جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۵
۸
در فدراسیون فوتبال چه خبر است؟

سونامی تغییرات در فدراسیون فوتبال / کفاشیان برای جلب نظر گودرزی مهره‌هایش را جابجا می‌کند

يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب: 398589
زمزمه هایی مبنی بر تغییرات جدید در فدراسیون فوتبال نگاهها را به سمت پست دبیرکلی این فدراسیون برده است و احتمالا یکی از اعضا هیئت رئیسه فدراسیون جانشین نبی می شود.
سونامی تغییرات در فدراسیون فوتبال / کفاشیان برای جلب نظر گودرزی مهره‌هایش را جابجا می‌کند
سرویس ورزشی جهان - مسعود پاشنا: پس از تغییر و تحولات اخیر و بعد از آن که ظاهرا وزارت ورزش به وضوح دید ، حریف کفاشیان نمی شود و نمی تواند اقدام موثری علیه وی انجام دهد ، ناچار شد با رئیس همیشه خندان کنار بیاید، ولی وزیر ورزش در ازای آن از وی خواست چند فرد شناخته شده فدراسیون را که چندان کارنامه مثبتی هم ندارند برکنار کند .

مثل این که خواسته های وزارت ورزش در حال عملی شدن است ، بنا براین باید منتظر تغییرات گسترده در فدراسیون فوتبال بود . البته کلید تغییرات روز شنبه توسط کفاشیان زده شد، چرا که رئیس در اولین گام خانم شجاعی را برکنار کرد.

جالب این که در حالی که بسیاری از اعضای مجمع و حتی برخی از اطرافیان کفاشیان از این موضوع خبر نداشتند و برکناری شجاعی در دستور جلسه مجمع فدراسیون فوتبال نبود، اما کفاشیان در لحظات آخر مجمع اعلام کرد که جایگزین فریده شجاعی، مهین فرهادی زاد در کمیته بانوان است .

پس از فریده شجاعی، هاشمیان هم از ریاست کمیته پزشکی برکنار شد! مسئولان فدراسیون فوتبال در اقدامی تصمیم گرفتند تا احمد هاشمیان را از سمت ریاست کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال برکنار کنند تا همگان باور کنند در فدراسیون خبرهایی هست.

البته برخی برکناری هاشمیان را به ابهامات مالی این شرکت نسبت می دهند و اینکه هیچ سندی از این شرکت به کمیته ارائه نشده بود. شنیده‌ها همچنین حکایت از این دارد که به‌زودی شاید این شرکت منحل شود !

ضمنا هاشمیان درباره اینکه ابهامات در خصوص خرید تجهزات پزشکی است، اظهار کرد: اگر موضوع تجهیزاتی خریداری شده باشد، فاکتورها مشخص است و ضمن اینکه چنین مسائلی به خزانه‌داری و امور مالی فدراسیون فوتبال مربوط می‌شود و به کمیته پزشکی ارتباط ندارد .

 گفتنی است که از روز گذشته تغییرات در فدراسیون فوتبال آغاز شده است و در همین راستا دیروز فریده شجاعی که نایب رئییس بانوان فدراسیون فوتبال برکنار شده است.

در ضمن شنیده ها حاکی از این است که آیت الهی نایب رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه روند تغییرات این فدراسیون در روزهای آینده از سمت خود استعفا می دهد.

همچنین شایعه شده است زمزمه هایی مبنی بر تغییرات جدید در فدراسیون فوتبال نگاهها را به سمت پست دبیرکلی این فدراسیون برده است و احتمالا یکی از اعضا هیئت رئیسه فدراسیون جانشین نبی مرد کهنه کار این پست می شود.

البته پیش از این قنبرزاده گزینه اصلی جانشینی نبی بود که روز شنبه در رقابتی نزدیک حریف دبیری نشد و برای حضور در جمع هیئت رئیسه فدراسیون رای نیاورد.

 هر چند نبی بار دیگر به عنوان سرپرست تیم ملی انتخاب شده است تا همراه این تیم به استرالیا برود ولی با این حال برخی اعتقاد دارند این موضوع پیش زمینه برای تغییرات احتمالی در این سمت و رفتن نبی از فدراسیون است.

یک منبع آگاه در این خصوص اظهار داشت : در ادامه تغییرات در فدراسیون فوتبال حداقل سه جابه جایی دیگر هم صورت خواهد گرفت.

در هر صورت فدراسیون فوتبال این روزها با حواشی مختلفی مواجه است که به چند ماه پیش باز می گردد که گفته شد وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال فشار آورده که آیت اللهی، نبی و فریده  شجاعی باید از فدراسیون بروند. کفاشیان در آن زمان زیر بار این تغییرات نرفت تا اینکه این بار این امر به صورت جدی در حال شکل گرفتن است.

جالب این که بسیاری از اعضای مجمع و حتی برخی از اطرافیان کفاشیان از این موضوع خبر نداشتند ، کفاشیان خودش هم با خانم شجاعی رابطه خوبی نداشت و به همین دلیل خانم فرهادی زاد را به عنوان سرپرست معرفی کرد تا در مجمع اسفندماه درباره انتخاب قطعی او رأی گیری شود.

درباره آیت اللهی و نبی هم شایعات زیاد گفته میشود تا چند روز آینده اتفاقاتی رخ خواهد داد  و هر دو از فدراسیون فوتبال می روند.

ضمنا جایگاه ملامحمد رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال هم متزلزل است و وی هم یکی از افرادی است که احتمال برکناری اش وجود دارد.

علی کفاشیان با تایید خبرهایی که درباره تغییرات در فدراسیون فوتبال به گوش می رسد، در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد نبی و آیت اللهی تغییر می کنند، به خبرنگاران گفت:

تغییرات در فدراسیون فوتبال در آینده نزدیک انجام میشود. ما باید یک سری از مسئولیت ها را جابجا می کردیم .

به هر حال اختلافاتی میان وزارت ورزش و فدراسیون وجود دارد ، در واقع اختلاف اصلی از پخش تلویزیونی شروع می شود آنجا که فدراسیون با صدا و سیما درگیر شد تا برای سال ۹۴ ردیف بودجه ای از مجلس دریافت کند اما وزارت ورزش و جوانان سهم فوتبالی را که NGO است را در صورت وجود به بودجه خود اضافه می کند تا طبق نظر خودش هر کجا که صلاح بداند آن را هزینه کند!

جالب این که وزارت ورزش و جوانان حتی به این دخالت هم بسنده نکرد و گذری هم به کمکهای مردمی و حتی باشگاه هواداران تیم ملی زد تا شاهرگ حیاتی فدراسیون فوتبال را هم دچار ضربه کند و شاید البته این بحث را باید جزو تهدیدها محاسبه کنیم چرا که درست در گیرودار انتخاب کرانچار بود که این حرف‌ها گفته شد تا اقدام‌های وزارت ورزش و جوانان بیشتر شبیه محاصره اقتصادی فدراسیون فوتبال باشد!

البته فعلا به نظر می رسد نوعی آتش بس! بین طرفین انجام شده است.

بنا براین منتظر تغییرات بیشتری از فدراسیون فوتبال باشید ، به هر حال امیدواریم این تغییرات موجب رشد ورزش فوتبال این رشته همیشه ناکام چند سال اخیر باشد .
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
سونامی... را هم با خود از ساختمان پر حاشیه فدراسیون فو تبال با همه همه دب دبه و منم منم اخراج کرد
Romania
کودتا سونامی خنجر از پشت...
میٍثم
هر چند از کفاشیان خوشم نمیاد ولی از رفتن نبی خوشحالم
علی
وزیر ورزش چطور حریف کفاشیان نشد
یاوری
فدراسیون فوتبال برای سرپوش ناکامی هایش دست به این کارها زد
احمد
حیف شد نبی دوست صمیمی قلعه نویی رفت!؟؟
امید
کفاشیان هم بره دیگه عالی میشه فوتبال هم یک نفسی می کشه
کفاشیان از همان ابتدا هم اختیاری از خود نداشت تنها چیزی که خوب انجام می دهد بله قربان سلطانم است !؟ کفاشیان در دومیدانی شا هکارش ورزشگاهی بود که اصلا استاندارد نیست و انجام مسابقات رسمی و بین المللی مها است