جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

روحانی هم نشد،سراغ جهانگیری می روم

سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 400178
کارشناس فوتسال گفت: وزیر ورزش فوتسال را دوست ندارد، او در این یک سال و نیم که آمده حتی یک وقت ملاقات به اهالی این رشته نداده تا ببیند دردشان چیست، کفاشیان هم از فوتسال متنفر است.
روحانی هم نشد،سراغ جهانگیری می روم
 به گزارش جهان به نقل از فارس؛ حسین شمس اظهار داشت: ما ۱۲ میلیون فوتسالیست ثبت‌شده داریم. ۳۰ میلیون نفر هوادار فوتسال هستند و هر شب تا پاسی از شب، فوتسال بازی می‌کنند، این همه آدم به دنبال اتفاقات این رشته هستند اما هیچ خبری از تغییر و تحولات در فوتسال نیست، حتما از این وضعیت راضی هستند دیگر.

ما از چهارم جهان به هفتم رنکینگ فیفا نزول کرده‌ایم.

در رنکینگ آسیا ظاهرا اول هستیم اما در حقیقت سوم هستیم چون چهار سال است که ژاپن و تایلند جای ما را گرفته‌اند و در مسابقات ملی و باشگاهی ما را شکست می‌دهند و این اصلا برای هیچ کسی ننگ نیست جز برای ما فوتسالی‌ها که وقتی از سوی مردم در مورد وضعیت موجود و شکست‌های اخیر مورد خطاب قرار می‌گیریم، سرمان پایین است.

وی ادامه داد:‌ بازیکنی که در باشگاهش بازی نمی‌کند، عضو تیم ملی می‌شود و به مسافرت می‌رود آن وقت ۶ نفر اول لیست آقای گل‌های لیگ برتر هیچ‌کدام به تیم ملی دعوت نمی‌شوند.

از احمد اسماعیل‌پور ۱۶ گله گرفته تا وحید شمسایی، محمد کوهستانی و سعید تقی‌زاده که هر کدام ستاره تیم‌شان هستند، اما این‌ها به هیچ کسی برنمی‌خورد جز خود اهالی فوتسال که خودخوری می‌کنند.

واقعیت این است که از نظر وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال همه چیز بر وفق مراد است وگرنه تغییراتی ایجاد می‌کردند.

شمس تاکید کرد: ما که کاره‌ای نیستیم، من و امثال من که استخوان خُرد کرده و باتجربه این حوزه هستیم، کنار نشسته‌ایم و در بردن آدم‌ها از ما نظری نمی‌پرسند، نه می‌توانیم صدای‌مان را بلند کنیم و نه کسی فریادمان را می‌شنود.

ما فقط می‌توانیم غصه بخوریم و باید بنشینیم و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. ما خیلی امیدوار بودیم که با آمدن دکتر روحانی، فوتسال دوباره به عظمت سال ۲۰۰۸ خود بازگردد اما متاسفانه وزیر ورزش، فوتسال را دوست ندارد و دوستدار کُشتی است.

درحالی‌که فوتسال در بین مردم جزو محبوب‌ترین رشته‌هاست. شما ببینید چه کسانی سالن‌ها را برای تمرین و بازی اجاره می‌کنند؟ تاکنون دیده و یا شنیده‌اید که سالن اجاره کنند و در آن کشتی بگیرند و یا وزنه بزنند؟ دیگر چه نشانه‌ای بالاتر از این، که بگوییم فوتسال ورزش اول مملکت است.

من ندیده‌ام بعد از یک سال و نیم که گودرزی وزیر ورزش شده یک بار با درخواست ملاقات فوتسالی‌ها موافقت کند.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در سال ۲۰۰۸ با اشاره به تشکیل نشدن کمیته فنی فوتسال، خاطرنشان کرد: به انصاری‌فرد با آن عظمت و احترامش می‌گویند به کمیته فنی بیا، او هم می‌آید.

او اشتباه کرد که گفت دو ماه و نیم گذشته، بلکه از تشکیل جلسه اول سه ماه گذشته و اسم او، ترابیان، من و دیگران مطرح شد که همه با هم کمیته فنی فوتسال را تشکیل دهیم، اما در آخر نه حکمی صادر شد و نه خبری از کمیته فنی شد.

درحالیکه علی کفاشیان گفته بود باید هر ۱۵ روز یک‌بار در حضور خودش جلسه تشکیل شود و حکم هم به زودی صادر می‌شود! اما سه ماه گذشته و از حکم و تشکیل جلسه خبری نیست.

متاسفانه این روند همچنان در فوتسال ادامه دارد و وقتی وزیر و رئیس فدراسیون از این روند راضی هستند، ما ناراضی هم باشیم کاری از دست‌مان برنمی‌آید.

احکام و کل کار دست اینهاست و ما فقط می‌توانیم گله بکنیم.

حسین شمس تاکید کرد: حالا که وزیر از فوتسال خوشش نمی‌آید و یک بار هم اهالی فوتسال را نخواسته که بگوید دردتان چیست که انتقاد می‌کنید، کفاشیان هم که از فوتسال متنفر است، درحالی که فوتسال جزئی از مسائل مملکت است؛ اگر دست من به رئیس‌جمهوری برسد که با هزاران امید و آرزو به او رای دادم، حتما به دنبال احقاق حق رشته خود خواهم بود و از او و معاونانش خواهش می‌کنم که موضوع را بررسی کنند.

چشم امید میلیون‌ها فوتسالی به رئیس جمهوری است.

اگر دکتر روحانی هم نشد، سراغ دکتر جهانگیری و دکتر نوبخت خواهم رفت.

وی افزود: شما نگاه کنید علی کریمی همراه تیم ملی فوتبال به استرالیا نرفته، وزیر او را می‌خواهد، اما یک بار نشده برای رشته‌ای که ۳۰ میلیون هوادار دارد چنین پیگیری‌ای انجام دهد.

یک بار نگفته که شما چهارم جهان بودید چطور حالا هفتم شده‌اید. چرا به ژاپن که هفت تا هفت تا گل می‌زدید اکنون می‌بازید.

من این روزها فقط در کلاس‌های آموزشی تدریس می‌کنم و وقتی گله می‌کنند که چرا وضع فوتسال اینطور شده، هیچ جوابی ندارم که بگویم.

اکنون فوتسال برای من، حکم بچه‌ای را دارد که بزرگش کرده‌ایم به امید اینکه دکتر شود و قهرمان دنیا،‌ اما حالا علاوه بر اینکه دکتر نشده، توی دستش در خیابان سیگار دیده‌ام و آرام آرام سمت شیشه و کراک هم کشیده می‌شود!

شمس گفت:‌ این فوتسال دارد از دست‌مان می‌رود.

مگر من کاره‌ای هستم که با من مصاحبه می‌کنید، بروید با کسانی مصاحبه بگیرید که کار دست‌شان است.

کسانی که می‌توانند دبیر کل فدراسیون را عوض کنند، نمی‌توانند تغییری در این فوتسال به وجود بیاورند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقا اگر وزير ورزش حداقل منصف و با عدالت بين ورزشهاي مختلف عمل مي کرد اين وزارتخانه اينقدر بين مردم به عنوان وزارتخانه بيخود مطرح نمي شد تنها وزارتخانه اي است که بودجه بيت المال در اختيارشان هست ولي بلد نيستند چگونه خرج کنند ، چگونه توليد در آمد کنند و خيلي چيزها