جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۴

مسکن مهر باز هم گران شد؛ این بار 16 میلیون تومان

يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب: 401013
در حالی اواسط هفته گذشته شورای پول و اعتبار با افزایش ۵ میلیونی تسهیلات مسکن مهر موافقت کرد که به فاصله‌ای کوتاه قیمت حدود ۱۰ هزار واحد این طرح در شهر پرند حدود ۱۶ میلیون تومان افزایش یافت.
مسکن مهر باز هم گران شد؛ این بار 16 میلیون تومان
به گزارش جهان، به جرات می‌توان گفت افزایش ۵ میلیون تومانی سقف تسهیلات مسکن مهر یکی از معدود خبرهای خوشی بود که در ۱۷ ماه اخیر و پس از مدت‌ها انتظار متقاضیان، شورای پول و اعتبار با آن موافقت کرد.

بر این اساس سقف تسهیلات فردی حدود ۷۰ درصد از پروژه‌های نیمه‌تمام از ۲۵ میلیون به ۳۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد تا به این ترتیب روند کُند تکمیل واحدهای مسکن مهر تغییر کند. مطابق اظهارات گوناگون مسئولان وزارت راه و شهرسازی پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر در یک بازه دو تا چهار ساله به اتمام می‌رسد.

مهرآبادی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در این‌باره گفته که ۹۰ درصد از واحدهای مسکن مهر تا پایان سال آینده به اتمام می‌رسد، در مقابل حناچی در قامت یکی از معاونان وزیر راه و شهرسازی اتمام طرح مسکن مهر را به چهار سال آینده (۹۷سال ) موکول کرده است. گذشته از ضد و نقیض‌های فراوان در رابطه با زمان مختومه شدن پرونده مسکن مهر، خوشحالی ناشی از افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر فقط چهار روز دوام داشت.

در واقع اعلام میزان افزایش قیمت برخی واحدهای مسکن مهر شهرهای اطراف پایتخت خبر ناخوشایندی بود که شیرینی افزایش تسهیلات را از بین برد. بر این اساس قیمت حدود ۱۰ هزار واحد مسکن مهر پرند تا ۱۶ میلیون تومان افزایش یافته است.

یکی از متقاضیان مسکن مهر پرند در این‌باره به تسنیم، گفت: حدود سه سال پیش برای واحد ۷۵.۱۳ متری پروژه کیسون ۱۱ میلیون تومان پرداخت کردم و قرار شد آنرا یکسال بعد تحویل بگیرم.

وی با بیان این‌که مراجعات فراوانی به شرکت عمران پرند برای تحویل واحد داشته‌ام، افزود: این در حالی بود که اعلام شد به دلیل افزایش تورم و تاثیر آن روی قیمت مصالح ساختمانی و دستمزدها متقاضیان مسکن مهر باید مبالغ بیشتری را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: باوجود تمام مشکلات مبلغ مورد نظر شرکت عمران پرند (۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان) را واریز کردم و قرار شد باقیمانده قیمت تمام‌شده یعنی حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را در زمان تحویل واحد پرداخت کنیم.

این متقاضی مسکن مهر با بیان این‌که به ما وعده تحویل واحد را آذرماه امسال داده بودند، تصریح کرد: با توجه به این‌ مسئله منتظر اعلام شرکت عمران برای واریز مابقی قیمت تمام شده جهت تحویل واحد بودم، اما علی‌رغم مراجعات متعدد به این شرکت هیچ خبری از تکمیل و تحویل واحد مسکن مهرم نبود.

به گزارش تسنیم، بر اساس اعلام شرکت عمران پرند در پروژه‌های مسکن مهر کیسون قیمت نهایی واحدهای ۷۱.۷۴ متری ۳۰۸,۸۵۹,۸۷۱ ریال، واحدهای ۷۵.۱۳ متری ۳۲۹۹۹۲۷۵۸ ریال و واحدهای ۸۶.۲۸ مترمربعی ۳۹۷۹۹۰۲۷۳ ریال است.

واحدهای ۵۷.۲۱ مترمربعی در پروژه کیسون ۲۲۰۳۱۵۵۰۵ ریال، واحدهای ۷۵.۱۳ متری ۳۳۰۶۷۲۵۹۰ ریال و واحدهای ۸۶.۲۸ مترمربعی ۳۹۸۷۱۸۶۶۵ ریال است، احتمالا تفاوت قیمت نهایی واحدهای ۸۶.۲۸ متری مربوط به متراژ انباری است.

بر اساس اعلام شرکت عمران پرند قیمت نهایی واحدهای مسکن مهر پروژه "توسار ۱" ۲۶۶۴۳۵۸۹۹ ریال اعلام شده است.

همچنین قیمت نهایی واحدهای مسکن مهر پروژه "آبادگران ری‌نو" بسته به متراژ آنها بین ۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تا ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان متغیر است؛ بر این اساس قیمت نهایی واحدهای ۷۴.۹۶ مترمربعی بدون انباری ۱۹۴۹۳۵۳۳۸ ریال، واحدهای ۷۴.۹۶ مترمربعی با انباری ۲۰۲۲۸۸۹۷۹۸ ریال، واحدهای ۷۵.۰۳ مترمربعی بدون انباری ۱۹۷۱۱۸۲۹۰ ریال و واحدهای ۷۵.۰۳ با انباری ۲۰۱۳۶۵۵۰۲ ریال است.

قیمت نهایی واحدهای پروژه "۳۶۰ واحدی نورآوران اسکان قم" نیز ۲۲۶۶۰۰۰۴۵ ریال اعلام شده است.

لازم به ذکر است پس از اعلام قیمت نهایی برخی واحدهای مسکن مهر پرند، روز گذشته حدود ۳۰۰ نفر از متقاضیان طرح مهر مقابل شرکت عمران پرند تجمع کرده و خواستار توضیح مسئولان این شرکت در خصوص دلایل افزایش قیمت‌ها شدند.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چکامه
ما که یک میلیارد سال هم کارکنیم نمیتوانیم صاحب خانه شویم به درک امیدوارم مسکن مهر 4میلیاردگران تر شود خانه ما قبر است
یکی از 120 هزار سهامداران پدیده شاندیز
فقط قیمت سهام پدیده شاندیز با اون همه ساخت وساز بالا نره بقیه خصوصا مسکن مهر اشکال نداره اونم فقط با اختصاص 5 تومان وام !!!!!
گل و بلبله دیگه
متقاظى مسكن مهر !!؟؟
ماكه ازخير اين دولت گذشتىم !!؟؟
انشاءالله دولت بعدى شايد ازاين دربدرى ! نجاتمان دهد،،،
خدايا ! عاصى شديم از اينهمه تناقض ودروغ !!!!!
ساکنیین مظلوم و.بیچاره
پروزهای مسکن مهر شهر جدید هشتگرد هرروز گران می شود که متولی آن تعاونی مسکن فر هنگیان 7البرز کر ج است لطفآ رسیدگی کنی ما 1000000تومان حقوق می گیریم چه جوری پرداخت کنیم