چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۱

مهندسی ناقص گزارشات حوزه سلامت ایران

شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۵۹
کد مطلب: 398396
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه برخی‌ها در خارج مرزها مهندسی می‌کنند تا بگویند گزارشات ما از سلامت ناقص است، گفت:‌ امیدوارم همانطور که تاکنون موفق بودیم بتوانیم در این چند صباح باقیمانده از مسئولیت‌مان نیز به وظایف خود عمل کنیم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سید حسن هاشمی در بازدید از اداره کل آزمایشگاه‌های کنترل مرجع غذا و دارو اظهار داشت: مردم برای سلامت ارزش قائل هستند و در یک‌سال گذشته آنقدر مسئله سلامت اهمیت پیدا کرده است که در هر خانه ای صحبت از آن است، به‌ویژه در مورد مواد غذایی و مواد مصرفی و دارو سوال‌های زیادی ایجاد می‌شود که برخی ساخته ذهن مردم است و برخی ساخته ذهن رسانه‌ها و برخی هم که از خارج مرزها مهندسی می‌شود تا بگویند گزارشات ما از سلامت ناقص است. بنابراین کار سخت است ولی آنچه نباید در موردش کوتاه آمد حقوق مردم است.

هاشمی همچنین خطاب به مسئولان حاضر در آزمایشگاه گفتند به هر حال مردم دولت را امین مردم می‌دانند و شما امین مردم هستید و ما به هیچ وجه در مورد سلامتی مردم و قانوناً، شرعاً، عرفاً قصد پنهان کاری نداریم، شما امین مردم و امین حقوق مردم هستید امیدوارم همانطور که تاکنون موفق بوده ایم بتوانیم در این چند صباح باقیمانده از مسئولیت‌مان نیز به وظایف خود عمل کنیم و امیدواریم نیرو و اقلام مالی را تقویت کنیم، توجه به آزمایشگاه همان بهداشت است و توجه به پیگیری است و باید مشکلات حل شود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: به‌جای تصدی گری و گسترش آزمایشگاه از آزمایشگاه‌های خصوصی نیز استفاده کنیم چرا که زحمت مردم کم می‌شود. ما باید مدل ارائه خدمت را تغییر دهیم با استفاده از بخش خصوصی و کاهش تصدی گری و کاهش تمرکز زدایی این کار قابل انجام است در مسائل مختلف نیز مثلاً آنجا که نظرات متفاوت درباری مسائل مختلف وجود دارد همدیگر را خنثی نکنیم و کار اغنایی مناسب انجام دهیم.

به گزارش سازمان غذا و دارو، وزیر بهداشت، به همراه رئیس سازمان غذا و دارو و دیگر مسئولان از اداره کل آزمایشگاه‌های کنترل مرجع غذا و دارو بازدید کردند. در این جلسه که با حضور رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو و مدیران ارشد آن سازمان برگزار شد، مدیرکل آزمایشگاه‌های کنترل مرجع غذا و دارو به معرفی عملکرد و نقش تعیین کننده مجموعه متبوع خود در ارزیابی و بررسی سلامت محصولات مورد استفاده در کشور و همچنین دستاوردهای بین المللی مرکز آزمایشگاه‌های مرجع اقدام کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *