جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

برگزاری همایش مهندسی فرهنگ نام‌گزینی

دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۲۰
کد مطلب: 398795
رئیس سازمان ثبت احوال گفت: پیوست فرهنگی همچون نام گزینی ‌از ‌وظایف این سازمان است که در این راستا برگزاری همایش "مهندسی فرهنگ نام‌گزینی" در سراسر کشور را در سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) در دستور کار داریم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمد ناظمی اردکانی عصر امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی، با اشاره به اینکه ثبت ولادت، ازدواج و حیات از مهم‌ترین اقدامات ثبت احوال است، اظهار داشت: ثبت به روز اطلاعات در بانک اطلاعاتی جمعیت کشور کمک موثری برای بخش‌های مختلف به ویژه سازمان هدفمندی یارانه‌ها است چرا که این سازمان‌ها اطلاعات مورد نیاز خود را از ثبت احوال دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان ثبت احوال با اشاره به حضور بیش از ۴۰ هزار نفر ثبت یار در اقصی نقاط کشور در شبکه سازمان ثبت احوال مشغول فعالیت هستند، عنوان کرد: طبق آمار جمعیت کنونی کشور بالغ بر ۷۸ میلیون نفر است که از این میان ۲ میلیون نفر هم در خارج از کشور زندگی می‌کنند.

وی با تاکید بر ثبت و صدور غیردستی شناسنامه در ثبت احوال خاطرنشان کرد: صدور کارت ملی هوشمند از دیگر اقدامات ثبت احوال است که در حال اجرا است، این در حالی است که بسیاری از کشورها از کارت ملی هوشمند استفاده نمی‌شود و مادر این زمینه پیشگام هستیم.

رئیس سازمان ثبت احوال ‌اظهار داشت: پیوست فرهنگی همچون نام گزینی نیز از دیگر وظایف این سازمان است که در این راستا برگزاری همایش مهندسی فرهنگ نام گزینی در سراسر کشور را در سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) در دستور کار داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *