چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

جنبلاط :ما شارلی هستیم !+عکس

يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 401088
روزنامه لبنانی "السفیر" با انتشار عکسی از رئیس حزب دیدار دموکراتیک، از ابراز همدردی او با حوادث اخیر فرانسه خبر داد و به نقل از وی نوشت "ما شارلی هستیم" !
به گزارش جهان به نقل از العالم، "ولید جنبلاط" حملات پاریس را تروریستی خواند و گفت : حملات پاریس در حالی اتفاق افتاد که جهان اسلام سخت ترین مرحله تاریخ خود را سپری می کند؛ و گرفتار درگیری ها، اختلافات و عقب ماندگی فکری است .

جنبلاط در صفحه تویتر خود نوشت : حمله به ساختمان مجله شارلی ابدو موجی از تعصب و تبعیض نژادی و دینی بی نظیر را در میان راستگرایان غرب به وجود آورد که بهتر است این موج را فاشیسم جدید خواند.


جنبلاط خاطرنشان کرد: برداشت یکجانبه از اسلام به ادعای پیروی از سلف، باعث دشمنی بیش از پیش راستگرایان فاشیست غرب با عرب و مسلمانان می شود .

جنبلاط هر گونه تعرض به ادیان و بزرگان دینی را محکوم کرد و افزود : سازمان ملل متحد باید قانونی برای جلوگیری از توهین به ادیان و بزرگان دینی تدوین کند .

رئیس حزب دیدار دمکراتیک اعلام کرد: سوء استفاده از نام دین برای توجیه هرگونه جرم و جنایتی نیز محکوم است زیرا پیام ادیان دوستی و تساهل است .

جنبلاط خاطرنشان کرد: من تصور می کنم که ساموئل هانتینگتون پس از حملات پاریس در قبر خود می رقصد، و برنارد لوئیس نیز خوشحال است زیرا اینها با اسلام دشمن بودند.

جنبلاط اظهار داشت: دلایل تلاش برای نابود کردن دین و تخریب وجهه اش زیاد است؛ که جنگ های صلیبی، سقوط قسطنطنیه، دادگاه های تفتیش عقاید در اندلس، استعمار آفریقا ، برده فروشی، استعمار الجزایر . اشغال مصر و سودان بخشی از این دلایل است .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *