کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارلوس کی‌روش:

فوتبال در DNA مردم ایران است

13 دی 1393 ساعت 19:05

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد شور و شوقی که در میان مردم ایران وجود دارد، باعث افزایش قدرت این تیم شده است. وی همچنین گفت: بازیکنانم عشق، شور و روح بازی را در هر دیدار دارند.


به گزارش جهان، مهر به نقل از  هفته نامه theaustralian گفتگویی را از کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران آورده است که در آن مربی پرتغالی به شور و اشتیاق مردم کشورمان نسبت به فوتبال تاکید ویژه داشته است.

"اگر شما به ایران بروید، فوتبال را در DNA مردم می‌بینید." این شروع صحبت‌های کارلوس کی‌روش با نشریه استرالیایی بود. وی ادامه داد: آنها فوتبال را در خون خود دارند و این یک عشق واقعی است که باعث افزایش قدرت ما می‌شود. بازیکنانم عشق، شور و روح بازی را در هر دیدار دارند. هر چند که ما پشتیبانی مثل دیگر کشورها نداشتیم اما اگر این حمایت‌ها نبود، نمی‌توانستیم به خاطر مشکلات ناشی از تحریم خود را به این سطح فوق‌العاده برسانیم.

تیم ملی فوتبال فردا یکشنبه در دیداری تدارکاتی که در ولونگونگ واقع در جنوب سیدنی برگزار می‌شود، برابر عراق به میدان می‌رود. هفته نامه theaustralian می‌پرسد: "آیا این بازی دوستانه است؟"

کارلوس کی‌روش در بخش دیگری از حرف‌هایش با اشاره به تحریم‌هایی که علیه ایران صورت گرفته، عنوان کرد: تحریم‌های بین‌المللی در ورزش عامل تعیین کننده هستند. شما وقتی می‌خواهید بازی تدارکاتی برگزار کنید، پول برای سفر و خرید بلیت ندارید. حتی پول ندارید به تیمی که می‌خواهد با آن بازی کنید، بپردازید. ما تنها در ماه نوامبر با کره‌جنوبی بازی کردیم و به این تورنمنت آمده‌ایم.

وی اضافه کرد: کره‌ای‌ها به ما پیشنهاد انجام بازی رایگان را دادند که از این فرصت استفاده کردیم اما باید در جام ملت‌ها با بحرین بازی کنیم که ۱۲ دیدار تدارکاتی انجام داده است. قطر و امارات نیز ۱۵ و ۱۴ دیدار تدارکاتی برگزار کرده‌اند. اما ما منابع لازم را برای برگزاری چنین دیدارهایی نداشته‌ایم و تنها با یک بازی تدارکاتی به استرالیا آمده‌ایم.

سیزده بازیکن تیم ملی ایران در لیگ برتر خلیج فارس بازی می‌کنند. کی‌روش در این باره عنوان کرد: بازیکنان‌مان حرفه‌ای هستند اما بیشتر در دیافت دستمزد! شما نمی‌توانید آنها را با رقابت بازیکنان در انگلستان، آلمان یا اسپانیا مقایسه کنید. تفاوت آنها مثل شب و روز است. بنابراین وقتی با تیمی بازی می‌کنید که ۸-۹ بازیکن آن در بوندسلیگا بازی می‌کنند، نمی‌توانید آنها را با یکدیگر مقایسه کنید.

سرمربی تیم ملی ایران به مقایسه دو اتومبیل با یکدیگر اشاره کرد و گفت: این موضوع شبیه به این است که شما دو اتومبیل مثل هم دارید که دارای قدرت موتور کاملا متفاوتی هستند. بازیکنانی که در فوتبال اروپا هستند همواره آماده ۹۰ دقیقه بازی در یک سطح خاص هستند اما دیگر بازیکنان نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

آیا ورزش یک رقابت جعلی بین دو تیم است؟ انگلستان و نیوزیلند به عنوان دشمنان واقعی زندگی یکدیگر هستند؟ استرالیا و ایران بعد از دو گل دیرهنگام در رقابتهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۸ چطور؟ نه دقیقا. اینها سوالاتی است که هفته نامه theaustralian در گزارش خود ارایه کرده و البته به جنگ ایران و عراق در دهه ۸۰ میلادی اشاره کرد و نوشت بعد از سقوط رژیم صدام در سال ۲۰۰۳ روابط دو کشور عادی شده است.

کارلوس کی‌روش با اشاره به این موضوع گفت: هنوز هم دردهایی وجود دارد. شما می‌توانید ببینید که برای هر دو طرف دردهایی وجود دارد اما وقتی که فوتبال بازی می‌کنیم، این مسایل در روح بازی دخالت ندارد چرا که باید درک کنیم که این مسایل متعلق به گذشته است.


کد مطلب: 399673

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/399673/فوتبال-dna-مردم-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com