پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

دژاگه جزو ۴ بازیکن کلیدی جام ملت‌ها

سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب: 400307
نام اشکان دژاگه در بین چهار بازیکن بزرگ چهار تیم مطرح قاره آسیا قرار گرفت.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، در حالی که جام ملت های آسیا تا چند روز دیگر آغاز می شود، سایت OUT SIDE ۹۰ در گزارشی به بررسی چهار تیم بزرگ قاره کهن پرداخته و بازیکنان تاثیرگذار آنها را مورد توجه قرار داده است.

تیم های ژاپن، استرالیا، ایران و کره جنوبی از تیم های مطرح قاره آسیا هستند که شانس کسب عنوان قهرمانی در این دوره را دارند. آنها ستاره هایی در ترکیب شان دارند که می توانند هر اتفاقی را در زمین مسابقه رقم بزنند.

ایران، اشکان دژاگه

بزرگترین بازیکنی که در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران بازی می کند، بدون شک اشکان دژاگه، هافبک پیشین فولام انگلیس است. او پیش از پیوستن به تیم العربی قطر در سال ۲۰۱۴، دوران بسیار موفقی در لیگ های اروپایی داشت. دژاگه در آلمان توانست نامی برای خودش دست و پا کند. ابتدا در هرتابرلین و سپس در ولفسبورگ. او در ترکیب این تیم ۱۳۱ بازی انجام داد، ۱۸ گل زد و ۱۰ بار هم پاس گل داد و در نهایت در سال ۲۰۱۲ راهی فولام در لیگ برتر انگلیس شد.

این بازیکن ۲۸ ساله همچنین در رده جوانان تیم ملی فوتبال آلمان به میدان رفته اما در سال ۲۰۱۱ و پس از تغییراتی که در قوانین انتخاب ملیت برای حضور در تیم های ملی ایجاد شد، مورد توجه کارلوس کی روش، سرمربی ایران قرار گرفت و به تیم ملی بزرگسالان ایران آمد.

دژاگه توانایی بازی کردن در قلب خط میانی را دارد اما ترجیح می دهد در سمت راست خط هافبک به میدان برود. او در فصل ۱۴-۲۰۱۳ در ترکیب فولام موفق شد ۲۰ پاس کلیدی به هم تیمی هایش بدهد که دو پاس گل هم در میان آنها بود. بیشتر این پاس ها هم از سمت راست خط هافبک فولام ارسال شدند.

در این گزارش از تیم کیهیل (استرالیا)، سونگ هیونگ مین (کره جنوبی) و کیسوکه هوندا (ژاپن) هم به عنوان بازیکنان کلیدی و مطرح یاد شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *