جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

آمادگی کره‌جنوبی برای مذاکره با کره‌شمالی

دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 401245
رئیس جمهوری کره جنوبی از آمادگی خود برای مذاکره با رهبر کره شمالی بدون هیچ پیش شرطی خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از رویترز، "پارک گئون های" رئیس جمهوری کره جنوبی امروز دوشنبه در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد که آمادگی لازم را برای مذاکره با "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی بدون هیچ پیش شرطی دارد.

وی با بیان اینکه قانون امنیتی مبارزه با کره شمالی باید در کره جنوبی حاکم باشد، در عین حال گفت: توقف برنامه اتمی کره شمالی باید بخش مهمی از مذاکرات صلح در شبه جزیره کره باشد و از پیونگ یانگ می خواهم تا هرچه سریعتر به این مذاکرات بازگردد.

رئیس جمهوری کره جنوبی با اشاره به تلاشهای خود برای از بین بردن اختلافات و دستیابی به اتحادی صلح‌ آمیز تاکید کرد که پیونگ‌ یانگ باید فورا به پیشنهاد مذاکره پاسخ دهد.

سئول حتی در تلاش برای استفاده از نفوذ چین به منظور مهیا کردن شرایط گفتگو با پیونگ یانگ است و در همین رابطه "کیم کوان جین" مشاور ارشد رئیس جمهوری کره جنوبی با هدف گفتگو درباره از سرگیری مذاکرات صلح با همسایه شمالی اش به چین سفر کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *