سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱۴
۷۵

موضوع پیشنهادی فتنه گران برای برگزاری رفراندوم

چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۴۹
کد مطلب: 400375
چند تن از ورشکستگان فتنه سال ۸۸ از سخنان رئیس‌جمهور درباره رفراندوم و همه‌پرسی استقبال کردند.
موضوع پیشنهادی فتنه گران برای برگزاری رفراندوم
به گزارش جهان، رضا خاتمی، جلایی‌پور، اردشیر امیرارجمند و... در اظهارنظرهایی مدعی شده‌اند مشتاق رفراندوم درباره مسائل سال ۸۸ هستند. جلایی‌پور در روزنامه اعتماد نوشت اگر قرار است رفراندومی باشد باید مسائل سال ۸۸ را به رفراندوم گذاشت. اردشیر امیرارجمند مشاور فراری موسوی نیز که با منافقین در پاریس در ارتباط است، می‌گوید قبل از روحانی، موسوی بوده که در تیرماه ۸۹ از رفراندوم حرف زده است و همین موضوع راه خروج از انسداد سیاسی است.

به نوشته کیهان، این طیف ورشکسته توضیح نمی‌دهند که وقتی به نتایج انتخابات سال ۸۸ و ۲۵ میلیون رای مردم دهن‌کجی علنی کرده و حاضر شدند به قیمت ایجاد مزاحمت و هزینه برای نظام و مردم، رضایت آمریکا و انگلیس و صهیونیست‌ها را جلب کنند، اکنون چه تضمینی وجود دارد که به نتیجه رفراندوم کذایی تمکین کنند؟ به عبارت دیگر ورشکستگان مزدوری که نفرات میدانی آنها در خیابان شعار می‌دادند «انتخابات بهانه است- اصل نظام نشانه است» و تاکتیک‌های سازمان سیا و MI۶ در حوزه کودتای مخملین (نظیر خروج از حاکمیت، تحصن، نافرمانی و عدم تمکین به قانون، نپذیرفتن نتایج انتخابات و القای تقلب به عنوان اسم رمز آشوب و در عین حال ادعای همه‌پرسی) را یک به یک به اجرا گذاشتند و سرانجام نیز آدرس فشار و تحریم اقتصادی را به غرب دادند، اکنون چگونه می‌توانند سنگ مردی را به سینه بزنند که بقایای گروهک‌ها را با حماسه الهی ۹ دی از کف خیابان جمع کنند و نیویورک تایمز مجبور شد اعتراف کند این بزرگترین راهپیمایی در ایران پس از مراسم تشییع آیت‌الله خمینی است.

همین استدلال درباره ادعای قانون‌گرایی دست‌اندرکاران فتنه و اظهار علاقه به محاکمه سران فتنه نیز جاری است. به این معنا که وقتی شما به قانون و مکانیزم‌های قانونی در انتخابات ۸۸ تمکین نکردید و با خودکامگی زیر میز دموکراسی و قانون زدید، از کجا معلوم که مجازات جرایمی نظیر فتنه، بغی و فساد فی‌الارض را برای این جماعت نگون‌بخت بپذیرید؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ع.جعفری
✅ بسیار مهم و خواندنی‼️ نظر امام خمینی ره در مورد کسانی که به هر بهانه ای برگزاری رفراندوم را برای پیشبرد مقاصدشان مطرح می کردند:

دنبال اين افتادند كه ما همه بساط را به هم بزنيم! باز دو سه سال بنشينيم دوباره رفراندم كنيم: رفراندم براى اصل جمهورى! حالا اگر براى اصل جمهوريش هم نگويند، رفراندم براى قانون اساسى؛ رفراندم براى رئيس جمهور، رفراندم براى مجلس؛ رفراندم كنيم براى اينها. اين معنايش چيست؟ معنايش اين است كه ثبات اين مملكت را از دست بگيرند. اينكه الآن ثبات دارد و از افتخارات اين انقلاب است كه در ظرف يك سال همه اين چيزها درست شد، اين را از دست بگيرند، بگويند حالا نشد، دوباره از سر! دوباره از سر!؛ آراءْ [آراءِ] مردم است. خوب، اگر ميزان آراء مردم است، آراء مردم است اينها كه هستند. اينها كه از اروپا نيامده‏اند! اينها آراء همين مردم‏اند؛ همين مردم‏اند كه به مجلس رأى دادند، وكيل تعيين كردند؛ همين مردم‏اند كه به جمهورى اسلامى رأى دادند و همين مردم‏اند كه به قانون اساسى رأى دادند و همين مردم‏اند كه همه چيز را خودشان ايجاد كردند. حالا ما دوباره از سر برويم سراغ چه مردمى؟ باز برگرديم به اين مردم! اين مردم همان مردم‏اند كه اگر پنجاه دفعه هم [نظام‏] به هم بخورد، همين است. اينها اين اشتباه را دارند كه خيال مى‏كنند كه اگر اين دفعه به هم بخورد- مثلًا- فلان جمعيت تو كار مى‏آيد. اينها نمى‏دانند كه اگر اين دفعه به هم بخورد، يكى از اينها هم نمى‏آيد! اين دفعه مردم فهميدند كه چه اشخاصى به اسلام اعتقاد دارند و چه اشخاصى به اسلام اعتقاد ندارند يا خيلى پايبند نيستند. اگر اين دفعه به‏ هم بخورد و رفراندم بشود، رفراندمش تمام اينها را كنار مى‏گذارد. يك اشخاص ديگرى را مى‏آورد در كار كه آن اشخاص مطلوب مردم باشد، نه [اينكه‏] اشخاصى بيايند كه غير مطلوب باشند. لكن مسأله اين است كه آنها احتياط كردند؛ ما اين احتياط را بكنيم، بلكه ان شاء اللَّه، به هم بخورد اين اوضاع، باز يك دو سالى تزلزل بشود، يك راه مفرى براى امريكا پيدا بشود كه ما را درست بتوانند تربيت كنند، ما كه نمى‏توانيم خودمان را اداره كنيم، بيايند ما را اداره بكنند! اين مسائل را پيش آوردند.
و من مى‏خواهم به شما آقايان بگويم كه بيدار باشيد و هوشيار! دشمنهاى شما پشت همين دروازه‏هاى تهران و دروازه‏هاى ايران هستند. در داخل اين كشور هم دشمنهاى ايران هستند. يك دسته دشمن نيستند؛ [عده‏اى‏] از روى نادانى كار دشمن را مى‏كنند.(صحیفه امام، ج 14، ص 439)
مربی پرورشی از کرمانشاه
Iran, Islamic Republic of
قربان خدا بروم! این است غیب بینی امام عادل چه رسد به امام معصوم علیه السلام . همین سخنان واینده نگری امام رحمه الله است که سخنانش برای همیشه کاربرد دارد حتی کافر با انصاف را مومن می کند منتها در منافقین احتمالا اثر ندارد چرا که به گفته ی ان پیرفرزانه منافقین از کفار بدترند..... تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل .
این مطالب رو که میخوندم احساس کردم امام الان زنده اند و پاسخ پیشنهاد دهندگان رفراندم رو میدهند. روحش شاد.
سخنان امام (ره) مربوط به زمانی است که مملکت تازه به ثبات رسیده بود و برخی می خواستند با برگزرای رفراندوم و ... در این ثبات خللی وارد کنند. اما اکنون که الحمدلله مملکت ما یکی از با ثبات ترین کشورهای دنیاست نباید از برگزاری رفراندوم هراس داشت.
هر جا که فرمایشات امام به مذاقتون خوش میاد به یاد امام می افتید دیگه.
شماها که هيچ جا سخنان امام به مذاقتان خوش نمی آيد. جهت اطلاع شما و همه عالم می گوييم که ما مذاقمان را با امام تنظيم کرده ايم و تنها سخنانی از جنس سخنان امام است که به مذاقمان خوش می آيد.
مثل شماها که سخنان کارتر و ريگان و بوش و اوباما به مذاقتان خوش می آيد.
Iran, Islamic Republic of
شما یک سوزن به خود ودوستانتان بزنید
Iran, Islamic Republic of
برای من جالب مخالفان حرف بنیان گذار این انقلاب حضرت امام خمینی(ره) هستند که رای منفی میدهند . یعنی که مطرح کردن رفراندوم در حال حاضر دقیقا مخالف خواست امام خمینی(ره) است
مهراوه
Iran, Islamic Republic of
باید رفراندوم اعدام سران فتنه این سرمایه های استراتژیک نتانیاهو و خاتمی وطن فروش را برگزارکنیم تا ببینیم ملت به اعدام آنها رای میدهد یا ازادی آنها
بهلول !!؟؟
اول اينكه ، اين كسانيكه براى اين فرمايشات امام راحل (ره )
منفى زده اند، يك شكى وفكرى براى اصالت ولقمه شان بايد
بكنند ، !؟
دوم ، اينكه همين امروز هم ، همين خائنين خط وخطوط رابه،،،،
ميدن، و متاسفانه،،،،،،،،،،، !!!!
maryam
Iran, Islamic Republic of
در این مملکت چرا یک نفر که یک حرف راست میزند اینقدر آشفته میشوید
برای شما راسته....
حمید
اول محاکمه فتنه گران و خائنین بعد هر چی فرمودند چشم.
خوب اونا هم که میگن ما رو محاکمه کنید؟ پس مشکل کجاست؟
نمی دونیم
شما که حکم تون از قبل صادر شده. فتنه گر، خائن! و البته هم که می دونی که مجازاتش چیه؟
Iran, Islamic Republic of
راست!!!! کجه ، نگرفتی!!
این یک نفر نیست که حرف راست!!!!میگوید بلکه یک نفر از طرف چندین مملکت (آمریکا واسراییل و انگلیس) و چندین گروهک(منافقین و کومله و دمکرات و بها ییها وخود فروشها)آگاهانه یا نا آگاه سخن میگوید
از نظر شما راسته .بیایم برخورد با آقازاده ها رو به رفراندوم بذاریم عملکرد دولت تو این دوسال رو به رفراندم بذاریم هدف روحانی از این حرف فقط قرار دادن مردم مقابل مجلسه چون نمیخواد مثل احمدی نژاد مستقیم با مجلس روبرو بشه
اونا رو هم بذارن رفراندوم. چه اشکالی داره.
طاها
زوركي توي انتخابات راي آورديد حالا ميخوايد رفراندم كنيد.
بابا اعتماد به نفس
آشنا
توی این مملکت هراز چند گاهی ازاین یک نفرها پیدامیشه مهم نیست !...
Iran, Islamic Republic of
با وجود امثال تو من اگر جای امثال روحانی بودم ادعای ...میکردم...

...
بهادر
حرف راست ! حرف راست از حلقوم فتنه گران هیچوقت صادر نشده است . مثل اینکه حماسه 9 دی 88 را فراموش کرده اید . لابد مردم بدلیل راستگویی و صداقت همین جماعت مزدور تو خیابونا ریختند آره ؟
مسافر
اتفاقا اون یک نفری که حرف راست میزنه کسی نیست جز مقام معظم رهبری و اون کسانی که آشفته میشن سران فتنه و دوستداران کدخدا و سران فتنه و بی بندوباری در جامعه هستند ...
ناشناس
هر چند در مقابل نظر شما و كيهان سكوت قشنگترين گزينه است
...
Iran, Islamic Republic of
نظر حضرت امام را هم اضافه مي كردي اخوي
نخیر، حرف حساب جواب نداره وگرنه امثال جنابعالی به این راحتی کوتاه نمی آیید
بفرمائید آقای روحانی! تحویل بگیرید. نتیجه ی حرف نسنجیده میشه قلدربازی مشتی خیانتکار به کشور و ملت.
مهدی
البته سکوت علامت رضاست
Iran, Islamic Republic of
حرف نداری ضرب المثل رو بهونه نکن
سید مهدی
وقتی کم میارید راهی جز مظلوم نمایی ندارید و مثلا سکوت میکنید . در حقیقت سکوت نمیکنید بلکه نفستان از ترس مردمی که به ماهیت پلیدتان در فتنه 88 پی بردند و رسوایتان کردند در سینه حبس میشود .
در مقابل خدا و امام زمان چه طور ؟ ...
يعنى ! لالِ مونى ديگه؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
خدا خودش بخیر بگذرونه
وفتی این فتنه گران بیهویت که کارشان خوش خدمتی به امریکای جنایتکاراست ومعلوم نیست اینها ازکجا امده اند ومیراث خوارانقلاب شدهاند به این راحتی ازخیانتشان گذشت میکنند باید هم کل انقلاب وارزشهای این مملکت اسلامی را به رفراندوم بگذارند...
زینب
اگر می خواهند واقعا نظر مردم را ببینند یک بار دیگر 9 دی را یاد کنند. پیام واضح تر از این؟
United States
منظورت روز جهانی ساندیدس دیگه....
نه عزیزم روز ملی کوبیدن مزدورای عشق آمریکاست که حاضرند واسه یه لقمه نون شرفشون هم بفروشند.
مينابي
Iran, Islamic Republic of
سانديس خوردن شرافت داره بر كاسه ليسي انگليس
Iran, Islamic Republic of
اگر همون باعث میشه که شماها ....
Iran, Islamic Republic of
آره عزیز جان ، روز جهانی ساندیس بود شما ها رفتید زیر دامن مادراتون قایم شدید ببین اگر سان استار بدهند کلا حذفتون میکنیم جلبک سبزی
ایرونی
چرا شما با این ساندیسها نمیتونید کاری کنید؟ یعنی اینقدر بی عرضه این که از پس چندتا جعبه ساندیس برنمیای؟ الحق که جلبک تاشیف دارین
رفراندوم بذارن ، 9 دی ای ها بیان تو رفراندوم.
آفرین. این تند رو ها چون خودشون هم مطمئن هستند که اکثریت رو ندارن از هر گونه رفراندوم و انتخاباتی می ترسند.
Iran, Islamic Republic of
چرارای و نظرمردم برای تندروهای متحجرقابل تحمل نیست ؟ رفراندوم ، یکی ازاصول قانون اساسی است و باید اجراشود . رای و نظرمردم ازهرچیزی بالاتراست .
علی فرزند ایران اسلامی
Iran, Islamic Republic of
اگه رای و نظر مردم از هر چیزی بهتره،مردم نظرشون رو همون خرداد 88 اعلام کردند و در 9 دی ماه هم تثبیت و امضاء کردند،شما که همش دم از مردم، مردم میزنید همون منطق سران کاخ سفید آمریکا و صهیونیست و دولت های وابسته غربی به نظام امپریالیستی رو دارید که فکر می کنن فقط خودشون جامعه جهانی هستن!!!!!
ما با همه پرسی موافقیم اما بشرطی که با آراء منفی مردم مواجه شدید نگویید تقلب شده است !
مهران
چرا شما همیشه خودتونو مردم معرفی میکنید ؟ مردم اونایی بودند که در 9 دی پوزه شما فتنه گران و مزدوران بی جیره و مواجب صهیونیستها و همسنگران منافقین و بهایی ها و انگلیسی ها رو زدند .
بعثت
Latvia
ولایت فقیه هم از اصول مهم و برجسته قانون اساسی ست . این شماها نبودید که در فتنه 88 علیه آن شعار دادید ؟
ناشناس
نظر مردم ارزشی نظر مقام معظم رهبری است . قانون اساسی است برو بخوانش بعد نطر بده به قول روحانی تازه به دوران رسیده ی کم یا شاید هم بی سواد .
رشادت
Latvia
فتنه گران هیچوقت جزء مردم نبوده اند همیشه در جبهه مثلث انگلیس و آمریکا و اسراییل قرار داشته اند و زیر علم اونا سینه زده اند . نظر و رای مردم در 9 دی اعلام شد بطوریکه فتنه گران را مجبور ساخت به سوراخ هاشون بخزند و حالا به خیال خود فکر میکنند میتوانند به فتنه گری با شعار رفرندام بپردازند.
مسلمان ایرانی
Iran, Islamic Republic of
همه پرسی راه حل تمامی مشکلات فرهنگی و سیاسی کشوراست . چراتنگ نظران و زروگویان ازشنیدن رای و نظرمردم وحشت دارند ؟؟
علی فرزند ایران اسلامی
Iran, Islamic Republic of
دو نکته مهم :1- اگر مقصود شما شنیدن رای و نظر مردم هست که در این کشور از زمان پیروزی انقلاب اسلامی 11 انتخابات ریاست جمهوری و 9 انتخابات مجلس و ... برگزارشده و به حق، هرکسی که مردم به آن در آن زمان اقبال بیشتری داشتند، انتخاب شده است.
2- اگر فکر کردید که همه مشکلات این کشور اعم از سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی فقط در یک روز،اونم با همه پرسی حل میشه سخت در اشتباهید به طور مثال فکر کنید که مشکل رانت خواری آقازاده ها از سرمایه ملی یه شبه حل بشه یا معضل بیکاری جوان ها رو بیایم با همه پرسی حل کنیم!!!
مشکلات این کشور تنها زمانی حل میشه که همه اعم از مسئولین و مردم با توکل بر خدا و با اجرای دقیق اسلام ناب محمدی(ص) در همه عرصه ها این کشور رو آباد کنند
مجلس در راس امور است و نظر نمایندگان ملت نظر مردم محسوب میشود.
کسانی که آراء 25 میلیونی مردم را نپذیرفتن و تهمت دروغ تقلب به نظام زدند حالا بفکر همه پرسی و مراجعه به رای مردم افتاده اند !!!
بهزاد
Latvia
ظاهرا شما فهمی از قانون و نحوه برگزاری همه پرسی ندارید که اگر داشتید شعار و سخن فتنه گران را تکرار نمیکردی .
مسافر
باهوش !! انتخابات یعنی رفراندوم...
وقتی در یک انتخابات، 85 درصد حائزین رای به صحنه میان یعنی اصل نظام رو قبول دارن ... درنتیجه با کسانی که با نظام دشمنند(مانند سران فتنه و هاشمی و خاتمی و امثالهم) کنار نمیان و مخالفشون هستند...
درثانی : قرار نیست به هر بهونه ای هزینه کرد و برای یک مساله ای که جوابی اظهر من الشمس داره رفراندوم برگزار کرد...
اینو میفهمی یا نه ؟؟!!!
آسمان
قابل توجه نیروهای انقلاب، به نظر می رسد فتنه اول در سال 88 تنها مرحله ای مقدماتی برای براندازی بوده است.....
Iran, Islamic Republic of
تا در این مملکت افساد طلب بی غیرت و خائن وجود داره... کشور روی آسایش و پیشرفت را به خوبی نخواهد دید
چه بخواهند چه نخواهند فتنه گران در این سرزمین(ایران اسلامی) جایی ندارند و نخواهند داشت
سیاح
همه پرسی هم شود جماعتی از فتنه گران زیر پرچم حق و خواست مردم نمی روند و می آیند به مردم توهین می کنند که ساندیس دادند !! مرگ موش بدهند مردم صف می کشند!! خوب این حرف ها را طرفداران همه پرسی گفتند حالا که رای ۲۵ میلیونی را بر نتافتند چه تضمینی برای پذیرش دارندکه بدهند اگر مردم پشیمان بودند از رای به رییس جمهور آیا رییس جمهور حاضر به کنار رفتن هست اولویت دارترین موضوع سیاسی که می تواند به همه پرسی گذاشت عملکرد یک ونیم ساله دولت است اما شعار وبلوف محبوبیت دارند ومدعی پذیرش حرف مردم ولی مردم می دانند مشاوران سیاست باز روحانی بدنبال بهانه جویی و فرافکنی اند
حالاکه قراره واسه هرچیزی رفراندوم گذاشته شود بهتر است عملکرد دولت هم دراین یک سال و هم چنین درباره موضوع یارانها رفراندوم گذاشته شود که اگر برخلاف نظر دولت باشه چه میشه ؟؟!!!!!!!!!فکر کنم بازهم موضوع تقلب جنبش سطل زباله پیش اید
عملکرد دولت در این یکسال نیم هم خوبه به رفراندوم گذاشته شود اگر دولت و حامیانش جرعت چنین کاری را داشته باشه
علی
فتنه‌گران هم مثل منافقین کلاً در توهم بسر میبرن
شما خودشو ناراحت نکن!
Iran, Islamic Republic of
هر گروهی که فکر می کند مردم با او همراه و همفکر است باید از رفراندوم استقبال کند. تا سیه روی شود هر درو غش باشد.
الهام
چرا وزارت اطلاعات و قوه قضائیه به فتنه گرانی که ماهیتشان برای مردم و نظام روشن است اجازه میدهند اینطور افکار و اذهان مردم را مشوش کنند و با ایجاد تردید و شبهه افکنی فضای جامعه و وحدت عمومی را مخدوش کنند ؟ ...
مسافر
1- اگر فتنه گران و در راس اونها خاتمی ، سر از لاک بیرون اوردن دلیلش حمایتهای روحانی در تبلیغات انتخاباتی و بعد از به ریاست جمهوری رسیدنشه وو....
علی
از قدیم گفته اند یه ... سنگی تو چاه می اندازه صدتا عاقل نمی تونند درش بیارند.
عاقلها، تو هفته وحدت دنبال سنگ پراکنی ... ها نرید.
این هم نوشتم تا مثل بقیه کامنت ها جهان بخونه و سانسور کنه.
محسن
Iran, Islamic Republic of
تا کنون در کشور بش از 30 بار رفرادم شده می توانید بفرمائید حاضر هستید این رفراندمها بپذیرید یا اینکه آن رفراندمی خوب است که از اون نظر شما بیرون بیاید یادمه منافقین هم دنبال رفراندمی بودند که هنوز امضای مردم پای رفراندم اولیش خشک نشده بود و جالب اینه که اینها همه در دامن امریکا وانگلیس هستند و از اونجا داد می زنند رفراندم خوب تشریف بیارین اینجا تو مملکت بعد بفرمائین حرف حسابتان چیست بعد بفرمائین برای چی می خواهین رفراندوم کنین بعد بفرمائین ارباباتون چی می فرمایند اینطوری که نمی شه عزیز ............
صدای ملت
راست میگه برگزاری انتخابات پیش از موعد ریاست جمهوری رو به رفراندوم بگذاریم تا مردم حرف نهایی رو در باره این شیخ بزنند
ابو كذاب !!؟؟
بنده خدا ! پيشنهاد كدومه ؟؟!! خطو دادن، الانم داره روش كار
ميشه ! كجاى كارى ؟؟؟؟؟
reza
Iran, Islamic Republic of
من نتیجه رفراندوم را به طور نسبی اعلام می کنم:
میزان رای فتنه گران: تظاهرات کنندگان 25بهمن
میزان رای نظام: تظاهرات کنندگان 9دی
خامه ای
اینها همیشه جیره خوار ومزدور ومواجب خوار بیگانگان بوده اند اگرآخرتی باشد بایدتاوان پس دهند دروغ می گویند امام که سهل است حتی اینها به اسلام هم تردید دارند سوردره باش آشاقی
س.ع
اصلاح طلبان روشنفکر! علامه! متخصص! با سواد! قصد دارند تاریخ را به رفراندوم بگذارند.
ما هم درخواست داریم تاریخ تولد سران اصلاحات به رفراندوم گذاشته بشه ببینم اصلا محمدرضا خاتمی و امیر ارجمند و .. به دنیا اومدن یا نه :)