جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۵
۱۶

حجت الاسلام پناهیان: نباید جامعه را به اصلاح طلب و اصولگرا تقسیم کنیم

پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۱۵
کد مطلب: 399353
حجت الاسلام پناهیان گفت: دشمنان با حمایت از تکفیری‌ها به مسلمانان کمک کردند تا به وحدت برسند امروز در عراق و سوریه وحدت و همدلی بسیار خوبی حاکم شده است تا در برابر داعش و گروه‌های تکفیری ایستادگی داشته باشند.
حجت الاسلام پناهیان: نباید جامعه را به اصلاح طلب و اصولگرا تقسیم کنیم
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت الاسلام علی رضا پناهیان در گردهمایی بزرگ دانشجویان و طلاب مهدی یاور که در شبستان بزرگ جمکران برگزار شد با اشاره به اهمیت آماده سازی قیام امام زمان (عج) اظهار داشت: دوران غیبت, آمادگی برای ظهور و مقدمه سازی برای ظهور است و اگر ما می‌خواهیم که از یاوران امام زمان (عج) باشیم باید کار گروهی برای رضای الهی انجام دهیم.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: کار گروهی نیازمند تلاش‌ها و زحمات و از خود گذشتگی بسیار است و باید در این راستا حرکت کنیم و اختلافات را کنار بگذاریم.

وی با تاکید بر وحدت میان مسلمانان بیان کرد: ما هنگامی می‌توانیم خود را مدعی مهدویت بنامیم که رفقای ما از اهل سنت هم باشند و با اهل سنت به وحدت و دوستی برسیم و اختلافات را کنار بگذاریم.

حجت الاسلام پناهیان عنوان کرد: آیت الله سیستانی درباره اهمیت وحدت با اهل سنت فرمودند که برادران اهل سنت نفس و جان ما هستند که این سخن جایگاه وحدت با اهل سنت را نشان می‌دهد.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر رابطه دوستانه با اهل سنت تصریح کرد: اگر آن‌ها مریض شدند باید به عیادت آن‌ها برویم و در مواقع لزوم به آن‌ها کمک کنیم.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اقدامات تکفیری‌ها در منطقه بیان کرد: دشمنان با حمایت از تکفیری‌ها به مسلمانان کمک کردند تا به وحدت برسند امروز در عراق و سوریه وحدت و همدلی بسیار خوبی حاکم شده است تا در برابر داعش و گروه‌های تکفیری ایستادگی داشته باشند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جایگاه امام حسین (ع) درمیان ملت ایران عنوان کرد: عشق و علاقه به امام حسین (ع) در میان ملت ایران سبب شد تا نسل جوان اعم از دانشجو و طلبه حضور پرشور و فعالی در مراسم پیاده روی اربعین امسال داشته باشند.

وی با اشاره به تقسیم بندی‌های سیاسی در جامعه تصریح کرد: نباید جامعه را به دو قسمت اصلاح طلب و اصولگرا تقسیم کنیم، سیاسیون نباید اختلافات سیاسی خود را میان مردم و جامعه بکشانند و سبب تقسیم بندی و ایجاد اختلاف بین مردم شوند.

حجت الاسلام پناهیان با تاکید بر جلوگیری از دو قطبی سازی مردم اظهار داشت: نباید مردم را به دو گروه تقسیم کنیم که فتنه گران این کار را در سال ۸۸ و ایام فتنه انجام دادند و ۸ ماه کشور را به آشوب کشاندند اما این اقدام فتنه انگیز آن‌ها با شکست مواجه شد.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اهمیت وحدت در کشور گفت: نباید به دشمن این فرصت را بدهیم که جامعه را جداسازی کند و مهم‌ترین نیاز جامعه است.

وی بیان کرد: برخی از گروه‌های سیاسی با جدا کردن جامعه و مردم از یکدیگر در پی رسیدن به مقاصد سیاسی خود هستند که باید در برابر این اقدام تفرقه افکنانه آن‌ها ایستادگی کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


استاد بسیار محترم و گرامی جناب آقای پناهیان در منطق سیاست و کار سیاستمداران همیشه بروز اختلاف و استفاده از آن در رقابتهای سیاسی وجود داشته است و در طول تاریخ بشر جامعه ای را سراغ نداریم که چنین اختلافاتی در آن وجود نداشته باشد بنابر این باید بفکر مرحله بعد از اختلاف باشیم چه کنیم که در عین وجود اختلاف جامعه از پویایی و پیشرفت و همبستگی هم برخور دار باشد این همان سئوالی است که غربی ها بهتر از شرقی ها آن را جواب داده و مدیریت کرده اند و آن دموکراسی و چرخش نخبگان در حکومت و تقسم و تجزیه قدرت سیاسی و نیل به آن از طریق انتخابات سالم است راه دیگری وجود ندارد ./
...
موافقم.
جامعه اصلا سیاسی نیست. جامعه فقط دنبال یک زندگی مناسب، ازدواج و آینده خوب برای خانواده هاست.
راست میگه حزب و حزب بازی در ایران جایگاهی نداره چرا که باید همه با هم متحد باشند.... و ظرفیتی برای تشکیل احزاب در ایران نیست...
...
((به عمل کار براید به سخنرانی نیست))
United States
بله آقا بله همه باید طرفدار آقای جلیلی باشند .
بهله
همه بگویند اصولگرا هستند....
اصلا اصول گرا یعنی چی؟؟ یعنی یک اصلاح طلب اصول ندارد؟؟
Netherlands
9 دی و شور و عشق مردم در بزرگداشتش در قالبهای نویی مانند فراموش نمی کنیم ثابت کرد ملت ایران جز در خط اصولگرایی حزب الهی و ولایی در فضایی تنفس نمی کنند و اصلاح طلبان برای همیشه به زباله دان متعفن تاریخ فرستاده شده اند
اندکی صبر سحر نزدیک است ............
صبح به خیر
United States
...،نمی خواهد به فکر وحدت باشید!
مگه عیبی داره
یکی هم به فکره شما فتنه گرا حرف اافی می زنید
محمد
شما بفرمایید چگونه تقسیم کنیم چپ راست اصول گرا اصلاح طلب خردادی مردادی طاغوتی یاقوتی
پیرو مولایمان
چه چپ چه راست جه اصلاح طلب چه اصولگرا بدانند بر اساس اعتقاد به ولایت معتقدیم. با ولایت زنده ایم تا زنده ایم رزمنده ایم.
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا پس چرا خودت در جلسات اصولگرایان شرکت میکنی؟
Iran, Islamic Republic of
ولی ما به اصلاح طلب بودن خود افتخار می کنیم و از شما انحصارگران مدعی با نام اصولگرایی نفرت داریم. نفرتی عمیق