جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

شهادت فرمانده گردان المرتضی+تصاویر

سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب: 398950
یکى از اساتید حوزه علمیه نجف که در زمینه فقه و اصول و کلام به تدریس اشتغال داشت پس از بر عهده گرفتن فرماندهی گردان نظامی المرتضی در درگیری با تکفیری‌های داعش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، گردان‌های نظامی المرتضى(ع) وابسته به آستان مقدس حرم مطهر امام علی(ع) که جهت پشتیبانی و امداد رسانی به نیروهای مردمی و ارتش عراق در جبهه جنگ با داعش تشکیل شده چهار تن از نیروهای برجسته خود را در راه خاک پاک عتبات عالیات تقدیم کرد.

حجت الاسلام شهید مشتاق الزیدی از فرماندهان گردان المرتضی و حجت الاسلام شهید مصطفی السرای و شهید فاضل الزاملی و شهید علی التمیمی که از خادمان آستان مقدس حرم امام علی(ع) نیز بوده‌اند در جبهه جنگ با تروریست‌های داعش در منطقه بلد به شهادت رسیدند.

پیکر مطهر این شهدا با حضور گسترده شیعیان نجف از خیابان رسول اعظم(ص) تا حرم مطهر امیرمومنان علی(ع) تشییع و در قبرستان وادی السلام به خاک سپرده شد.

در این مراسم، بازماندگان و همرزمان این شهدا و صد‌ها تن از اساتید و طلبه‌های حوزه علمیه و اهالی شهر نجف حضور یافتند. حجت الاسلام سید محمدرضا سیستانی به نمایندگی از آیت الله العظمی سیستانی نیز در این مراسم حضور داشت.

زهیر شربه جانشین تولیت آستان حرم امام علی(ع) با حضور در مراسم تشییع در رابطه با این شهدای دلاور اظهار داشت: امروز گردان‌های المرتضی بار دیگر چند تن از نیروهای خود را در راه دفاع از خاک وطن و مقدسات خود که به فتوای مرجع عالیقدر خود لبیک گفتند و راه شهادت را در پیش گرفتند نثار کرد.

وی افزود: بی‌شک راه شهادت راهیست که خداوند متعال تنها برای اولیای خود برگزیده، امیدواریم بتوانیم با پیروی از این منش همواره پیرو راه سید الشهداء و حضرت امیرالمؤمنین(ع) و رسول گرامى اسلام باشیم و از خداوند متعال مى‌طلبیم ارواح آنان را قرین رحمت خود قرار دهد و به بازمانگانشان صبر و شکیبایى عنایت فرماید.

حجت الاسلام ستار المرشدى مسؤول بخش تبلیغات دینى مذهبى نیروهاى داوطلب نیز در رابطه با شهید شیخ مشتاق الزیدى گفت: ایشان یکى از اساتید حوزه بوده و در زمینه فقه و اصول و کلام به تدریس اشتغال داشتند و چندین کتاب فقهى از جمله شرحى بر کتاب مناسک آیت‌الله العظمی سیستانى نیز به رشته تحریر درآورده‌اند.

وی افزود: با شروع بحران موصل و هجوم وحشیانه داعش به شهرهاى شمالى عراق و در پى فتاوى آیت‌الله سیستانى مبنى بر ضرورت دفاع از عراق و مقدسات آن، به این فتوا لبیک گفته و با سایر نیروهاى داوطلب به جبهه رفته تا اینکه به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

همچنین مراسم بزرگداشت شهدای گردان المرتضی از سوی دفتر حضرت آیت الله سیستانی در نجف اشرف برگزار شد.

گفتنی است پس از صدور فتوای جهاد کفایی از سوی حضرت آیت‌الله سیستانی، جمع کثیری از روحانیان و طلاب حوزه علمیه به این فتوا لبیک گفته و آمادگی خود را برای حضور در جبهه نبرد علیه تروریست‌ها اعلام کردند. جمعی از این افراد برای فعالیت تبلیغی و جمعی دیگر برای نبرد مسلحانه علیه تروریست‌های داعش ثبت نام کردند.

گروهی از روحانیان و طلاب حوزه علمیه نجف در پادگان‌های نظامی، آموزش نظامی دیدند. برخی از این طلاب نیز ترجیح دادند از راه گروه‌های مسلح قانونی نظیر سازمان بدر، جنبش عصائب اهل الحق و حزب الله به جنگ با تروریست‌ها بپردازند.

فعالیت روحانیان و طلاب حوزه علمیه به این امر خلاصه نمی‌شود، بلکه آنان نقش مهمی در بسیج عمومی مردم، تبلیغ فتوای حضرت آیت الله سیستانی و کمک رسانی به خانواده‌های آواره ایفا می‌کنند.































نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی
خدا رحمتش کنه
Iran, Islamic Republic of
بر وهابيت لعنت