جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۲

«خانه پدری»توطئه بد‌تر از«یک خانواده محترم»

در یادداشتی خطاب به ایوبی مطرح شد
شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۵۰
کد مطلب: 398384
فیلم «خانه پدری» با نشان دادن تصویری افراطی و غلط از غیرت پدر متدین و سنتی با روشی زیرکانه و هوشمندانه اساس فرهنگ ناب ایرانی و باورهای اسلامی مان را مورد هجمه قرار داده و با نشان دادن تحقیر زنان و کم شمردن نقش بانوان در خانواده ایرانی قصد تحریک و سوء استفاده از احساسات نسل جوان و کم تجربه کنونی را دارد.
به گزارش جهان به نقل از هنر نیوز، با کمال تعجب و تئاثر در جشنواره فیلم فجر پارسال (فجر سی و دوم) شاهد فیلمی بودیم که با کمی دقت می‌توانستیم متوجه شویم به صورت علنی دشمن چقدر هنوز فعال و امیدوار است بتواند جبهه حق طلبی ملت ایران را از ریشه‌هایش که‌‌ همان کانون گرم خانواده‌ها و سنت‌های ملهمه از فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی مان است تغییر دهد تا بلکه با تغییر و باور‌ها و اعتقاداتمان بتواند راه آینده و نسل جوانمان را هم دستخوش تغییر کند.

فیلم «خانه پدری» با نشان دادن تصویری افراطی و غلط از غیرت پدر متدین و سنتی با روشی زیرکانه و هوشمندانه اساس فرهنگ ناب ایرانی و باورهای اسلامی مان را مورد هجمه قرار داده و با نشان دادن تحقیر زنان و کم شمردن نقش بانوان در خانواده ایرانی قصد تحریک و سوء استفاده از احساسات نسل جوان و کم تجربه کنونی را دارد و اگر امروز ما با روشنگری و آنالیز واقع گرایانه این توطئه‌های ویرانگر را که متاسفانه با همکاری بعضی از مسئولان بی‌بصیرت و خود فروخته داخلی به صورت هماهنگ دین و باور‌‌هایمان را نشانه گرفته است نگیریم فردا شاید خیلی دیر باشد تا از خواب خرگوشی بیدار شویم. اکنون جای سوال بسیار جدی‌ای که باقی مانده این است که چرا مدتی است وزارت ارشاد با محوریت شخص حجت الله ایوبی کسی که تمام فکر و ذکرش و علایقش کافه‌های شهر پاریس است اینجور به دنبال اکران فیلم‌های مسئله دار، مشکل دار و سیاه نما است!!

یعنی واقعاً این آقایان متوجه نیستند که چه خیانتی به فرهنگ کشورشان می‌کنند؟

یعنی واقعاً اثر دراز مدت تخریبی این آثار سراسر سیاه هنری را در عقاید و باور‌های جوانان کم تجربه و معصوم نمی‌بینند؟

تا چه زمانی ما باید شاهد سهل انگاری‌های مسئولینی باشیم که در امر خطیر نظارت و صیانت، خیانت می‌کنند و نتیجه‌اش با کمال تعجب این می‌شود که فیلم‌هایی مثل «خانه پدری» مجوز اکران می‌گیرند!!

انیجا است که باید از مسئولین سازمان سینمایی وزارن ارشاد به ویژه شخص حجت الله ایوبی پرسید: این تذهبون؟؟

امیر حسین جوانشیر
داور بخش جانبی فجر سی و دوم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرااجازه ی ساختش داده شد
ali
Iran, Islamic Republic of
شما فیلمنامه بدهید تا هرچه شما گفتید بسازند.
همه فیلم سازان یا بی سوادند یا طرفدار استکبار