پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

انهدام باند سارقان طلای "زنان" کهنسال

يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 399743
فرمانده انتظامی تکاب گفت: با همکاری و تلاش مأموران نیروی انتظامی این شهرستان یک باند سارقان زیورآلات و طلای زنان کهنسال در شهرستان تکاب شناسایی و متلاشی شد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، سرهنگ «رضا ظهیریان» با اعلام این خبر با اشاره به شگردهای خاص این باند برای به دام انداختن زنان کهنسال در شهرستان تکاب افزود: اعضای این باند سرقت با استفاده از شگردهای خاص و در قالب مسافرکش‌های شخصی با خودرو مدل پایین اقدام به سوار نمودن مسافران زن کهنسال نموده و زیورآلات و طلای آنان را سرقت می‌کردند.

وی تصریح کرد: این موضوع بلافاصله بعد از انجام چند سرقت از سوی قرارگاه مبارزه با سرقت نیروی انتظامی شهرستان تکاب بطور ویژه مورد بررسی و پیگرد قرار گرفت که در این راستا اکیپ‌های نامحسوس پس از توجیه در مورد شگردها ومحل‌های وقوع جرم، فعال شدند.

ظهیریان شناسایی و انهدام این باند را حاصل تلاش ماموران نیروی انتظامی پلیس آگاهی ومراجع قضایی اعلام کرد و توضیح داد: با تلاش گسترده ماموران نیروی انتظامی تکاب ۲ نفر از اعضای این باند دستگیر شده و پس از تکمیل پرونده به مقامات قضایی معرفی شدند که برای متهمین قرار بازداشت صادر شد.

وی با اشاره به بهره‌گیری از تکنولوژی‌های تشخیص چهره در شناسایی سارقین طلای زنان کهنسال در تکاب گفت: ماموران نیروی انتظامی تکاب علاوه بر تحقیقات علمی و فنی برای شناسایی این سارقین از تکنولوژی «چهره زنی» نیز استفاده کرد که متهم اصلی در پرونده سرقت طلای زنان کهنسال با استفاده از این تکنولوژی دستگیر شد.

فرمانده نیروی انتظامی تکاب ادامه داد: متهم اصلی این پرونده به همراه همدست خود پس از دستگیری به چندین فقره سرقت در تکاب از جمله سرقت طلای زنان کهنسال اعتراف کردند.

ظهیریان ارزش میزان طلای به سرقت رفته از مالباختگان را پانصد میلیون ریال اعلام و تاکید کرد: تلاش ماموران نیروی انتظامی شهرستان تکاب برای شناسایی و دستگیری بقیه افراد این باند و نیز «مال خر» های مرتبط با این سارقان ادامه دارد.

وی گفت: با بررسی‌های انجام یافته و آسیب‌شناسی جرم، فقر، بیکاری و اعتیاد به موادمخدر از جمله شیشه از انگیزه‌های اصلی این سارقان اعلام شده است.

فرمانده انتظامی تکاب از ساکنین شهر تکاب به خصوص بانوان خواست هنگام تردد در سطح شهر دقت و حساسیت خود را بالا برده و تنها از وسایل نقلیه عمومی شناخته شده از جمله تاکسی شهری، تاکسی تلفنی با آرم‌ها و خط کشی‌های مشخص استفاده کنند.

ظهیریان با اشاره به این‌که بانوان نباید به خودروهای بدون آرم و خط کشی جهت تردد اعتماد کنند، افزود: شهروندان تکابی از سوارشدن به خودروهای سواری شخصی فاقد علامات مشخص کننده خودداری کرده و موارد مشکوک را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

فرمانده نیروی انتظامی تکاب در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح عملکرد ۹ ماهه این نیرو به اعلام آمار مقایسه این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل پرداخت و یادآور شد: میزان وقوع جرائم خشن در این مدت در تکاب ۱۰۰ درصد و میزان سرقت ۱۴ درصد کاهش یافته است.

ظهیریان افزود: در این مدت میزان دستگیری قاچاقچیان موادمخدر ۲۲ درصد، قاچاقچیان کالا ۷۲ درصد و دستگیری سارقین ۲۸ درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان ساخت: در زمینه مبارزه با مواد مخدر، ماموران نیروی انتظامی تکاب عملکرد مطلوبی داشته‌اند، به طوری که از ابتدای سال‌جاری تاکنون میزان کشف تریاک ۴۸۳ درصد، هروئین ۲۷۲ درصد و حشیش ۵۳۳۰ درصد افزایش یافته و میزان افزایش انهدام باند قاچاق و توزیع مواد مخدر ۱۰۰ در صد رشد داشته است.

وی گفت: کشف مشروبات الکلی و سوخت از قاچاقچیان در این مدت در شهرستان تکاب به ترتیب ۲۲۶ و ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی میزان وقوع جرم در شهرستان تکاب نسبت به سایر مناطق استان آذربایجان غربی را بسیار کم عنوان و اظهار کرد: در زمینه مبارزه با مجرمان و متخلفان مردم تکاب همکاری خوبی با ماموران نیروی انتظامی دارند.

فرمانده انتظامی تکاب در پایان سخنان خود ضمن ارائه توصیه‌های ایمنی به شهروندان با اشاره به لزوم مشارکت و هوشیاری مردم جهت مبارزه با سرقت و دستگیری سارقین گفت: در زمینه تولید امنیت در سطح شهر مردم نقش اساسی ایفا می‌کنند و ساکنین شهر، معتمدین محل و پلیس‌های افتخاری می‌بایست در زمینه افزایش سطح امنیت و کاهش سرقت حساسیت و دقت خود را افزایش دهند.

ظهیریان با بیان این‌که مردم نباید غفلت نشان داده و موقعیت سرقت را فرهم کنند، یادآور شد: شهروندان باید ضمن رعایت نکات ایمنی از قبیل تعبیه حفاظ و قفل‌های مناسب برای پنجره‌ها و درب‌های منازل، مغازه‌ها و منازل‌شان را به سیستم‌های حفاظتی مجهز کنند.

وی تاکید کرد: رانندگان نیز بهتر است برای جلوگیری از سرقت خودرو حتما از دزدگیر و قفل فرمان استفاده کنند و در ضمن در تمام موارد، مراتب را به پلیس ۱۱۰ و همکاران نیروی انتظامی اطلاع دهند. شهرستان تکاب با ۸۰ هزارنفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
علت جرم خیز بودن این منطقه چیست شاید اختلاف طبقاتی بیش هست