پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
درخشش مثلث طلایی ایران و فرار عربستانی‌ها از ۴ تایی شدن

بازی‌های بیادماندنی تیم ملی در جام ملت‌ها

دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب: 400100
درخشش مثلث طلایی ایران در مرحله گروهی جام ملت‌های ۱۹۹۶ موجب شد عربستانی‌ها تحقیر شوند و صعودی دلچسب برای تیم ملی به عنوان سرگروه حاصل شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، تیم ملی ایران در جام ملت‌های ۱۹۹۶ امارات در گروه دوم با تیم‌های عراق، تایلند و عربستان همگروه بود.
تیم ملی در این رقابت‌ها کار خود را با یک باخت ناامیدکننده با نتیجه دو بر یک مقابل عراق آغاز کرد. تک گل ایران را علی دایی به ثمر رساند و عربستان در این روز شش بر صفر تایلند را برد.

شاگردان مایلی کهن که چیزی برای از دست دادن نداشتند در دومین دیدار خود تایلند را با حساب سه بر یک شکست دادند. گل‌های ایران را نعیم سعداوی، مهرداد میناوند و علی دایی به ثمر رساندند و در دیگر بازی این گروه عربستان با حساب یک بر صفر عراق را برد و با تفاضل ۷+ و با ۶ امتیاز در صدر ایستاد.

جدال فینال گونه ایران و عربستان در آخرین رویارویی این گروه تکلیف تیم‌های صعود کننده و صدرنشین را مشخص می‌کرد.

شاگردان محمد مایلی کهن در ورزشگاه آل‌مکتوم دبی با درخشش مثلث طلایی خود کریم باقری، علی دایی و خداد عزیزی عربستان را با نتیجه سه بر صفر تحقیر کردند تا به عنوان تیم سرگروه راهی مرحله بعد شوند. در این بازی سیدعلی موسوی مهاجم تند و تیز آن زمان تیم ملی می‌توانست در موقعیت تک به تک با محمد الدعایه گل چهارم ایران را به ثمر برساند؛ اما ضربه او به تیرک عمودی دروازه عربستان اصابت کرد تا عرب‌ها ۴ تایی نشوند.

عراق هم در دیگر دیدار تایلند را چهار بر یک شکست داد و در کنار ایران و عربستان با ۶ امتیاز صعود کرد.

عناوین بهترین و گلزن‌ترین بازیکن در این جام هم به ایران رسید و خداداد عزیزی بهترین و علی دایی با ۸ گل آقای گل مسابقات لقب گرفتند؛ اما ایران در نهایت از رسیدن به فینال باز ماند و با کسب عنوان سومی به کار خود پایان داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *