جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۰
۲۲

مضحک‌ترین ادعای سران فتنه/ نقش هاشمی در وضع تحریم‌‌ها

سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب: 398926
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مضحک‌ترین ادعای سران فتنه در خصوص تقلب در انتخابات به توهم استفاده از صندوق‌های دوجداره آرا برمی‌گشت.
مضحک‌ترین ادعای سران فتنه/ نقش هاشمی در وضع تحریم‌‌ها
به گزارش جهان، علی‌رضا زاکانی پیش از ظهر امروز در جمع پرشور مردم شهر یاسوج در محل مصلای امام خمینی این شهر به مناسبت یوم‌الله ۹ دی اظهار کرد: ۹ دی نماد انسجام و اتحاد ملت ایران و زدودن توطئه‌ها و سیلی به گوش توطئه‌گرانی بود که قصد داشتند در فتنه ۸۸ اساس انقلاب را نشانه بگیرند.

وی به سخنی از مقام معظم رهبری در خصوص ویژگی‌های ممتاز امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و گفت: جلوگیری از انحراف آغاز راهی بود که در دوره آن امام شروع و قله آن به حادثه عاشورا منتهی شد.

زاکانی با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در همین زمینه تصریح کرد: جریان ناب شیعی از زمان امام حسن(ع) استمرار پیدا کرد و در سال ۵۷ توسط امام راحل تبدیل به حکومتی شد که اکنون در جهان طرفداران زیادی دارد.

وی ۹ دی را تجلی مجددی از اراده ملت برای حیات و پایداری انقلاب دانست و افزود: ویژگی فتنه ۸۸ که زمینه‌ساز حماسه ۹ دی شد در این بود که عده‌ای به دنبال انحراف در مسیر انقلاب و حرکت مردمی بودند که برای به ثمر نشستن نهضت خون‌ها و هزینه‌های زیاد داده شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متأسفانه وقتی پیرامون فتنه ۸۸ صحبت می‌شود برخی آن را دعوای شخصی و جناحی تلقی می‌کنند و البته برخی عناصر ساده‌لوح این‌گونه تفسیر می‌کنند که اگر احمدی‌نژاد اسمی در مناظرات نی‌برد چنین اتفاقی نمی‌افتاد.

زاکانی در ادامه افزود: ما امروز کاری به احمدی‌نژاد نداریم که در مناظرات چه گفت زیرا که مقام معظم رهبری به صورت شفاف نارضایتی خود را اعلام کردند و فرمودند که قبل از انتخابات به احمدی‌نژاد گفتیم که نامی در مناظرات از کسی نبرد.

وی بیان چنین موضوعاتی را برای به فراموشی سپردن فتنه دانست و گفت: اما فتنه و ابعادش کجا و این تحلیل‌های ساده‌لوحانه کجا چرا که برای این فتنه از ۱۰ سال پیش نقشه فراهم شده بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: یک عده که تا قبل از انتخابات شعار قانون را می‌دادند خودشان قبل از همه قانون را زیر پاگذاشتند و هنگامی که در نشست‌ها برای رفع سوءتفاهم با آن‌ها صحبت می‌کردیم حرفی برای گفتن نداشتند.

وی در همین خصوص به برخی ادعاهای مضحک سران فتنه اشاره کرد و گفت: در کمیته شش نفره‌ای از نمایندگان مجلس که اتفاقاً دو نفر از آن‌ها طرفداران میرحسین بودند به نزد او رفتیم و از دلایلش در خصوص تقلب پرسیدیم که توزیع سهام عدالت پیش از انتخابات را یکی از دلایل تقلب ذکر می‌کرد و به غیر از این هیچ حرفی برای گفتن نداشت.

زاکانی ادامه داد: ادعای مضحک‌تر از همه، استفاده از صندوق دوجداره آرا بود که توسط کروبی مطرح می‌شد و ادعاهای توهم‌آمیز دیگری از این دست که زمینه‌ساز بروز آن همه خسارت برای کشور شد.

وی به ملاقاتی که در همان روزها عده‌ای از نمایندگان با هاشمی رفسنجانی در خصوص کمک به فروکش کردن شعله فتنه شد اشاره‌ای کرد و گفت: آقای هاشمی همان بحث آقای ری‌شهری را مطرح کرد و مدعی بود که آقای ری‌شهری گفته که فردی دو هفته قبل از انتخابات به احمدی‌نژاد رأی داده و پول گرفته که این موضوع صراحتا از سوی آیت‌الله ری‌شهری و دفتر ایشان تکذیب شد.

زاکانی افزود: آقای هاشمی معتقد بود که میرحسن موسوی و کروبی توقعاتی فراتر از تقلب در انتخابات و ابطال آن را دارند که برای رفع بحران باید به آن‌ها توجه شود.

این نماینده مردم در مجلس گفت: این عده معتقد بودند که در جمع کردن این مشکل روحانیت و مرجعیت محور نیستند بلکه باید دانشجویان را به نحوی راضی کرد و به دانشگاه بازگرداند.

وی با بیان این که آقای هاشمی خودش هم ادعا می کرد که تقلب شده است، بیان داشت: چنین ادعاهایی شد که اوباما ابتدا قبل از انتخابات به رهبری معظم انقلاب نامه می‌نویسد و درخواست بدون قید و شرط مذاکره و پذیرفتن شروط ایران را می‌کند اما پس از فتنه ۸۸ معادلات تغییر کرده و همین آقای اوباما ایران را مایه بی‌ثباتی می‌داند و تحریم‌های ظالمانه در پی همان فتنه بر مردم تحمیل می‌شود.
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
و همچنان نقش دارند ظاهرا
دوران فعلی رو دریابید
Iran, Islamic Republic of
دلمون پره حتی بعد از 5سال از فتنه
خدا ازشون نگذره
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد در مناظره تهمت بزنه هیچ اشکال نداره!!!
قبل از اعلام نهایی نتایح انتخابات جشن پیروزی بگیرند اشکال نداره!!!!!!!!!!!
به معترضین در راهپیمای سکوت بگویند خس وخاشاک با پشتوانه 13 میلیون رای اشکال نداره!!!!!!!!
این ها همه یک طرفه به دادگاه رفتن است اگر واقعا" طرفدار عدالت هستید بیائید از تمام عواملی که باعث فتنه شد سخن بگوئید.
تهمت ! مثل روز روشنه که این اقازاده ها چه کارهایی در این مملکت کرده اند.
H
اولا مگه جناب مهندس اعلام پیروزی نکردن؟؟؟؟!!!!
دوما آقای احمدی نژاد گفتن چهل میلیون در انتخابات شرکت کردن حالا یک عده خس و خاشاک...
پس منظورشون طرفدارای جناب موسوی نبود.
دادا شما داری یه طرفه به قاضی میری گویا.
ح ف
دروغ تهمت برهم زدن نظم عمومی و سایر رذایل اخلاقی از هر کس صادر بشود بد و محل اشکال و ذم است اما انصاف انصاف انصاف ما تره به ریش احمدی نژاد نمیبندیم اما وجدانا احمدی نژآد پیش از اعلام رسمی خودش رو پیروز انتخابات اعلام کرد ؟ وجدانا به طرفداران آقای موسوی و به معترضین راهپیمایی سکوت گفت خس و خاشاک ؟ یکبار دیگر از سر انصاف مسایل فتنه 88 را مرور کنید و تا از مرکب لجاجت و اتهام زنی بیخود پیاده نشوید نمیتوانیم تبعات آن بحران عظیم را که هم اکنون هم همه جامعه را از طرفدار احمدی و موسوی و غیره میآزارد اصلاح و برطرف کنیم منصف باشید خدای ناکرده که عضو احزاب و جریانات سیاسی نیستید که هر بدی را از ناحیه حزب متبوعشان صادر شود خوب و هر خوبی را که از جناح مقابل باشد بد جلوه میدهند به خاطر قدرت و مطامع دنیا . منصف باشید
Iran, Islamic Republic of
خدایا عاقبت بخیری را روزی همه ی ما بفرما.
مجیداعتمادی
اتحادووحدت سه قوه وتشکیل دادگاه با هیات منصفه ای از آحاد ملت 80 ملیونی به صورت پخش مستقیم از صدا وسیما تکلیف سران فتنه را مشخص میکند.دراین دادگاه هیچ شخصیتی برابر قانون اساسی مصونیت نداردواگر شخصی احضار شد موظف به پاسخگویی باشد
Iran, Islamic Republic of
اگر خوش انصاف باشیم باید اذعان کنیم که آقای احمدی نژاد نیز در وقوع جریانات سال 88 بی تاثیر نبودند.
در اینکه دشمن اصلی کشور( آمریکا، اسرائیل و انگلیس ) طرح و برنامه ی فتنه را از ماه ها قبل ریخته بودند هیج حرفی نیست ولی همه قبول داریم که دشمن، دائم در حال برنامه ریزی برای نابودی ایران اسلامی است و این موضوع هیج عجیب نیست و آنچه که مسلم است ما نباید بر آتش دشمن بنزین بریزیم. متاسفانه آقای احمدی نژاد بهانه را دست دشمن داد و عده ی زیادی از دوستان نظام و انقلاب را درگیر شبهه کرد.
از نگاه یک بی طرف: گذشته از نقش بی بدیل استکبار جهانی، سران فتنه و خواص بی بصیرت 80 درصد و آقای احمدی نژاد 20 درصد در وقوع جریانات سال 88 مقصر بودند و باعث گردیدند که خسارات مادی و اعتباری زیادی به کشور عزیزمان وارد شود. و اگر عنایات خاصه ی حضرت ولی عصر(عج) و تدبیر رهبری فرزانه و بصیرت مردم نبود واقعا معلوم نبود چه بر سر کشور می آمد.
البته بعید است جهان این کامنت را منعکس کند.
شما در زمان فتنه احیانا جز بی طرفان نبودی و 9 دی در ویلا استراحت نمی کردی ؟!
ح ف
برادر اینگونه سخن گفتن اخلاقی نیست شما گوینده این کلمات را نمیشناسی و نمادانی که در فتنه چه نقشی داشته شاید از شما و بنده مدعی بهتر و بیشتر و موثر تر ظاهر شده و وظیفه اش را درست تر انجام داده و در خاموش کردن آن فتنه درست عمل کرده است و اکنون از نگاه آسیب شناسانه با قضیه برخورد کرده و نقش اسکبار و سران فتنه را هم پر رنگ و موثر میداند منتها خود من هر چند اظهارات و عملکرد احمدی نژاد را هم بی تاثیر نمیدانم کما اینکه در مستند دهم که از سیما پخش شد به ان اشاره کرد اما قایل به نقش 20 درصدی ایشان هم نیستم من گمان میکنم آن خاندان معلوم الحال و مثلث کروبی و موسوی و خاتمی 95 درصد این نقش را بازی کردند قصور کنند ه ها اعم از احمدی نژاد و ساکتین و دیگران بقیه مسئولیت ان فتنه را به عهده دارند
متاسفانه کامنت ها حذف میشه بعد اون کامنت اعتراضی که میفرستی رو که توش مینوسی چرا نظرات رو نشون نمیدید نشون میدن که بگن نشون دادیم.
بنده با شما هم عقیده ام...
Iran, Islamic Republic of
جهان چرا اینجانب را از حق مسلم خود که پاسخ به این کامنت است محروم می کنید؟!!!
ایشان به من که نظر خود را با صداقت نوشته ام تهمت بی طرفی در جریان فتنه و بی دردی و ویلا نشینی در مواقع وجود خطر برای انقلاب زده اند. این حق من است که پاسخم منتشر شود. شما که از دشمنان خدا انتظار دارید حق کشور ما را بدهند واقعا بعید است که حق یک هموطن دوستدار نظام را برآورده نکنید.
Iran, Islamic Republic of
شما هم وطن عزیز، چرا به محض اینکه کسی حرفی مخالف نظر شما بیان می کند فورا او را با یک سری اتهامات کلیشه ای و تکراری مورد هجمه قرار می دهید.
من نویسنده ی کامنت بالا خودم را به شما دوست عزیزم معرفی می کنم:
اینجانب معلول هستم. در جه ی معلولیتم شدید است. یعنی تقریبا برابر یک جانباز هفتاد درصد محدودیت جسمی دارم. 45 سالمه و 43 سال از عمرم معلول هستم. کارمند هستم. مستاجر هستم. تقریبا تمام حقوقم را بابت اجاره خانه می دهم. در جریان فتنه زمانی اتفاق افتاد که جان خود و همسر و فرزندانم را برای نظام به خطر انداختم. چون ناشناس هستم می گویم که در قضایای سال 88 و بعد از آن و حتی تا حال هزینه هایی را در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرداخت کرده ام. با وجود محدودیت جسمی سعی کردم به حد توان در صحنه باشم و آرزویم شهادت در لوای بیرق ولی امر مسلمین است.
نه ویلا دارم و نه حتی برای زندگی روزمره ام خانه دارم بلکه مستاجر هستم.
با افتخار می گویم که در در نقطه ی مقابل فتنه هستم و دعا می کنم خداوند فتنه گران را نابود کند و نظام مقدس جمهوری اسلامی را مورد عنایت حضرت حجت(عج) قرار دهد. با تمام وجود از نظام در مقابل هر تهاجمی چه آشکار و چه به شکل فتنه دفاع می کنم.
باید بگویم: از نظام اسلامی و ولایت دفاع کردم نه از احمدی نژاد. و به این روشم افتخار می کنم.
اگر شما دوست عزیز شخص محور هستید! دیگر خودتان می دانید.
حال خودتان قضاوت بفرمائید.......
راضی نیستم اگر جهان این کامنت را منعکس نکند.
ح ف
من حدس میزدم . خدا خیرت بده برادر انشا الله در پناه مولایمان باشی و سلامتت را بزودی بدست آوری
Iran, Islamic Republic of
از جهان و شما برادر عزیزم تشکر می کنم.
درود بر افشا کنندگان خائنین به نظام در هر مقام و منصبی
این آقایان انحصارطلب و قدرت طلب اگر انتخابات به نفع شان باشد میگن دموکراتیک بوده و اگر بازنده شوند میگن تقلب شده است !
Netherlands
شکوه میلیونی و مشارکت قاطع مردم در گرامیداشت سالگرد 9 دی امروز نشان داد که مردم یک قدم هم عقب نیامده اند
فقط میگم خدا ریشه نفاق و خیانت را بخشکاند.
علی
خدا ازش نگذره هر کس که نقشی در تحریمها داشت
خدا به زمین سردش بزنه.