کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خاطره طنز هاشمی از روحانیون و کلاس درس امام(ره)

16 دی 1393 ساعت 18:05

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش امروز دانشگاه آزاد خاطرات جالبی از فضای خانوادگی‌اش در اوایل انقلاب و ماجرای کلاس درس حضرت امام و چالش علمی یکی از طلاب با امام مطرح کرد.


به گزارش جهان، فارس نوشت:

نخستین همایش سراسری معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز سه‌شنبه با حضور میرزاده رئیس‌ دانشگاه آزاد و جمعی از مدیران این دانشگاه برگزار شد، در این همایش که آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد مهمان ویژه آنها بود، حاشیه‌هایی داشت و هاشمی‌رفسنجانی در این همایش به تعریف خاطراتی از اتفاقات خانوادگی پیش از انقلاب و تدریس حضرت امام (ره) پرداخت.

در خاطره اول، هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به حضور گسترده روحانیون در این همایش گفت: در لحظه ورود یک خاطره به ذهنم آمد که آن را نقل می‌کنم؛ پیش از انقلاب که بچه‌های ما کوچک بودند اغلب مهمانانم روحانی و عمامه به سر بودند؛ در یک سفری که با خانواده به قم داشتیم یاسر هنوز کوچک بود و با مادر خود در ماشین بود. وقتی که به میدان آستانه رسیدیم، روحانیون زیادی در آنجا حضور داشتند که یاسر با دیدن آنها به مادرش گفت «چقدر مهمان بابا اینجاست» این خاطره هاشمی با خنده طلاب و روحانیون حاضر در همایش همراه شد.

خاطره دیگر هاشمی‌ مربوط کلاس تدریس حضرت امام بود؛‌ هاشمی رفسنجانی با یادآوری این خاطره‌ گفت: یک بار امام (ره) یک مسئله فلسفی مطرح کردند و یکی از آقایان طلاب که امروز از مراجع تقلید بوده و اهل آذربایجان است با فلسفه مخالف بود و به ملاصدرا اهانت کرد، امام هم سر او داد کشید و گفت «ما ادراک ملاصدرا»؛ کار به قیل و قال رسید و امام هم جواب او را می‌داد ولی این شخص تمام نمی‌کرد لذا امام گفتند من زبان ترکی بلد نیستم شما جوابش را بدهید، بنابراین با لطیفه مسئله حل می‌شد.


کد مطلب: 400315

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/400315/خاطره-طنز-هاشمی-روحانیون-کلاس-درس-امام-ره

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com