سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
در اعتراض به ناپدید شدن ۴۳ دانش‌آموز

هزاران مکزیکی معترض در خیابان+تصاویر

شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب: 398346
حدود ۳ هزار نفر از مردم مکزیک به همراه والدین ۴۳ دانش آموز ناپدید شده شهر «ایگوآلا» به منظور روشن شدن پرونده این دانش‌آموزان و پیدا شدن آن‌ها در خیابان‌های پایتخت این کشور تظاهرات برپا کردند.
به گزارش جهان به نقل از فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، معترضان مکزیکی به منظور حمایت از خانواده‌های ۴۳ دانش آموز ناپدید شده مدرسه «آیوتسیناپا» در شهر «ایگوآلا» (در جنوب ایالت «گررو») از مقابل «ستون استقلال» در میدان «پاسئو د لا ریفورما» (مرکز مکزیکوسیتی) به سمت میدان انقلاب در این شهر به راه افتادند و خواستار روشن شدن این پرونده و برقراری عدالت در حق این جوانان شدند.

«رامون گوتیرز» دانشجوی مؤسسه ملی پلی‌تکنیک مکزیک به خبرگزاری فرانسه گفت: ایجاد خشونت در این کشور باعث شده مردم اختلافاتشان را کنار گذاشته و با یکدیگر متحد شوند؛ چرا که ما با هم برادریم و تمام دانش‌آموزان یکی هستند.



«فلیپه د لا کروز» پدر یکی از دانش‌آموزان ناپدید شده مکزیکی گفت: ۳ ماه از ناپدید شدن عزیزانمان می‌گذرد و این مدت بسیار به ما سخت گذشته ؛ حال آن‌که هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده است.

سخنگوی خانواده‌های دانش‌آموزان ناپدید شده نیز اطمینان داد که والدین این جوانان برای ادامه تظاهرات خود برای یافتن فرزندانشان هرگز خسته و دلسرد نخواهند شد.

والدین دانش‌آموزان ناپدید شده مکزیک در شب کریسمس با وجود باران شدید و هوای سرد در مقابل «لوس پینوس» کاخ ریاست جمهوری این کشور تجمع کرده و دست به تظاهرات زدند؛ در طول این تظاهرات ده‌ها گروه ضد شورشی از آن‌ها محافظت می‌کردند.

معترضان مکزیکی در روز ۵ شنبه نیز در مقابل سفارت آلمان در پایتخت مکزیک تجمع کرده وبه منظور حمایت از دانش‌آموزان ناپدید شده در این کشور از دولت «برلین» خواستند تا فروش اسلحه به مقامات مکزیک را متوقف سازند.


معترضان مکزیکی خشمگینانه شعارهایی را علیه مقامات آلمانی سردادند و پلاکاردهایی را در دست داشتند که روی آن ها نوشته شده بود «سلاح‌های شما برادران ما را به قتل رسانده است؛ ما آن‌ها را زنده می‌خواهیم».

در ۶ دسامبر سال جاری (۱۵ آذر) پس انجام ۱ تحقیق به دستور دولت مکزیک ، پس از آن‌که کارشناسان آرژانتینی تکه‌های جسد سوخته شده در زباله دانی «کوکولا» در ایالت جنوبی «گررو» را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند، مشخص شد که این جسد متعلق به «الکساندر موررا» یکی از این ۴۳ دانش‌آموز ناپدید شده می‌باشد.


در روز ۲۶ سپتامبر ( ۴ مهر ۹۳) پلیس محلی شهر«ایگوآلا» در ایالت «گررو» به چندین اتوبوسی که دانش‌آموزان مدرسه «آیوتسیناپا» در آن بودند شلیک کرد و موجب کشته شدن ۳ دانش‌آموز و ۳ فرد عادی شد؛ سپس به گفته مقامات، در این حادثه که شهردار شهر «ایگوآلا» نیز در آن دخیل بوده پلیس ۴۳ دانش‌آموز این مدرسه را بازداشت و به باندهای قاچاق مواد مخدر تحویل دادند.


بر اساس گزارشات دادستانی کل مکزیک، شهردار «ایگوآلا» و همسرش که توسط پلیس مکزیک دستگیر شده‌اند در حادثه ناپدید شدن دانش‌آموزان مکزیکی مقصر هستند زیرا باندهای جنایتکار ایالت «گررو» توسط آن‌ها کنترل شده بودند؛ معترضان مکزیکی معتقدند ناپدید شدن دانش‌آموزان جرم و جنایتی بوده که توسط دولت مکزیک صورت گرفته است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *