پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

مقام نخست پیوند کلیه در کشور

پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب: 399311
رئیس انجمن بیماران کلیوی فارس با اشاره به تعداد عمل‌‌های پیوند کلیه در کشور گفت: استان فارس مقام نخست پیوند کلیه در کشور را دارد.
به گزارش جهان، نادر معینی در گفت‌و‌گو با تسنیم در شیراز، اظهار داشت: آب شرب تاثیری بر ایجاد بیماری‌های کلیوی ندارد و علت ایجاد سنگ کلیه موارد دیگر است.

رئیس انجمن بیماران کلیوی فارس با بیان عوامل اصلی ابتلا به بیماری‌های کلیوی تصریح کرد: استفاده از فست فود و غذاهای چرب در ابتلا به بیماری‌های کلیوی بسیار موثر است و توصیه ما کنترل میزان استفاده از آن‌ها است.

وی با توصیه به مردم برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های کلیوی خاطرنشان کرد: باید به صورت سالانه یا هر ۶ ماه با انجام آزمایش خون از وضعیت کلیه‌ها اطلاع کسب کرد.

معینی تصریح کرد: آب شرب به عنوان یک دارو به بیماران کلیوی معرفی و توصیه می‌شود این بیماران هر یک ساعت یک لیوان آب بنوشند.

وی خاطرنشان کرد: ابتلا به بیماری‌های کلیوی دلایل متعددی دارد که می‌توان بعد از دفع سنگ کلیه با آزمایش بر روی سنگ دلیل اصلی را مشخص کرد.

رئیس انجمن بیماران کلیوی فارس با اشاره به پیشرفت علوم پزشکی استان فارس بیان کرد: در موضوع درمان بیماری‌های کلیوی استان فارس مقام نخست است و در بحث تجهیزات نیز جزء برترین مراکز استان در کشور محسوب است.

معینی با اشاره به تعداد عمل‌‌های پیوند کلیه در استان فارس تصریح کرد: استان فارس در بحث پیوند کلیه مقام نخست را در کشور دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *