ایجاد نظم و انضباط در خور شان شهروندان و مسافران اهتمام ویژه داشته باشند.

وی همچنین در پایان از مسافران خواست ضمن همکاری با عوامل اجرایی ایستگا‌ه‌ها، شرکت بهره برداری مترو تهران را برای انجام سفرهایی توام با آرامش و آسایش یاری کنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *