جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱۸
۱۸۳
رئیس جمهور:

برخی می‌گویند چرا به قول‌هایت عمل‌ نکردی؟/ عده‌ای در توهم زندگی می‌کنند

يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب: 399780
بعضی‌ها به من نامه می‌نویسند و یا به دفتر رئیس‌جمهوری زنگ می‌زنند و می‌گویند چرا رئیس‌جمهور فلان کار را انجام نداد؟ بنده می‌گویم هیچ کاری نبوده که به مردم گفته باشیم و شروع نکرده باشیم. البته اگر می‌خواهیم آن را به پایان برسانیم باید همکاری کنیم.
برخی می‌گویند چرا به قول‌هایت عمل‌ نکردی؟/ عده‌ای در توهم زندگی می‌کنند
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز با حضور در نخستین همایش اقتصاد ایران که در سالن اجلاس سران برگزار شد، پیرامون وضعیت اقتصادی کشور به سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود اظهارداشت: پیامبران همه اهل فعالیت اقتصادی بودند، خود پیامبر اسلام (ص) نیز هم تجارت می‌کردند و هم زراعت و هم دامداری، همچنین ائمه ما نیز همین گونه بودند.

روحانی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم بگوییم چون دین ما دین اسلام است و ما می‌خواهیم دارای معنویت بالا باشیم در اقتصاد زیاد حاضر نباشیم؛ معنویت و مادیت، دنیا و آخرت، کار و تلاش برای رفاه خود و خانواده و مردم یک جامعه در کنار اخلاق و پاکی همه در یک مسیر قرار دارند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه سال گذشته دولت یازدهم کار خود را در یک شرایط خاص اقتصادی آغاز کرد، گفت: تیتر آن شرایط رکود تورمی است که شاید تیتری گویا برای وضعیت اقتصاد کشور باشد.

وی ادامه داد:‌همچنین کشور از لحاظ تورم از مرز ۴۰ درصد عبور کرده بود و اینکه کشور از لحاظ بازار پولی و شرایط ارزی در یک تلاطمی قرار داشت که پیش‌بینی آینده را دشوار می‌کرد.

روحانی در همین خصوص گفت: شرایط کشور اینگونه بود که دولت دارای بدهی‌های هنگفتی به نظام بانکی، به پیمانکاران و شرکت‌های متنوع داشت و اینکه دولت در شرایطی بود که از لحاظ روابط و سیاست خارجی فروش آنچه که می‌خواست بفروشد و خرید آنچه که می‌خواست بخرد با مشکلات توأم بود که شما نیز آن را در زندگی خود مشاهده می‌کردید.

رئیس‌‌جمهور با بیان اینکه اقتصاد کشور در آغاز دولت یازدهم به گونه‌ای نبود که اقتصادی اشتغالزا باشد،‌ گفت: ما در زمینه اشتغال مشکلات فراوانی داشتیم و اگر بخواهیم کل مبحث اشتغال را در بازه زمانی ۱۰ ساله از سال ۸۴ تا ۹۳ بررسی کنیم شاغلین کشور از ۲۰.۶ میلیون به ۲۱.۵ رسیده است.

وی گفت: این وضعیت نشان می‌دهد اقتصاد ما اشتغالزا نبوده و حال باید ببینیم مشکلات این اقتصاد چه بوده است.

روحانی خاطرنشان کرد: با اینکه در یک دورانی در دهه ۸۰ خصوصا در نیمه دوم آن وضع درآمد ارزی ما بسیار خوب بود اما بین سال‌های ۸۵ تا ۹۰ اشتغال خالص ما تقریبا صفر است. این نشان می‌دهد که با فروش نفت و درآمد ارزی هم مشکلات ما حل نمی‌شود.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: بزرگترین مشکلی که ما در روز اول داشتیم عدم استفاده و بهره‌برداری از نظرات کارشناسی بود و این مهمترین معضل در بحث اقتصاد بود.

وی افزود: ما از دانشمندان، دانشگاهیان، محققان، صاحبان تجربه و کارآفرینان نپرسیدیم، سوال نکردیم و از تجربه آنها به خوبی استفاده نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه خوددرمانی نتیجه‌اش روشن است، خاطرنشان کرد: اقتصاد ما در یک مقطع به دنبال خوددرمانی بود، یک عده در اتاقی بودند و از داروهای موجود در آن اتاق استفاده می‌کردند.

روحانی گفت: در یک اقتصاد سالم نمی‌شود از کارشناس استفاده نکرد، در یک اقتصاد پایدار هم نمی‌شود از کارشناس استفاده نکرد؛ دنیای اقتصاد امروز رقابتی است و همانطور که پزشکی امروز بخش‌‌های مختلفی دارد اقتصاد، علوم اجتماعی و حقوق هم همینطور است.

وی خاطرنشان کرد:‌ باید روی میز دولت راه‌حل‌های مختلف بیاید، گاهی اوقات می‌بینیم نظرها همان نظرات یا راه‌حل‌‌های سنتی دهه ۴۰ هستند، هر میزان که دانشجویان، اساتید و محققان افزوده می‌شوند روی میز ما هم باید نظرات نوتر،‌کارشناسی‌تر و بومی‌تر بیاید.

روحانی تأکید کرد: در کشور ما سال‌ها و دهه‌هاست که اقتصاد به سیاست خارجی و داخلی یارانه می‌دهد، اقتصاد ما تا کی باید به سیاست یارانه بدهد؟ باید یک دهه امتحان کنیم و از سیاست داخلی و خارجی به اقتصاد یارانه بدهیم تا ببینیم زندگی، معیشت و اشتغال جوانان مردم چگونه خواهد شد.

روحانی در ادامه به یکی از بخش‌های قانون اساسی که پیرامون همه‌پرسی از مردم است اشاره کرد و افزود:‌ من به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی دلم می‌خواهد شرایطی فراهم شود تا به این اصل قانون عمل کنیم و یک بار هم که شده آن چیزی را که برای همه مهم است و اهمیت دارد را از مردم بپرسیم.

وی افزود: البته مجلس جای خودش مهم و محترم است ولی خوب بود سالی یک بار یا حداقل چند سالی یک بار این کار انجام می‌شد ولی الان ۳۶ سال گذشته و این قانون عملی نشده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اقتصاد ما بیشتر سیاسی است تا اقتصاد محض، تصریح کرد: نمی‌شود یک نهاد کار اقتصادی کند و مالیات ندهد اما متأسفانه تا می‌گوییم فلان نهاد هم باید مالیات بدهد می‌بینید که چه بساطی درست می‌کنند، البته این دولت واهمه‌ای ندارد و کار خود را انجام خواهد داد.

وی گفت: اقتصاد در کشور با انحصار پیشرفت نمی‌کند؛ باید اقتصاد را از انحصار و رانت نجات دهیم. اقتصاد باید در صحنه رقابت حضور پیدا کند.

روحانی خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها باید فعالیت‌های اقتصادی خود را شفاف اعلام کنند و همه مردم باید از اعداد و ارقام و آمار اقتصادی با اطلاع باشند.

رئیس‌جمهور بر ضرورت مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: مگر می‌شود با فساد حرکت اقتصادی ادامه پیدا کند. باید با فساد مبارزه کرد البته حرکت از سال گذشته شروع شده و هر چه ما داریم به خاطر استفاده از نظر دانشمندان، پژوهشگران و صاحبنظران و حمایت مردم و مقام معظم رهبری است و ما توانستیم با این حمایت‌ها یک گام به جلو حرکت کنیم.

روحانی افزود: ما توانسته‌ایم تورم را مهار کنیم. اقتصاددانان باید برای مردم کاهش تورم را توضیح دهند. کاهش تورم با ارزان شدن دو مقوله متفاوت است ولی تا ما می‌گوییم تورم کاهش پیدا کرده برخی‌ها می‌گویند چیزی ارزان نشده است وظیفه اقتصاددانان است که این مسئله را شفاف کنند.

روحانی ادامه داد: یکی از مسائل بسیار مهم در بخش اقتصاد این است که اگر مردم با ما همراه نباشند شکست می‌خوریم. البته من در این رابطه از رسانه‌های عمومی درخواست می‌کنم دولت را نقد کنند چرا که انتقاد اگر سازنده باشد لازم و مفید است اما حواسمان باشد که به اعتماد مردم صدمه نزنیم.

وی گفت: اگر شما می‌بینید حرکتی از سال گذشته شروع شده این حرکت به خاطر سرمایه اجتماعی و رابطه دولت با مردم و اعتماد مردم به دولت است. مردم قبول کردند که این دولت با کارشناسان مشورت می‌کند و مردم قبول کردند این دولت به آنان دروغ نمی‌گوید. اگر این موارد از دست برود ما چیزی نداریم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: البته کارهای سیاسی و حزبی اشکال ندارد سال آینده هم سال انتخابات است و از الان نسیم آن می‌وزد اما ما در مسائل ملی رشد پایدار می‌خواهیم.

روحانی با بیان اینکه در دو فصل اول نسبت به سال ۹۲ رشد داشته‌ایم، گفت: بعد از کنترل تورم در مجموع ۶ ماه رشدی حدود ۴ درصد داشتیم. احساس بنده نیز این بود که در مسیر رشد قرار گرفتیم و در حال عبور از رکود هستیم.

وی تصریح کرد: البته امیدواریم پایان سال را طوری به پایان ببریم که تورم ما به مراتب از ۲۰ درصد کمتر خواهد بود و این موضوع ورای قول ما است چرا که قول ما تورم زیر ۲۵ درصد بود. قطعا پایان سال اقتصاد ما بعد از دو سال رشد منفی که در تاریخ چند دهه کشور ما بی‌سابقه بوده است،‌ دارای رشد مثبت خواهد بود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه کاهش تورم برای چند ماه و یکسال کافی نیست، گفت: تورم باید به صورت مستمر کاهنده باشد تا به نقطه قابل قبول برسد. یعنی مهار تورم باید با قدرت در سال‌های ۹۳، ۹۴ و ۹۵ ادامه پیدا کند.

وی گفت: هدف‌گذاری ما در سال ۹۶ که پایان دولت یازدهم است این است که تورم تک‌رقمی شود. البته دیگر کمتر کشوری وجود دارد که تورم دو رقمی داشته باشد.

روحانی پیرامون رشد اقتصادی گفت: البته رشد شروع شده اما مهم استمرار این رشد است که متأسفانه در کشور مقاطعی تورم مهار شد اما دوباره برگشت. همچنین در مقاطعی رشد داشتیم که آن نیز متوقف شد. آنچه که مهم است استمرار رشد است.

وی با بیان اینکه ما توسعه پایدار، مستمر و همه‌جانبه می‌خواهیم، گفت: نمی‌شود بگوییم که از لحاظ اقتصادی می‌خواهیم توسعه پیدا کنیم اما در سیاست خارجی منقبض باشیم.

وی در ادامه سخنان خود افزود: تجربه سیاسی ما می‌گوید کشور با انزوا نمی‌تواند رشد مستمر داشته باشد این بدین معنی نیست که ما دست از اصول و آرمان‌ها برداریم مگر کسی در میز مذاکره بر اصول و آرمان‌ها صحبت می‌کند، یک عده در توهمات زندگی می‌کنند، دنیای امروز بحث منافع است.

روحانی گفت‌: تهدیدها، فرصت‌ها و منافع مشترک اساس بحث سیاست خارجی است و اصول و آرمان در سیاست خارجی بحث نمی‌شود مگر ما در مرحله اول در توافق ژنو آرمان و اصول را معامله کردیم ما با هم حرف زدیم و توافق کردیم، مگر اصول بردیم تا معامله کنیم؟

رئیس‌جمهور تصریح‌کرد:‌ تمام مذاکرات اینگونه است که می‌خواهد پلی بین خواست طرف و خواست ما وصل شود، آرمان ما به سانتریفیوژ وصل نیست اگر از آن طرف ما شفافیت بیشتری نشان دهیم و فلان غنی سازی که به آن نیاز نداریم متوقف کنیم یعنی آرمان ما رفت؟

وی افزود: ما در توافق ژنو توانستیم از بخشی از تحریم‌ها مانند خودرو، پتروشیمی، بیمه و کشتیرانی عبور کنیم و توانستیم بخشی از اموال بلوکه‌شده‌مان را آزاد کنیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اگر دولت مشکل عمده‌ای پیدا کند آن را با صراحت برای مردم در میان می‌گذارد، گفت: اما باید بدانیم بسیاری از امور هم در جامعه باید با همکاری باشد. اینگونه نیست که همه چیز در دست دستگاه اجرایی باشد. مگر همه اقتصاد دست دولت است؟

روحانی تصریح کرد: مگر در اقتصاد دولت می‌تواند هر تصمیمی بگیرد. گاهی اوقات نیاز به قانون وجود دارد. در این رابطه مجلس نیز تنها وجود ندارد بلکه شورای نگهبان نیز باید تأیید کند پس لااقل این سه نهاد باید با هم باشند البته قوه قضائیه هم باید همکاری کند.

وی تأکید کرد: همه ما در سیاست‌های کلی باید از چارچوبی که مقام معظم رهبری ترسیم می‌کنند پیروی کنیم.

رئیس‌جمهور گفت: بعضی‌ها به من نامه می‌نویسند و یا به دفتر رئیس‌جمهوری زنگ می‌زنند و می‌گویند چرا رئیس‌جمهور فلان کار را انجام نداد؟ بنده می‌گویم هیچ کاری نبوده که به مردم گفته باشیم و شروع نکرده باشیم. البته اگر می‌خواهیم آن را به پایان برسانیم باید همکاری کنیم.

روحانی با بیان اینکه شرایط منطقه و جهان به ما حکم می‌کند که وحدت و اتحاد بیشتری داشته باشیم، گفت: البته علیرغم همه مشکلات من به آینده امیدوارم. البته باید ملت در صحنه باشد و دولت را خادم خود بداند و دولت هم مردم را صاحب اختیار خود بداند.

وی افزود: آنچه که مشکل است این است که دولت خود را سرور بداند و مردم هم بگویند کارها بر عهده دولت است. در صورتی که نباید اینگونه باشد. ما نماینده مردم هستیم و مردم نیز باید در صحنه حاضر باشند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در شرایط امروز با پدیده جدیدی به نام کاهش قیمت نفت مواجه هستیم، گفت: البته در سال ۶۶ و ۶۷ و ۷۷ و ۷۸ نیز چنین حوادثی را داشته‌ایم. از اینکه مقاطعی قیمت نفت بیش از حد انتظار کاهش پیدا کرده است. البته ذات نفت اینگونه است. با توجه به اینکه در این حوزه مصرف‌کننده و تولید‌کننده‌های بزرگ وجود دارد.

روحانی تأکید کرد: اگر ایران تولید‌کننده ۱۰ میلیون بشکه نفت در روز بود حسابش با اینکه یک میلیون بشکه در روز تولید کند فرق می‌کند. ما در دنیا هر چه صادراتمان قوی‌‌تر باشد دیرتر صدمه می‌بینیم. اقتصاد مقاومتی نیز همین است. اگر راه‌آهن ما به همه کشورها وصل باشد، اگر گاز بفروشیم و بخریم و اگر سرمایه‌گذاری خارجی در ایران باشد و شما در خارج امنیت ملی ما تقویت می‌شود.

وی گفت: دیگر آن زمان گذشته است که می‌گفتند اگر سرمایه‌گذار خارجی به ایران بیاید استقلال کشور لطمه می بیند. البته ما از وضعیت امروز (کاهش قیمت نفت) نیز عبور می‌کنیم. البته می‌تواند بررسی کاهش قیمت نفت نیز در دستور کار این همایش باشد و اینکه برای ادامه مهار تورم و رشد اقتصادی باید چه کنیم.

روحانی در ادامه با اشاره به پرداخت یارانه‌ها گفت: آن افرادی که یارانه را نیاز ندارند نباید یارانه بگیرند، البته به راحتی می‌شود ۵۰ درصد کسانی را که نیازمند نیستند را کشف کرد یا اینکه بخشی از کسانی که نیازمند هستند را شناسایی کرد ولی بخش دیگری از آنها قابل شناسایی نیستند، و این باعث می‌شود مشکلاتی پیش آید. متاسفانه یک سیستم جامع در این بخش وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در این رابطه با پرداخت یارانه‌ها هم به ما راه حل داده شود. البته ممکن است راه‌حل‌ها مشکلاتی داشته باشد ولی ما باید راه حل‌ها را به حداقل اشکال برسانیم و به آن عمل کنیم.

روحانی با بیان اینکه با اقتصاد دولتی مشکلات حل نمی‌شود و باید اقتصاد را سامان داد، ادامه داد: اقتصاد ماشینی نیست که بشود آن را به تعمیرگاه برد و تعمیر کرد. اقتصاد را باید در حال راه رفتن تعمیر کرد.

رئیس‌جمهور افزود: کسانی که می‌خواهند به ما راه‌حل بدهند باید در نظر بگیرند که دولت دارای محدودیت منابع است،‌ ما نمی‌توانیم عدالت را فراموش کنیم، نمی‌توانیم به خاطر پیشرفت بخشی از مردم را نادیده بگیریم. نمی‌توانیم تغییر را پیاده کنیم که عدالت در آن نادیده گرفته شود.

وی ادامه داد: اشتغال مشکل اساسی ما است. اقتصاد ما باید اشتغال‌زا باشد، فشار بیکاری امروز عمدتاً بر دختران فارغ‌التحصیل ماست. دخترانی که نیروهای خلاق جامعه هستند.

روحانی ادامه داد: ما باید به رشد مستمر اقتصاد اشتغال‌زا در چارچوب اقتصاد مقاومتی برسیم و در اقتصاد به جایی برسیم که چیزی مانند خشکسالی نتواند ما را زمین‌گیر کند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: اگر قرار باشد مبنای اقتصاد ما بر پول نفت باشد مشکلات همچنان ادامه پیدا خواهد کرد، تولید نیز نباید متکی به دلار و نفت باشد.

روحانی تأکید کرد: ما در ایران افراد خلاق، دانشمندان، صاحب‌نظران و محققان بسیار بزرگی داریم و برای عبور از این پیچ تنها نیاز به وفاق است.

وی در خاتمه اظهار داشت:‌ اگر مشکلات اقتصادی ما حل شود، توانمندتر شویم و اقتصاد مقاومتی ما موفق شود می‌توانیم در مذاکرات هم موفق باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
بله
بهترشدن توزیع ثروت رو هم تبریک میگم حجت الاسلام و المسلمین روحانی!!!
سامان متوهم
آقای روحانی فردا جواب رسول خدارا چه خواهی داد شب اول قبر جواب نکیر و منکر را چه خواهی داد این دنیا مثل برق و باد میگذره
بی سوادتازه به دوران رسیده ...نلرزدیگه!!!
آقای روحانی! مفاهیم را تقلیل ندهید؛ سانتریفیوژها آرمان مردم نیستند بلکه نتیجه آرمانخواهی آنها هستند/ اداره امور جاری کشور به «توانمندی» نیاز دارد نه «همه‎پرسی»!
فرهاد
من فقط به بعضی ها باید یه چیزی رو یاداوری کنم فکر نکنن خیلی باسوادن ...
Iran, Islamic Republic of
چه بی ادب. تحمل منفی را نداری اصلا نظر نده. اینجا همه نظرات مثبت است و هم منفی اگر تحمل نداری اصلا نظر نده عزیزم . این قسمت جای کسانی است که نظر می دهند و با کمال ادب از نظرات همه انتقاد می کنند. بی ادبان در این جا جایی ندارند.
انتخابات 96 انشالله
روحانی:این دولت به مردم دروغ نمی گوید!!!1- قطع یارانه ثروتمندان! 2-برداشت 4/1میلیارد دلار! 3-گزارش های 100 روزه! 4-اختصاص سبد کالا حداقل در هر فصل ! 5-تحمل مخالفان و منتقدان! 6- آلودگی هوای بخاطر بنزین پتروشیمی !7-جلوگیری از فامیل گرایی در دولت! 8- گرانی فقط با شیب ملایم !9-اعتبار داد به پاسپورت ها !10-این دولت فرا جناحی است واز هیچ گروه وشخصی خط نمی گیرد! 11-مبارزه عملی با فساد اقتصادی! 12-جلوگیری از واردات کالاهای تجملاتی! و.....
من فکر می کنم با این 12 موردی که نوشتی و چند نقطه هم اضافه کردی باید احمدی نژاد باشی . ببین چیز دیگه ای یادت نمیاد ؟
سیروس
فرق تمی کنه نویسنده طرفدار کی و چه شخصی ودارای چه افکاری باشه، مهم اینه که دروغ نگوید ودروغ ننویسد .
اقای سیروس ،اولا قران میفرماید:وای برهر طعنه زننده عیب جو(فویل لکل همزه لمزه).چون اینکه در 12 بند نوشته شده انتقاد نیست عیب جویی است.وحدیثی از پیامبر(ص) اورده شده که:نشانه نفاق سه چیز است.1-انچه به زبان می اوری ودر عمل انجام می دهی با درونت مغایرت داشته باشد
2-دیگران رادر حضورشان ستایش کنی در حالیکه لیاقتش نداشته باشند،یا دیگران رادرغیابشان نفرین کنی بدون انکه سزاوارش باشند
3-زیاد از دین صحبت کنی،نماز بخوانی،روزه بگیری وشعار دهی در حالیکه درخفا اینگونه نباشی.
د
Iran, Islamic Republic of
... شما جواب بده . حالا هرکی میخاد باشه....
Iran, Islamic Republic of
باعث افتخاره که طرفدار احمدی نژاد باشیم. کلمات رئیس جمهور شما را هم نسبت به منتقدانش دیده ایم. یه بررسی بکن ببین همین دولت چقدر نسبت به آمریکا و دوستانش رئوف و نسبت به منتقدان داخلی ...
Iran, Islamic Republic of
سلام ، من هم فكر ميكنم مشكل مملكت از داشتن افرادي همچون شماست...
رضا
... در برابر انتقادات طوری موضع میگیرند که انگار بهش فحش دادن...قبول کن همه وعده هات ....بود
United States
اختلاس یادت نره .
انگار سوالات دسته شماست و میدونین چیه
اقای سامان این چه نظر دادن است عزیز من؟ ایشان در رابطه با چه چیزی باید جواب خدا و پیامبر(ص) را بدهند.هرکس که شما با او مخالفید باید جواب نکیر ومنکر بدهد؟هرکس که با نظرات جنابعالی همسو نیست کافر محض است؟ برادر جان تفکراتی مثل تفکر جنابعالی کشور را به قهقرا میبرد.انکه باید جواب خدا بدهد جنابعالی هستیدکه بی جهت دیگران را نصبت به مومنی بدبین می کنید.
خداجو
اقای سامان متوهم، گر مسلمانی از انست که جنابعالی دارید ،وای اگر از پس امروز بود فردایی...شما بفرمایید چرا رییس جمهور باید جواب خدا را بدهد؟ اگر چون با شما همنظر نیستند باید جواب خدا رابدهند،به ایشان توضیح میدادید که چه نسبتی با خدا دارید.شما دقیقا چه جایگاهی در عرش خداوند دارید؟ این تفکرات انحصاری یعنی تندروی .
متین
زیرنویس هنگام پخش سخنرانی روحانی :
" تماشای این برنامه به ... توصیه نمیشود ...!!!!! "
دورانیههههههههههه دوووورانیه
ایرانی همچو ارش
Iran, Islamic Republic of
من که نفهمیدم چه طور ممکنه همه چی گرون شده باشه،بعد حساب کنن بگن تورم اومده پایین!!!!!! مگر اینکه یه عده متوهم شده باشن تو این هوای الوده!!!!!!!!!!
تورم مثبت باشه یعنی رشد قیمت داریم. بستگی به شیب این خطه داره که قیمت با چه نرخی رشد کنه عزیز
United States
کاش متن درست خونده بودی...
مهندس
کاهش تورم به معنی ارزان شدن نیست تورم مثبت حتی 1% یعنی گرانی 1%
Canada
همین آقای مهندس در زمان دکتر احمدی نژاد:

کاهش تورم به معنی ارزان شدن هست تورم مثبت حتی 1% یعنی گرانی 100%
مصطفی
بیخود که احمدی نژاد 8 ساله نشد ...
داداشی اگه یه دانشجوی رشته اقتصاد اطرافت هست بپرس توجیهت می کنه کسی که الفبای اقتصاد رو بدونه معنی حرفهای مربوط به اقتصاد رو که روحانی گفته درک می کنه. جالبه که خیلی ها مثبت دادن !!!!!
سرور
سخنان وی مشهود بر ان است که علاوه بر اقتصاد با الفبای حقوق و تقنین نیز آشنایی ندارد آقای رییس دولت.توهین و فرافکنی نشانه سواد نیست نشانه ضعف دولت در تامین وعده های انتخاباتی است.
کاش رییس محترم جمهور بعد از یکسال و نیم از فضای انتخاباتی خارج شود.
Iran, Islamic Republic of
دانشجوی اقتصاد برا چی؟!!! همین که فرد حقوقش رو می گیره تا می رسه خونه تموم شده نشان از حال و اوضاع اقتصاد داره!!مردم همه گرانی و دروغ های گفته شده تبلیغاتی رو دارن با گوشت و پوستشون درک می کنن. اقتصاد دان همان مردمی هستند که دارن تو این مملکت زندگی می کنن و میبینن که قدرت خریدشون چه تغییراتی کرده؟!!! دنبال دانشجوی اقتصاد گشتن کشکه بابا!!!
صاحب كليد عمو پورنگ !!؟؟
بابا ! منظورش، از مىگن چرا بقولت عمل نكردى ، اونور آب هارو ميگه !! حقم داره شاكى باشه، از اين بيشتر بايد عمل
كنه ؟؟؟؟
بی سواد توهم نزن! کارشناسا می دوننن !....
به به ، به به. امیدوارم به شعور ملت نخندند.
ی...
4ساله
گزارش 100 روز ه ات ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا ادامه ندارد .
مردم می گویند کارهای عمرانی ،سدسازی ،جاده سازی ، برق رسانی و گاز رسانی و.... تعطیل شده است.
دو باراومد احمدی نژاد را مقصر همه کارها به مردم معرفی کرد واون بیچاره هم از آدم تا روحانی همه خراب کاری ها را به گردن گرفت و بیانیه داد آقایان کار کنید اینها هم کار نکردند گزارش 100 روز خبری نشد که نشد القصه....
چون چیزی برای گفتن نداره.چی بگه؟ کار درست درمونی کرده؟
شیطونک915
100روزه شون به روزهای قطبی اونم در اورانوس یا ماورای منظومه شمسی گفته شده نه رو زمین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
علی
برادر عزیز کار کردن احمدی نژادی فایده نداره که. بعد از 8 سال خسارت اقتصادی دولت نهم و دهم هنوز میگی احمدی نژاد میگه فلان کارو بکنید. در دولت ایشون یک خشت گذاشته میشد و به جاش دهها ساختمان ساخته شده ویران میشد. شما به این میگی کار کردن؟ نتیجه کار کردن ایشان تورم 45 درصدی بود!
Iran, Islamic Republic of
منظورت از يك خشت . همان ميليونها مسكن مهر است ؟!

خب اين گوي و اين ميدان
اين دولت راستگوي تو بيايد و 500 هزار از همان خانه ها رابسازد تا ببينيم چند زنه . حلاج است !!!

ههههههههههههههههههه
4ساله
گزارش 100 روز ه ات ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا ادامه ندارد .
مردم می گویند کارهای عمرانی ،سدسازی ،جاده سازی ، برق رسانی و گاز رسانی و.... تعطیل شده است.
دو باراومد احمدی نژاد را مقصر همه کارها به مردم معرفی کرد واون بیچاره هم از آدم تا روحانی همه خراب کاری ها را به گردن گرفت و بیانیه داد آقایان کار کنید اینها هم کار نکردند گزارش 100 روز خبری نشد که نشد القصه....
اکبرشاه!
وقتی تصور و تخیل یک رئیس جمهور این باشه که:«اشتغال مشکل اساسی ما است. اقتصاد ما باید اشتغال‌زا باشد، فشار بیکاری امروز عمدتاً بر دختران فارغ‌التحصیل ماست. دخترانی که نیروهای خلاق جامعه هستند.»
نتیجه اش میشه جامعه مرد بیکار=عدم تمایل به تشکیل خانواده=کاهش نرخ جمعیت=مشکلات اجتماعی(افزایش نرخ جرم+فساد اخلاقی+...)=مرگ تدریجی یک رویا به اسم تدبیر و امید
اينا براى دخترا هم تره خرد نمى كنن ، اينم گفت كه يه شعارى داده باشه...
گورپدر آرمانها اصالت با شکم و زیرشکم است
آقای روحانی فاین تذهبون؟
Iran, Islamic Republic of
اقای رئیس جمهور عزیز، ما نمیگوییم شما در توافق ژنو و بعدآن اصول را معامله کردید، عرض می کنیم تاکتیک شما ...در اینکه با به قول خودتان توقف غنی سازی که به ان نیاز ندارید یا مسائلی از این دست، تحریم شما را بر می دارند و...ما عرض می کنیم نتیجه اون دیپلماسی و تاکتیک می شود نفت 40دلار، اگر شما می خواهید از ان مشکلات عبور کنید راهش این است که بروید شده مثل قبلی ها بیانیه بخوانید سرمیز مذاکره وبگویید اگر این وضع ادامه پیدا کند به ازای هر ماه مثلا 10 هزار سانتریفیوژ جدید خواهیم ساخت، راهش صحبت از موضع عزت است نه ضعف. ضمن تشکر از زحمات شما
محمد
«مگر آرمان ما به سانتریفیوژ وصل است».
قطعا نمی‌توان ادعا کرد ربط دادن این جمله آقای روحانی به جمله شیرزاد مبنی بر «چه فرقی می‌کند که ما یک سانتریفیوژ داشته باشیم یا ۱۰هزار عدد؟» ساخته و پرداخته ذهن بیمار منتقدان است.
ای متوهم بی سواد تا زه به دوران رسیده بی شناسنامه و.... برو یه جای گرم ! روحانی مچکریممممم

روحانی ما کلا مچکریم لطفا زودتر دورت تموم شه ....
reza
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی! فرا جناحی بودنتون رو هم با انتخاب فتنه گران در مدیریت کشور شروع کردید...
فراجناحی بودن قول نبود؟؟؟
طاها
انتخابات 96 توهم رو نشونتون میدیم....
ادب مرد به ز دولت اوست
روز شماری می کنم! ...
محسن
Iran, Islamic Republic of
فعالیت سیاسی و انتخاباتی دولتی ها و طرفدارانشان بیشتر شبیه گرد باد است تا نسیم خدا آخر و عاقبت کار را به خیر گرداند آقای فریدون!
مردم
آقای روحانی کجا یش توهم است قول 100روز ات چیزی که عیان است چه حا جت به بیان است
همه پرسی در همه موضوعات . آرزوی مردم.
سرور
قانون اساسی را بخوانید.
یه روز رفراندوم برای ماهواره فرداش رفراندوم برای اینستاگرام پس فرداش رفراندم واسه آبگوشت بزباش
چی میگین شما واسه خودتون تو توهم به سر میبرید؟
Iran, Islamic Republic of
خب كسي كه ماهواره ضد انقلاب را تماشا كند و با پول حرام هم شكمش را سير كند و ............
و عدد 25 را از عدد 13 بزرگتر بداند
توهمي شيشه اي ها . پيش او مانند طفلي كوچك در مقابل رستم است !!!

هههههههههههههههههههه
Iran, Islamic Republic of
همه پرسی در باره این که رییس جمهور به وعده هایش عمل کرده است? رییس جمهور آیا به مردم خود احترام گذاشته است? آیا مفسدان کرسنت و استات اویل را مجازات کرده یا وزیر کرده است?
Iran, Islamic Republic of
دورانیه دورانیهههه وضع اینه وگرنه که معلوم نمی شد چی می شد
Iran, Islamic Republic of
همه در توهم اند. و فقط من درست ميگم. چون يا بي سوادند يا تازه به دوران رسيده و ............
Iran, Islamic Republic of
روحاني مچكريم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
نرخ بيكاري هم كم شده متوهم ها!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
ا مگه زیاد شده بود؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
يعني همه بيكارها از بيكاري و فقر به آن دنيا رفته اند و تعدادشان كم شده ؟!!!

هههههههههههههههه
Iran, Islamic Republic of
... 4 ميليارد و 100 ميليون دلاري هم توهم است. بي سوادها !!!!!!!!!!!!!!!!!
اون که ماست مالی شد!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
تحمل مخالف را از روحاني ياد بگيريد. بي شناسنامه ها !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
عزیزم یاد گرفتم منتقدین خود را بی سواد خطاب کرد آنهم در جمع ملت.
Iran, Islamic Republic of
اين هم يك ترفند تدبيره ديگه !!!!!!!!!!!!!!!!!
ممبيني
United Kingdom
احسنت بر شما دولت راستگويان!!!!!!!
بابا هنوز آلزايمر نگرفتيم ...
روحانی بازم مچکریم
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
من که متوجه نشدم این مردم چه کسانی هستند که مسئولین فقط در سخنرانی به حمایت آنان می نازند؟ مگر قرار نبود که کالاها ارزان شود پس کو؟
علی
Iran, Islamic Republic of
حتما دوباره یا تیم مذکره کننده یک...یا یک پول کلان از یک حسابی یواشکی جابجا شده که حضرات شروع به جار و جنجال ... پرداخته اند. قابل توجه نمایندگان محترم مجلس و سازمان بازرسی!
Iran, Islamic Republic of
سازمان بازرسی و برخی نمایندگان فقط برای مخالفت با دولت قبل طراحی شده بودند و در این زمانه که همه چیز گل و بلبل است دیگر کارایی ندارند.
حمید
آقای روحانی با اعتماد به نفس بی نظیر از همه می خواهند تمام کارهایش را تایید کنند و به به و چه چه بگن. انتقاد هم مطلقا ممنوع. وگرنه بد و بی راه خواهند شنید.  
این تازه اول کاره...
Iran, Islamic Republic of
اگر دستش رسد بر بي سوادها
گزارد گردنشان را بر دارهاااااااااااااااااااااا
خیرخواه
Iran, Islamic Republic of
راست میگه ! بعضی ها در توهمند - کیا ؟ ....
علی
Iran, Islamic Republic of
تا حالا فکر کردیم که از بزرگترین حق الناس انتخاب مسئولین و بخصوص رئیس جمهور توسط ماست - تک تک افرادی که بدون حجت شرعی به هر نامزد رای میدن یا بدون حجت به بهتر از اون رای نمیدن یا در انتخابات شرکت نمی کنن در همه کارهای خوب و بد کاندیدای انتخاب شده سهم دارند
علي
....آقا رئيس جمهور شما مگه در ايران زندگي نمي كني يه سري به بازار بزن تا بفهمي تورم نه تنها پايين نيامد بلكه سر به فلك كشيده
خانم بچه هاشون میرن خرید، خودشون که قیمت دستشون نیست!!!
خانم بچه هی میرن خرید؟؟؟ بابا چقدر دلت خوشه...
می گفتید احمدی نژاد .... بلد نیست با خارجی ها حرف بزنه.اتفاقا اون بلد بود با یک مشت استعمارگر چطور حرف بزنه...هر سخنرانیش بر علیه اسراییل و امریکا قیمت نفت رو چند دلار می برد بالا...رییس جمهور مؤدب و وزیر خارجه با نزاکت قیمت نفت رو رسوندن به 50 دلار....
تازه به دوران رسیده
Iran, Islamic Republic of
هیچی نگید الا بهتون یه چیزی میگه ها.
چه بامزه گفتی .خوندم خنده ام گرفت
الان می یاد چند تا ...نثارمون می کنه!!!
مجید
جناب آقای رئیس جمهور محترم!
شما که در تبلیغات انتخاباتی خود مدام از جملات نابجای احمدی نژاد انتقاد میکردی و دائم استفاده از الفاظ نامربوط و بعضا بد را نابجا میدانستی حال چه شده که برای همنتقدین دائم خط و نشان میکشید و خود و اطرافیانتان با بدترید الفاظ آنها را خطاب میکنید؟
کم مانده....
توفیقی از قزوین
خدا وکیلی کجا احمدی نژاد به مخالفان خودش از عبارتهایی مثل بی سواد بزدل ترسو تازه بدوران و بیکاره استفاده میکرد فکر کنم کتاب کینس برای رکود شکنی کلمات تند لسان مبارک پریذدنت کم کم باید دست بکار شود
ایشون از کلمات بهتری نظیر خس و خاشاک و بزغاله استفاده میکرد
گروهبان کرسنت
Iran, Islamic Republic of
هر چند دوسال اخر رئیس دولت دهم بدلیل کافی نبودن درایت ودشمن شناسی و افتادن در ورطه انحرافی وبهانه دادن دست فرصت طلبان سیاسی واقتصادی کارنامه ضعیفی وجود دارد ولی خدا وکیلی هیچ گاه احمدی نژاد به هموطن خود نتاخت ومصداق اشداء علی الکفار ورحماء بینهم بود اما حالا چه؟ برعکس شده.
علی
مطمئنی نتاخت؟ کی بود گفت این چند نفر خس و خاشاک هستن؟ به فرض اینکه فقط چند نفر بوده باشن هموطن مگه نبودن؟
یک بار هم در یک سخنرانی رسمی گفت منتقدین دولت من بزغاله هستن! بزغاله میفهمی بزغاله... البته بزغاله شاید در فرهنگ لغات شما به مفهوم احترام به طرف مقابل باشد!!!
سالار
Iran, Islamic Republic of
بچه جون خودت هم میدونی به 4 تا اغتشاشگر سطل زباله آتیش ز ن گفت نه کسایی که موسوی رای دادن.
احمدی مرد بود، ...
Iran, Islamic Republic of
احمدي نژاد هر چه مي گفت به دشمنان ايران مي گفت
اين به تلافي آن كار . هر چه مي گويد به دشمنان دشمنان ايران مي گويد !!!
علی
قابل توجه کسانی که به خاطر شکم به روحانی رای دادن!
iiu
باید به جلیلی رای میدادیم؟!
همشون سر و ته یه کرباس هستند!
کاظم
اقاى روحانى به خدا قسم رکود پوست مردم راکنده امسال ما کفاشها کار نکرديم هرچه پس انداز داشتيم مصرف شده به قرض گرفتن افتاديم. تازه اداره دارايى مالياتها را چند برابر کرده مى پرسيم چرا مى گويند گفتن بگيريد خلاصه شرمندگى
در. نزد خانواده ايا اينها توهم است خدا کند توهم باشد وما خيلى خوشبخت باشيم
هرچند خودمان ندانيم
چرا حرف مفت ميزنى بى شناسنامه ، بى سواد ، دروغگو
آقاى روحانى خودش گفت از ركود خارج شديم تازه پايين اومدن تورم هم ربطى به ارزونى نداره بى سواداى خارجى
:)))))))))
کاظم
نفس شما گرم مثل خود روحانى جوابم را دادى
علی
جهان جان بذار مردم خودشون کامنت بذارن. ...
من کامنت نمی گذارم ودوست ندارم حقیقت هارا که وجود داردبرای ما دروغ بگویند
ناشناس
دولت به مردم دروغ نمیگوید!!!!!!!!!...
عابد اسماعيل زاده
راستي بازگرداندن احترام به پاسپورت ايراني و برگشت ارزش ريال يادتون رفت بچه ها
ناشناس
آقای روحانی یکسری ... بازنشسته ...به عنوان نزدیکان و دولتمردان انتخاب کرده ...
گروهبان کرسنت
Iran, Islamic Republic of
در هیچ دوره ای اینطور به مردم توهین نشد.مردم را با الفاظ در باغ سبزبهشت نشان دادند ،اما با اعمال وگفتارشان به جهنم حواله دادند.از شیب ملایم گفتند اما سراشیبی مردم را به ناکجا اباد میبرد بس کنید این تهدیدات را.
ممد
United Kingdom
خدایا شکر که عضله زبان را مثل سایر عضلات بدن مثلا عضله بازو قرار ندادی که هر چقدر هم از آن استفاده شود باز هم بزرگ و نفس گیر نمی شود
همشهری
جناب رئیس جمهور محترم که همه سعی دارید با کناییه با ملت صحبت کنید کجای اقتصاد تغییر کرده این از نان بنزین لبنیات پوشاک خودرو مسکن میوه جات حبوبات برق آب گاز آهن بلیت هواپیما یکی از این عزیزان لطف کنند بیان شفاف به ملت بگن کجایی اقتصاد خوب شده بعد از نزدیک به دو سال هنوز از گذشته گله دارید بابا خودتون کاری بکنید
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی قیمت ها در مغازه ها توهم نیست . بیکاری جوانان توهم نیست . نداشتن مسکن برای جوانان توهم نیست . نداشتن امکان ازدواج توهم نیست . مشکلات تامین هزینه شهریه دانشگاه و تامین هزینه جهیزیه توهم نیست برخی به دلایل مشکلات مالی ادامه تحصیل و ازدواج را برای همیشه کنار گذاشته اند . دست فروشی کودکان در مترو و جهارراه ها توهم نیست تکدی گری کودکان معصوم بی پناه در خیابانها توهم نیست .روی آوردن جوانان به اعتیاد از بیکاری و بی برنامگی مسئولین توهم نیست .کارتون خوابی در زمستان سرد در خیابانها توهم نیست آنهایی که اینها را نمیبینند و همه چیز را مثل زندگی خود و اطرافیان می بینند دچار توهم شده اند ولی ما چشم به روزی هستیم در قبال شهداء جواب بدهید به امید آن روز
واقعا متاسفم که رئیس جمهوری ایران اسلامی بعد از اینکه بیش از ده سال است که مردم می گویند انرژی هسته ای حق مسلم ماست می گوید ((آرمان ما به سانتریفیوژ وصل نیست اگر از آن طرف ما شفافیت بیشتری نشان دهیم و فلان غنی سازی که به آن نیاز نداریم متوقف کنیم یعنی آرمان ما رفت؟ )) انرژی هسته ای نماد مقاومت ما در برابر زورگوئی آمریکاست این را هر زن ومرد بی سواد و با سوادی می فهمد و درک می کند یک سال ونیم است سانتریفیوژها متوقف شده چی گیر ما آمده در این مدت حداقل 50میلیارد دلار نفت فروخته ایم ولی با هنرنمائی دولت توانسته ایم پول یک چهارم آن را بگیریم به قیمت تعطیلی یک سال ونیم سانتریفیوژها یعنی امریکا تعطیلی سانتریفیوژها را به ما تحمیل کرده و در عوض آن نه تنها چیزی به ما نداده بلکه پول سه چهارم فروش ما را در این مدت بلوکه کرده عجب تدبیری عجب امیدی واقعا دولت تدبیر و امید شق القمر کرده
شما همش اتتقاد کردی . میشه یه راهکار هم برای این مشکلات ارئه کنی
Iran, Islamic Republic of
ساده بود: مقاومت در برابر زیاده خواهی آمریکا ...
ريشه كن شدن ....
Iran, Islamic Republic of
آقایان که تو تبلیغات انتخاباتی میگفتن راه کار بلدند؟!!! این بود راه کار؟!!! هشت سال راه اومده را 16 سال برگشتیم عقب؟!!! این کجای بلدم بلدم بودآقای رئیس جمهور!!!
وقتی بچه بودیم بزرگترها به ما می گفتند اگر سگ دنبالتون کرد سعی کنید نترسید و بایستید اگر ایستادید حمله نمی کند ولی اگر فرارکردید به شما حمله می کندراه حل مشکل ما با آمریکا باج ندادن است ...
علی
دوست عزیز این آقایان اگر راه حلی داشتند در همان 8 سال دولتهای نهم و دهم با درآمدهای افسانه ای نفت ارائه میدانند و میتوانستند ایران را به جایگاه رفیعی در اقتصاد منطقه بلکه جهان برسانند. نتیجه عملکرد آقایان در همان 8 سال سقوط رشد اقتصادی ایران و منفی شدن رشد و کسب مقام افتخارآمیز دومی در میزان تورم در جهان بود. اینها در زمان فعلی این هیاهوها را به راه انداخته اند تا مردم عملکرد خفت بار دولت نهم و دهم و حمایت تندروها از آن دولت را فراموش کنند و تمام مشکلات را بر دوش دولت آقای روحانی بیندازند. من به قطع و یقین میگویم این آقایان هیچ راه حلی برای مشکلات کشور ندارند و فقط تشنه قدرت و مقام هستند. جهان جان جرات داری این کامنت رو منتشر کن.
کدام مردم ؟ مردم به کسی رای دادند ....
Iran, Islamic Republic of
اینا فکر میکنن مثل دهه 70 که هرچی مگفتن...
هادی
اقای روحانی یکبار در انصراف یارانه ها رفراندوم برگزار شد و دولت جنابعالی متوجه شد چقد حامی واقعی داره!
...
دلم ميخواد به اين جملت 10 تا مثبت بدم...
ع قندهاری
بنده حقیر باسن 56 سال که افتخار حضور در تمامی صحنه های انقلاب را داشته وانشاءا.. دراین نفسهای آخر نیز ادامه راه خواهم داد هرروز که سخنرانی جدیدی از شخص محترم رئیس دولت به اصطلاح تدبیروامید صادرمیشود روحیه یاٌس وناامیدی تمامی وجودم رامیگیرد وباخودمیگویم عجب صبری رهبری ازجان عزیزتر دارد ، بااینحال کثرت این کامنت ها ی سرشارازشعور وبصیرت رامیبینم ادامه راه را سفید میبینم .
حالا چی بشه
ایول زدی به هدف!!!! درود بر تو
عجبببببب
محمد حسين
Iran, Islamic Republic of
آقاي زيبا كلام: «نخبگان باید عنوان کنند که دولت باید رفراندوم برگزار کند تا مشخص شود آیا مردم اولویت را به آلودگی هوا می‌دهند یا به مسائل دیگر
....زمان می برد تا خاک برداری کند وشاید بتوان کاری کرد !!
United States
دولت مچکریم
طاها علوی
طبق این قاعده که فرموده اند آرمان ما به سانتریفیوژها وصل نیست ، باید نه تنها از همه ی آرمانهایی که در طول این 37 سال در پی دست یابی به آنها بوده ایم بلکه باید از همه ی آرمان هایمان توبه کنیم . باید از انقلابی که شکل گرفت توبه کرد ؛ زیرا این انقلاب با آرمان هایش ، موی دماغ بعضی از قدرتها شد، که نمی بایست بشود . باید از آرمان پیروزی در جنگ تحمیلی هم که دفاع از حیثیت و عزت این سرزمین بود توبه کرد! باید ازآرمان صدوراین انقلاب اسلامی که یکی از آرمان های امام خمینی(ره) بود توبه کرد و دست شست ، زیرا همین آرمان بود که باعث وحشت در اردوگاه سیاستمداران جهان غرب گردید و گفتند« به هر قیمتی که شده است باید جلو انقلاب صادراتی خمینی را گرفت !» . باید از آرمان ظلم ستیزی و استکبار ستیزی امام خمینی(ره) توبه کرد زیرا همین آرمان است که اگر به سانتریفیوژها وصل نیست اما قلاب تیز آن به خیمه ی کسانی متصل شده است که با تمام قوا و عوامل خارجی و داخلیش برای شکستن این آرمان تحت لوای ، حقوق بشر، مبارزه با تروریسم و جلوگیری از اشاعه ی سلاح های هسته ای ، از هیچ جنایتی فرو گذار نکرده است . برای سیاستمدار کهنه کاری مانند رئیس جمهور ، که خود مدتها خود سکان دار مذاکره با غرب بر سر سانتریفیوژها بوده است ؛ جای تعجب است هنوز پی به ماهیت این اربابان سلطه نبرده است و هنوز تحت تأثیر القائات منفی مستشاران منفعل و مرعوب ، درک نکرده است که مسأله ی غرب ، مربوط به چرخیدن یا نچرخیدن سانتریفیوژها نیست ، بلکه این عوامل اگرچه آرمان نیستند اما بهانه ای برای نابودی آرمان ها هستند . و سخن از همه پرسی را هم باید در راستای همین تفکر تفسیر کرد که ای مردم آیا حاضرید از آرمان هایتان توبه کنید یا خیر ؟!!!
روحانی لا مچکریم
روحانی: دنیای امروز بحث منافع است
...
روحانی : آرمان ما به سانتریفیوژ وصل نیست
آرمان عاشورا: بدون شک آرمان عاشور ذلت ناپذیری است که امروز چرخش سانتریفیوژ نماد ذلت ناپذیری ماست
آرمان خشک و خالی چه ارزشی داره. آرمان زمانی ارزشمند میشه که برای حفظش جلوی هر زورگویی و ظلمی ایستاد. آرمانی که فقط تو قلب باشه انسان رو به کجا میرسونه؟؟ جناب روحانی! نکنه در مذاکرات به هر قیمتی وادادید و رفته و حالا دست پیش میگیری؟؟ خون شهدا یادت نره... رنج و سختی این ملت هم یادت بمونه... اون دنیا رو که قبول داری؟؟
شما ....به سر مي‌بريد كه شعار بهبود 100 روزه اقتصاد مي دهيد
یعنی آقای روحانی نمی داند که سانتریفیوژ ها خط مقدم ماست و اگر ان را از دست بدهیم اقتصاد و امنیت و ... مانند کشورهای همسایه از دست خواهیم داد
در خط مقدم، شاید کیسه گونی های پر از شن سنگر ها، به ظاهر هیچ ارزشی نداشته باشند ولی در جایگاهی که قرار می گیرند حفظ انها سبب حفظ یک کشور می شود
Iran, Islamic Republic of
روحانی میخواد به هر قیمیتی شده یک توافقی ایجاد کنه و حاضره جای همه مفایهم رو کلا 180 در جه عوض کنه تا حرف بی منطق خودش رو به کرسی بنشونه...
صاحب كليد عمو پورنگ !!؟؟
چرا همه مردم ، دچار توهم شده اند ؟؟؟!!! دولت تدبير و اميد
كه، همه امار هاش صحيحه ! روز بروزم كه باشيب، خيلى تند
ارزانى بيداد ميكنه ! كم مونده اجناس رو با زور مجانى به
بنى آدم بدن ، شايد برسه بجايى كه باكتك پول دستى هم به
مردم قالب كنن !!!!؟؟؟ ولي همه مردم متوهمانه ناسپاسى
ميكنن !!! خدايا ........
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم
اگر رفراندوم روش خوبی برای تصمیم گیری های کلان یک کشور است پیشنهاد می کنم رفراندوم بگذاریم که هر ایرانی ماهی 4میلیون تومان یارانه بگیرد. (لطفا ختده تمام کشورهای دنیا را در نظر بیارید)
Iran, Islamic Republic of
جهت اطلاع برادران عزیزم، روحانی مشی و منشش مشخص است و روابطش با اصلاح‌طلبان و هاشمی هم مشخص است اما بپذیریم که اگر احمدی نژاد اقتصاد را ویران نمی‌کرد روحانی رأی نمی‌آورد که الان همه چیز را پتک کنیم و بر سرش بکوبیم تا شاید خراب شود. اندکی تأمل باعث می‌شود در آینده اشتباه نکنیم
Iran, Islamic Republic of
من نمیگم احمدی نژاد عملکرد خیلی خوبی در اقتصاد داشته... اما حداقل نمرش با وضع تحریم‌ها و همه دشمنی‌های خارجی و خصوصا داخلی نمرش کمتر از 15 نیست...

و عبارت ویران کردن اقتصاد.. واقعا ظالمانه و از سر جهل است...

...
بازار همیشه دست یه عده ی خاص بوده و هست. بعد از اتفاقات 88 از نفوذشون دربازار و اقتصاد استفاده کردند و به حد کافی مردم رو اونطور که میخواستند بدبین کردند.
احمدی نژاد اقتصاد رو خراب نکرد بلکه این افتضاح سران و حامیان جنبش سبز بود که بهانه بدست غرب و فتنه گران داخلی داد تا این بلا ها رو بر سر اقتصادمان بیاورند.

مرگ بر تبارشان. مرگ بر خودشان که هر چی میکشیم از دست بیشعوری آنهاست.
Iran, Islamic Republic of
اشتباه هر کس جای خودش!!! اگز آقای احمدی نژاد اشتباه کرد ، دلیل نمی شه بگیم این یکی بی تقصیره که داره اشتباه می کنه!!!
محسن
بعضی ها چقدر عجول هستند. اقا جون اجازه بدید اول وعده برنامه های 100 روزه و 6 ماهه عملی بشه. تا بعد نوبت بقیه برسه!!!
بیشه بیدار
مطرح کردن همه پرسی در زمینه هسته ای!!
بوی ...جدید میاد
...
چرا از اعلام نظر مردم می ترسید؟
فلفلي
Iran, Islamic Republic of
جناب آقاي روحاني فرمايش شما صحيح اما پيامبر و امامان ما براي انجام امور اقتصادي از رانت و تباني و باندبازي و هرگونه فساد اقتصادي به دور بودند.
تمام کامنت هارامطالعه کردم حتی یک نظرمثبت درباره ی عملکرددولت دیده نشد.دلتان بامخاطبان همفکر وهم سوخوش است .
شما برو سایتهایی رو بخون که موافق دولت توش زیاد باشه
آیا کسی که به این دولت رای داده ،نمی تواند منتقد دولت هم باشد یا فقط چشم وگوش بسته هر چه که می گویند باید قبول کنه؟
Iran, Islamic Republic of
آخه مردم احمق نیستند که با وجود اینکه گران می خرن بگن ارزون می خریم! سبد کالا ندیدن بگن دیدیم! گزارش صد روزه نشنیدن بگن شنیدیم! خوب وقتی نیست نیست دیگه به چی مثبت بدن ها! نه شما بگو!
سعید
دردو و هزاران درود ...
حمد
درود بی پایان بر احمدی نژاد
انشاا... 2سال دیگر ...
جسین
بره به جهنم هر بد بختی الات داریم از اون و دوبریهای نا پاکش هست
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد جون بالا غیرتن بیا توبه کن از بعضی چیزا، تا دوباره رای میلیونی رو روانه ات کنیم. ....
انشاالله اول مجلس بعدم دولت
درود بر دکتر محمود احمدی نزاد که بزرگی و مظلومیتش هر روز داره اشکار تر می شه
رضا
....واقعا جای تاسف است...
کبیری
اقای روحانی! مفاهیم را تقلیل ندهید؛ سانتریفیوژها آرمان مردم نیستند بلکه نتیجه آرمانخواهی آنها هستند/ اداره امور جاری کشور به «توانمندی» نیاز دارد نه «همه‎پرسی»!
میبینم که همه پرسی لرزه به اندام عده ای انداخته.
کاش یه همه پرسی برای ....بگذارند
علی
.... و هر روز میگوید من تورم را پایین آوردم و ارزانی آوردم برای مردم .!!!
تیم دولت روحانی است.
محمدی
یک رفراندوم در مورد این وزیر ما بگذارید. این اقای فانی رو میگم. شاید اقای رییس جمهور متوجه بشه اوضاع در اموزش و پرورش چقدر خرابه
روحانی بعد از اینکه کدخدا کوتاه نیومد...
بیسواد
روحانی: تورم جیب مردم است
حبیب
آرمان ما به سانتریفیوژ متصل نیست اما این سانتریفیوژها نتیجه تلاش مردانی آرمانگرا هستند
ملا نصرالدین
...!ظاهرا ایشان از .. خط میگیرد که میفرماید ما با اصول و عقیده بحث نمیکنیم ...
کریمی
ولی واقعیت گرانی و تورم در بین اقشار ضعیف جامعه از 80 درصد هم گذشته ...
فرهاد
اقا یکی بنده رو حالی کنه اونی که من فهمیدم یعنی قید انقلاب رو بزنیم و رعیت کدخدا شیم یا بنده افکارم معوجه?
من فقط میگویم : تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد
Morteza Rahimy
کسانی چطور جرات کرده اند به روحانی بگویند به وعده ات عمل نکردی ؟ حتما بی سواد و ترسو بوده اند. بروند به جهنم ! البته خوشی آن ها دوام ندارد. لیست آن ها هست. حسابشان را می رسیم.
fz
Iran, Islamic Republic of
روزی ملا نصرالدین سر چهار راه ایستاد و گفت فلانجا
آش میدن بعد دید همه کاسه به دست دارن به محل مورد نظر می روند،خودش هم دوان دوان رفت و در این حال می گفت بروم تا آش تمام نشده.
...
علي
Iran, Islamic Republic of
با دستاويز قرار دادن آرمانها، قصد دارند موضوع هسته اي را كم اهميت كنند و با طرح مسئله رفراندوم مي خواهند در آينده با القاء موضوعات مورد نظر خود، هر آنچه را مد نظر دارند به خيال خام خود به رفراندوم گذارند و تأئيد مردم را بگيرند. زهي خيال باطل!
در اين صورت آقاي روحاني بفرمايند چه كسي در توهم بسر مي برد؟ با تحقير و توهين منتقدين كه نمي شود تدبير امور كرد. خوب بود آقاي خاتمي ادب را لااقل از سلف اصلاح طلب خود خود آقاي خاتمي مي آموخت. ايشان گرچه از بانيان فتنه است ليكن حداقل به منتقدين، توهين را روا نمي دانست.
یوسف
آقای رئیس جمهوری
با سلام و خسته نباشی این عصبانیت شما کی فروکش خواهد کرد. یک نظری به جایگاه خوذ بکنید که در چه جایگاهی قرار دارید.
ميناب
Iran, Islamic Republic of
آقاي روحاني كدوم كانديدا در ايران تبليغات ميگفت تورم جيبت مردمه؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
حق بادکترروحانی است . همه مشکلات اقتصادی کشورازرانت خوری و تبعیض و تحریمهاناشی میشود .
از فک و فامیلا خاندان فریدون است...
تحریم ها که ترک خورده بود پس دیگه مشکلات از چیه؟
...
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها فکر میکنن با لشکر کورها طرف هستن !
همین دولت در برابر آمارهای احمدی نژاد می گفت: مردم به آمارها و اعداد و ارقام کاری ندارن باید کاهش تورم را در سفره هاشون و با پوست و گوشتشون درک کنن!
حالا همین دولت اومده با اعداد و ارقام از کاهش تورم میگه در حالیکه پوست مردم چیز دیگه ای میگه!
پوست ما میگه همه چی در عرض یکسال 2 برابر شده
از قبض آب و برق بگیر تا کرایه اتوبوس و مترو و نون و....
م
United Kingdom
.... نکنه با این موضوع مرتبط است و ما نمی دونیم ؟!!
Iran, Islamic Republic of
همانطور كه رهبر معظم انقلاب در باره فتنه سال88فرمودند: "بنده زیر بارِ بدعتهای غیرقانونی نمی روم"،انشالله همين جمله را در باره رفراندم غير قانوني (فتنه جديد)خواهند فرمود
قزوینی
Iran, Islamic Republic of
جناب روحانی معلومه که خیلی رک حرف می زنی
پس لطفا" رک هم بشنو و از خواب بیدار شو
و اینکه خودتو به خواب نزن
جناب رئیس جمهور اگه راست میگوئید به رسانه ها دستور / اجازه دهید که به صورت شفاف کلیه تخلفات مربوط به مهدی هاشمی را افشا کنند تا مردم بدانند...
جناب آقای روحانی
لطفا به وزیر محترم علوم بفرمایید در زمینه قرآن بیشتر مطالعه کنند:
...
علي كرماني
سلام اقاي رييس جمهور ...
United States
کارکنان مظلوم دولت چرا بجای افزایش حقوق درسال94براساس تورم باید 14 درصد افزایش داشته باشند این عدالته؟
به امید ..دولت بعدی
... اﻫﻞ ﺧﺪﻣﺖ و ﺑﻴﺨﻮاﺑﻲ ﻛﺸﻴﺪﻥ ﺑﺮا ﻣﻠﺖ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ...
علی
تصمیماتی که در بیخوابی گرفته میشود بسیار زیان بارتر از کار نکردن و تصمیم نگرفتن است. بعد از 8 سال باید به این نتیجه رسیده باشید.