چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۴

روایت امروز عراق از هشدار شدیداللحن ناوگان دریایی ایران به کشتی های آمریکایی

سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب: 400301
یک منبع در نیروی دریایی عراق اعلام کرد که ناوگان دریایی ایران بامداد امروز هشدارهای شدید‌اللحنی را به کشتی‌های آمریکایی حاضر در شمال خلیج فارس فرستاد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، یک منبع آگاه در نیروی دریایی عراق امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که نیروی دریایی ایران از طریق بی‌سیم هشدارهایی شدیداللحن به زبان‌های انگلیسی، فارسی و عربی برای کشتی‌های آمریکایی مستقر در شمال خلیج فارس پس از اقدام یکی از این کشتی‌ها مبنی بر بازرسی یک قایق ماهیگیری ایرانی ابلاغ کرد.

این منبع در گفت‌وگو با پایگاه خبری «السومریه نیوز» گفت: یکی از کشتی‌های نظامی آمریکایی حاضر در شمال خلیج فارس، شب گذشته یک قایق ماهیگیری ایرانی را مورد بازرسی قرار داد که این مسئله اعتراض ناوگان دریایی ایران را برانگیخت و به همین دلیل بامداد امروز از طریق بی سیم هشدارهایی را به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی برای ناوگان دریایی آمریکایی حاضر در شکال خلیج فارس ابلاغ کرد.

وی افزود که این پیامهای هشدار را تمام کشتی‌های تجاری و مراکز مخابراتی دریایی در منطقه دریافت کردند. در این پیامها با قاطعیت از یگان‌های دریایی آمریکایی خواسته شده که چنین اقداماتی را تکرار نکنند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت: نیروهای دریایی ایران همچنین مجموعه اقداماتی فوری از جمله تصمیم برای تشدید حضور ناوگان نظامی در برخی مناطق و تمرین نظامی از ساعت ۱۴ ظهر تا ۱۶ عصر در ورودی خور موسی در مناطق آبی ایران را اتخاذ کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *