پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

پرچم‌تروریست‌هادرتظاهرات پاریس!+عکس

دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 401284
شماری از معارضان و تروریست‌های سوری در راهپیمایی روز گذشته که در پایتخت فرانسه برگزار شد شرکت داشتند.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، حدود سه میلیون نفر از مردم فرانسه روز گذشته با برپایی راهپیمایی گسترده برای گرامیداشت کشته‌شدگان حملات اخیر در این کشور ضمن محکوم کردن حملات تروریستی با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کردند.

در این تظاهرات که دولت فرانسه آن را بزرگ‌ترین گردهمایی در تاریخ این کشور خوانده است معارضان و تروریست‌های سوری نیز شرکت داشته و پرچم خود را به اهتزاز درآوردند.


در صف اول راهپیمایی مقام‌ها، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و چند مقام دیگر در حالی که بازوهای همدیگر را گرفته بودند، راهپیمایی را آغاز کردند.



به ترتیب از راست: احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه، سیمونتا سوماروگا رئیس جمهوری سوئیس، ملک عبدالله پادشاه اردن و همسرش رانیا، محمود عباس رئیس جمهوری تشکیلات خودگردان فلسطین، دونالد توسک رئیس شورای اتحادیه اروپا، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه، ابراهیم ابوبکر کیتا رئیس جمهوری مالی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا


«دومینیک دوویلپن» نخست‌ وزیر سابق فرانسه با بیان اینکه سیاست‌های غرب عامل گسترش کانون‌های تروریسم در سراسر جهان است گفت: گروه تروریستی داعش فرزند بدترکیب این سیاست متکبرانه و بی‌پایه است.

وی اقدام «باراک اوباما» رئیس‌ جمهور آمریکا در تشکیل «ائتلاف بین‌المللی ضد داعش» را نیز «خطرناک و بی‌ارزش» دانست، چرا که به گفته وی، «تشکیل چنین ائتلافی خود سبب گسترش کانون‌های تروریستی می‌شود.

راهپیمایی ضدتروریسم در پاریس با شرکت دولت‌های اروپایی و چند رژیم دیگر درحالی صورت گرفت که این راهپیمایی چند سئوال را در ذهن جهانیان ایجاد کرده است.

مردم جهان این پرسش را دارند چرا وقتی اینگونه حملات تروریستی در مناطق دیگر همچون افغانستان، عراق، سوریه و یمن صورت می‌گیرد دولت‌های غربی چنین راهپیمایی‌هایی راه نمی‌اندازند. علاوه بر آن، براساس اسناد و شواهد موجود، دولتهای غرب و در رأس آن آمریکا و انگلیس، عامل به وجودآمدن این گروههای تروریستی می‌باشند و اگر این راهپیمایی واقعا به قصد مبارزه با تروریسم بوده، دولتهای آمریکا، انگلیس، آلمان و خود فرانسوی‌ها باید به عنوان مقصر و متهم محاکمه شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *