کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رکورد ایران در جام ملت‌های آسیا

7 دی 1393 ساعت 11:10

تیم ملی فوتبال ایران به همراه کره جنوبی با یازده مرتبه حضور در بازی‌های جام ملت‌های آسیا رکورد دار هستند.


به گزارش جهان به نقل از سایت AFC ؛ جام ملت‌های آسیا در ۱۵ دوره برگزار شده و در سال ۲۰۱۵ شانزدهمین دوره از این رقابت‌ها به میزبانی استرالیا برگزار می‌شود تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی هر کدام با ۱۱ مرتبه حضور، رکورد دار بیشترین تعداد راهیابی به مسابقات جام ملت‌های آسیا هستند.

پس از ایران و کره جنوبی، تیم فوتبال چین با ۹ مرتبه حضور در جایگاه دوم قرار دارد تیم‌های ملی کویت با ۸ حضور، قطر، عربستان و امارات با ۷ حضور، عراق ، ژاپن و تایلند با ۶ حضور در رده های بعدی قرار دارند.

در این میان تیم فوتبال ژاپن دارای رکورد افتخار آمیزی است به طوریکه در ۶ مرتبه حضور به ۴ عنوان قهرمانی رسیدند که آمار فوق العاده‌ای برای سامورایی‌ها محسوب می‌شود.

نام سه ایرانی در جمع بهترین‌های جام ملت‌های آسیا

علی پروین، ابراهیم آشتیانی و خداداد عزیزی سه فوتبالیست ایرانی هستند که موفق شدند عنوان بهترین بازیکن جام ملت‌های آسیا در دوره‌های مختلف را به خود اختصاص دهند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا از سال ۱۹۷۲ تصمیم گرفت در هر دوره بهترین‌ بازیکن‌ جام ملت‌ها را انتخاب کنند ابراهیم آشتیانی فوتبالیست ایرانی موفق شد در اولین دوره این عنوان را به خود اختصاص دهد.

علی پروین در جام ملت‌های سال ۱۹۷۶ به این عنوان رسید و خداداد عزیزی هم در سال ۱۹۹۶ بهترین بازیکن جام ملت‌ها انتخاب شد البته فوتبال ژاپن در این بخش رکورد دار است زیرا آنان چهار بازیکن شامل میورا، نانامی، ناکامورا و هوندا به عنوان بهترین بازیکنان جام ملت‌ها در اختیار دارند.

جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۵ به میزبانی استرالیا برگزار می‌شود و با توجه به آنکه تیم ملی فوتبال ایران از سوی فیفا به عنوان برترین تیم آسیایی در سال ۲۰۱۴ انتخاب شده، بسیاری شاگردان کی‌روش را دارای شانس اول قهرمانی می‌دانند.


کد مطلب: 398461

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/398461/رکورد-ایران-جام-ملت-های-آسیا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com