پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۱۱
علی‌رغم تذکر سازمان بازرسی کل کشور؛

عزم دولت برای زدن ریشه تنها جزیرهٔ ایرانی دریای خزر

يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب: 399879
علی‌رغم تذکر سازمان بازرسی کل کشور به سازمان محیط زیست مبنی بر توقف اجرای طرح گردشگری آشوراده، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری امروز اعلام کرد: طرح گردشگری آشوراده دور از جنجال رسانه‌ای اجرا می‌شود.
عزم دولت برای زدن ریشه تنها جزیرهٔ ایرانی دریای خزر
به گزارش جهان به نقل از فارس، مسعود سلطانی‌فر امروز در حاشیه بازدید از دانشکده خبر در رابطه با اجرای طرح گردشگری در جزیره آشوراده، گفت: آشوراده بر اساس تصمیم دولت و با رعایت همه مقررات قانونی و ملاحظات زیست محیطی و بنا بر تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان میراث فرهنگی و سازمان حفاظت محیط زیست به امضاء رسیده است با روند توسعه گردشگری کشور همراه می‌شود.

سلطانی‌فر تصریح کرد: در این رابطه جنجال‌سازی رسانه‌ای آغاز شد که ما بنا نداریم وارد این جنجال شویم، چراکه برخی افرادی که بانی این جنجال‌ها هستند در واگذاری‌های سالهای گذشته نقش داشته‌اند، این در حالی است که در رابطه با آَشوراده هنوز هیچ واگذاری صورت نگرفته است.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: آشوراده در قالب یک طرح طبیعت‌گردی با رعایت ملاحظات زیست محیطی به قطب گردشگری تبدیل می‌شود و در ۱۰ درصد از مساحت جزیره، تاسیسات گردشگری که با محیط زیست این منطقه همخوانی دارد، ایجاد می‌شود.

وی گفت: در چند دهه گذشته این منطقه تبدیل به یک بیابان شده است و امیدواریم با تصمیم درست دولت در این رابطه و تکمیل مطالعات، طرح گردشگری جزیره آشوراده اجرایی شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد: تمام تاسیسات گردشگری با حفظ ملاحظات قانونی زیست محیطی ایجاد می‌شود.

به گزارش جهان، آشوراده تنها جزیرهٔ ایرانی دریای خزر است که در سال ۱۳۵۴ جز نخستین مناطق زیست کره جهان معرفی و ثبت شد. در همین حال در کنوانسیون جهانی رامسر در زمره تالاب های مهم دنیا قرار گرفت و سومین اهمیت این منطقه عضویت آن در پناهگاه حیات وحش است که در تمامی ایام سال میزبان انواع پرندگان است.

اما با اعلام موافقت دولت و سازمان محیط زیست با واگذاری این منطقه به بخش خصوصی، کارشناسان محیط زیست نسبت به این اقدام و احتمال تخریب زیست محیطی و آسیب به زیست بوم این منطقه هشدار داده اند. قرار است در آشوراده هتل، مرکز تجاری، میدان تیراندازی، بازارهای متعدد، زمین گلف و تنیس، باغ پرندگان، موزه، پارک بازی، رستوران، سفره خانه، پلاژ بانوان و آقایان، قایقرانی و جاده احداث شود که از نظر منتقدان باعث از بین رفتن محیط بکر این جزیره می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عجب اوضاعی شده.
برخی اقدامات علنی شده است و قبحش ریخته
تقصیر دولت است؟
ناآشنا
نخیر ! تقصیر اون ملتیه که به رئیس این دولت رای دادن !
گورپدر آرمان ها اصالت با شکم و زیرشکم وبه قول امروزی ها منافع ملی است
روحانی مچکریم
چقدر دروغ . اصلا شما ها یک بار اومدین تو این جزیره . اینجا متروکه شده . فقط سگ ولگرد میبینی .من خودم ساکن بندر ترکمن هستم .
صاحب كليد عمو پورنگ !!؟؟
نٓه فقط تنها جزيره درياى خزر !
بلكه همه نتايج آرمان خواهى هاى ملت انقلا بى ايران ازجمله
دانش هسته اى، زير بارحرف زور كدخدا نرفتن ، روى پاى خودبودن، اتكا به جوانانِ مومن ِ دانشمند، ووووو،،،،
Iran, Islamic Republic of
کمپین نجات آشوراده تشکیل شود.
Iran, Islamic Republic of
باید در ذیل این مقاله و هر مرقومه ای در خصوص آشوراده، صدها کامنت گذاشته شود.
مردم باید به نابودی محیط زیست اعتراض کنند.
Iran, Islamic Republic of
کاش سایت جهان در مورد احصاء نظر مردم برای اقدام مد نظر دولت برای آشوراده نظر سنجی انجام بدهد.
Iran, Islamic Republic of
هر کس به اندازه ی وزن و توان خود باید برای جلوگیری از تخریب آشوراده اقدام نماید.
Iran, Islamic Republic of
حفظ و نگهداری آشوراده برای کشور و مردم ایران از حفظ صنعت غنی سازی اورانیوم کمتر نیست.
پیشنهاد می شود مردم در اطراف جزیره ی آشوراده حلقه ی انسانی تشکیل دهند.