جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

کمک نیروهای سپرجزیره به رژیم آل خلیفه

چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۰
کد مطلب: 399175
همزمان با تداوم اعتراضات مردمی به بازداشت شیخ علی سلمان، فرمانده کل نیروهای مسلح بحرین با فرمانده نیروهای مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به نیروهای "سپر جزیره" دیدار و گفت وگو کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری بحرین، خلیفه بن احمد آل خلیفه فرمانده کل نیروهای مسلح بحرین با سرلشکر ستاد حسن بن حمزه الشهری فرمانده نیروهای مشترک سپره جزیره دیدار کرد و در این دیدار تعدادی از مسائل مورد توجه دوطرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فرمانده کل نیروهای مسلح بحرین در این دیدار از آنچه تلاش های نیروهای سپر جزیره برای تحکیم وحدت و سرنوشت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس خواند، ستایش کرد.

این در حالی است که با بازداشت شیخ علی سلمان روحانی برجسته بحرینی و دبیر کل جمعیت الوفاق این کشور انقلاب بحرین وارد فاز جدیدی شده است.

نیروهای امنیتی رژیم بحرین طی یکی دو روز گذشته چندین بار تظاهرات و تحصن معترضان به بازداشت شیخ علی سلمان را سرکوب کرده و از گلوله جنگی برای برخورد با آنها استفاده کردند.

بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبرو شده است. رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.

نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به رژیم بحرین کمک می کنند.

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده اند.

رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندانهای طولانی مدت محکوم کرده است.

با وجود همه این اقدامات، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته ها هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *