چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

محرم‌سازی مدارس دخترانه

دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 401238
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش گفت:‌درونی سازی حجاب و عفاف میان دانش‌آموزان به همکاری رسانه‌ها و خانواده‌ها نیز نیاز دارد البته در مدارس برنامه‌هایی همچون محرم‌سازی مدارس دخترانه و تقدیر از دانش‌آموزان باحجاب را مدنظر داریم.
به گزارش جهان حمیدرضا کفاش در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این پرسش " آموزش وپرورش برای اجرای دستورالعمل‌های حجاب و عفاف در سطح مدارس چه اقداماتی را انجام داده است" اظهار داشت: توسعه و تقویت حجاب و عفاف در مدارس و مراکز آموزشی نه تنها یک فریضه دینی بلکه یک عرف تاریخی در کشور ماست. بنابراین استقرار نظام حجاب و عفاف اسلامی از ضروریات نظام تعلیم و تربیت است.

وی افزود: عفاف مفهوم گسترده تری از حجاب دارد و حجاب بخشی از عفاف است، آموزش‌وپرورش برای درونی‌سازی حجاب و عفاف در میان دانش آموزان اقداماتی را انجام داده است اما باید به این نکته نیز توجه داشت که مقوله‌های ارزشی مانند حجاب و عفاف برای درونی شدن نیاز به یک همکاری و خیزش همگانی دارند یعنی در کنار فعالیت‌های مدرسه، خانواده و رسانه نیز باید در این عرصه وارد شوند تا به عنوان مکمل فعالیت‌های یکدیگر برای درونی سازی حجاب و عفاف اقدام کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش در رابطه با برنامه‌های این وزارتخانه برای درونی سازی حجاب عفاف میان دانش‌آموزان گفت:‌اجرای مطلوب و موثر آئین نامه‌ها و دستوارلعمل‌های مرتبط با حجاب و عفاف در مدارس و ادارات آموزش‌وپرورش، تقدیر و تشکر از مروجین و حامیان حجاب و عفاف اعم از دانش‌آموزان و فرهنگیان و توسعه و تقویت فرهنگ حجاب و عفاف با بهره‌گیری از راهکارهای فرهنگی و هنری در مدارس از اقدامات مدنظر است.

کفاش بیان کرد:‌ توسعه و تقویت استفاده از لباس فرم در مدارس، تشدید فعالیت‌های نظارتی در ابتدای مهرماه، تلاش برای توسعه پوشش مطلوب در میان همکاران و محرم سازی فضای فیزیکی مدارس دخترانه از سایر برنامه‌هایی است که با هدف گسترش حجاب در سطح مدارس در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان تاکید کرد که حجاب و عفاف باید از طریق برنامه‌های جالب و روش‌های جذاب برای دانش‌آموزان نهادینه شود و نگاه در این حوزه نباید صرفا تاکید بر اجرای مقررات و ضوابط تعیین شده باشد.

پیش از اینکه علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس به اجرای طرح محرم‌سازی مدارس دخترانه کشور اشاره و گفته بود: می‌خواهیم دانش‌آموزان دختر در مدرسه آزاد باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *