شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

سقف قیمت دنا اعلام شد

يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب: 399870
بالاخره بعد از یک ماه کشمکش ایران خودرو و شورای رقابت، سرانجام مرکز ملی رقابت سقف قیمت دنا را به صورت رسمی ۴۲ میلیون تومان اعلام کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، پس از یک ماه از مناقشه ایران خودرو و شورای رقابت بر سر قیمت‌گذاری دنا، در نهایت قیمت این خودرو به صورت رسمی و مکتوب از سوی مرکز ملی رقابت اعلام شد.

بر این اساس، قیمت دنا ۴۲ میلیون تومان تعیین و به صورت رسمی از سوی مرکز ملی رقابت اعلام شد.

طبق اعلام مکتوب مرکز ملی رقابت، بر اساس دستورالعمل تنظیم قیمت خودروی دنا مصوب دویست و ششمین جلسه شورای رقابت مورخ ۹۳/۰۹/۱۹، مرکز ملی رقابت نسبت به محاسبه قیمت خودروی دنا اقدام کرد. بر این اساس، سقف قیمت مصرف کننده خودروی دنا ۴۲ تومان اعلام می‌شود.

به گزارش فارس، شورای رقابت قبلاً قیمت دنا را ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین کرده بود که مسئولان ایران خودرو نسبت به این قیمت اعتراض کرده و خواستار تعیین قیمت ۴۶ تا ۴۸ میلیون تومانی برای دنا بودند.

در عین حال، با توجه به عدم ابلاغ قیمت دنا از سوی شورای رقابت به ایران خودرو، یکه زارع، مدیرعامل ایران خودرو در نامه‌ای به رئیس شورای رقابت خواستار ابلاغ رسمی قیمت این خودرو شد که در نهایت قیمت دنا با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت قبلی تعیین شده و البته با این عنوان که این نرخ به عنوان سقف قیمت دنا محاسبه شده است، از سوی مرکز ملی رقابت به صورت رسمی اعلام شد.

مسئولان ایران خودرو قبلاً اعلام کرده بودند که تولید دنا با قیمت ۴۲ میلیون تومان صرفه اقتصادی ندارد و در صورتی که شورای رقابت با قیمت‌گذاری بالاتر از ۴۶ میلیون تومان برای دنا موافقت نکند، خط تولید این خودرو در ایران خودرو متوقف خواهد شد.

مناقشه بر سر تعیین قیمت دنا در حالی بین ایران خودرو و شورای رقابت بالا گرفته بود که معاون فروش و بازاریابی ایران خودرو نیز صبح امروز تغییر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *