جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۷
حجت‌الاسلام رحیمیان در نشست خبری:

شیعیان افراطی در جنایات داعش سهیم هستند/ لزوم برخورد ایجابی و سلبی با آسیب‌های مهدوی

شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب: 398321
تولیت مسجد مقدس جمکران و رئیس ستاد فعالیت‌های مهدوی گفت: در حوادث دردناکی که شامل نسل‌کشی یا سر بریدن شیعیان می‌شود، به همان اندازه که تکفیری‌ها مقصر هستند، جریان‌های تندرو شیعی نیز سهم دارند.
شیعیان افراطی در جنایات داعش سهیم هستند/ لزوم برخورد ایجابی و سلبی با آسیب‌های مهدوی
به گزارش جهان، نشست خبری ستاد فعالیت‌های مهدوی پیش از ظهر امروز( شنبه ششم دی ماه) در سالن جلسات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با حضور حجج اسلام محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران و رئیس ستاد فعالیت‌های مهدوی، مجتبی کلباسی رئیس مرکز تخصصی مهدویت و دبیر ستاد و محمدصابر جعفری قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) موعود و اصحاب رسانه برگزار شد.

حجت‌الاسلام رحیمیان در ابتدای این نشست با اشاره به فعالیت بیش از ۲۲ مرکز پژوهشی فرهنگی و علمی با ستاد فعالیت‌های مهدوی گفت: با توجه به اینکه بیش از ده‌ها مرکز مختلف در زمینه مهدویت فعال بودند، به همین منظور ستاد فعالیت‌های مهدوی شکل گرفت تا به این وسیله انتظام بخشی و هم‌افزایی فعالیت‌های مهدوی را شاهد باشیم.

وی افزود: هدف اصلی از تشکیل چنین ستادی تقسیم کار مهدوی میان ارگان‌های مختلف است تا از موازی کاری‌های احتمالی جلوگیری شود، زیرا مسأله مهدویت،‌ مسأله‌ای است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که علاوه بر اعتقاد به وجود مقدس امام زمان(عج) مسأله امامت، نبوت و توحید را نیز شامل می‌شود که هر گونه تلاش در این زمینه در واقع تلاش در مسیر اسلام ناب است.

رئیس ستاد فعالیت‌های مهدوی با اشاره به نماز امام زمان(عج) در مسجد مقدس جمکران و بیان ۱۰۰ بار «ایاک نعبد و ایاک نستعین» در هر رکعت آن، این عبارت را پیوند توحید و عبودیت با مسأله امامت و ولایت عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در واقع مسأله مهدویت یک محور وحدت میان تمام مذاهب اسلامی است، به همین خاطر به مناسبت نهم ربیع الاول آغاز سالروز امامت حضرت ولیعصر(عج) از طریق ستاد به سراسر کشور ابلاغ شده است جنبه‌های پیوند با امام زمان تقویت شود و ضرورت دارد خطبا، نویسندگان، رسانه‌های جمعی و اصحاب قلم به این موضوع در این روز بیشتر بپردازند.

وی خواستار توجه عموم مردم به آسیب‌های مهدویت در روز نهم ربیع‌الاول شد و ادامه داد: آسیب‌هایی که بر خلاف مصلحت هدایت امام زمان(عج) به نام امام زمان در چنین روزی اتفاق می‌افتد، چه بر اثر جهالت و چه بر اثر تحریک‌ها و سازماندهی دستگاه‌های جاسوسی دشمنانی که داعش را ایجاد کردند، راه افتاده است و مستقیم و غیر مستقیم مردم را تحریک می‌کنند و کارهایی را انجام می‌دهند که نقش مکمل با جریان داعش را ایفا می‌کنند، برای اینکه مسأله مهدویت که یک محور اتحاد میان مذاهب اسلامی است را تبدیل به ضد خودش کنند.

حجت‌الاسلام رحیمیان بیان داشت: کارهایی که تحت عناصر خودخوانده و بدعت‌گزار که منشاء آن عداوت و بهره‌برداری دشمن شود یا شبکه‌های ماهواره‌ای مروج وهابیت و مروج خشونت داعش و حتی شبکه‌های که به عنوان مدافع اهل بیت(ع) نقش مکمل را ایفا می‌کنند همه و همه در این تفرق شریک هستند، حوادث دردناکی که بعضاً‌ شامل سر بریدن شیعیان و انفجار حرم عسکریین در سامرا می‌شود، به همان اندازه که مباشران این جنایات و تکفیری‌ها مقصر هستند، به همان اندازه جریان‌های تندرو شیعه هم مقصر هستند.

وی افزود: کسانی که مثل ریگی هر موقع افرادش برای عملیات انتحاری انگیزه نداشتند، تصاویر و فیلم‌های بعضی از افراد به نام شیعه را نشان می‌دادند تا انگیزه آن‌ها زیاد شود، آن‌ها هم در این جرائم مقصر هستند، به همین منظور یک بعد ایجابی برای مناسبت این روز داریم و آن هم تببین مهدویت و نقش جایگاه ولایت است است که در ایجاد وحدت بین مذاهب مؤثر است، همچنین حرکت سلبی و نفی این حرکات هم لازم است، زیرا برخی افراد مغرض تحت این مناسبت‌ها در جامعه فعال هستند، به گونه‌ای که در پیاده‌روی اربعین با برنامه‌ریزی قبلی در شعاری را نسبت به همسران پیامبر اکرم(ص) مطرح و فوری در شبکه‌های مجازی پخش کردند تا این راهپیمایی عظیم را تبدیل به ضد مسائل امروز جامعه اسلامی کنند، بنابراین مردم باید نسبت به برگزاری مراسم‌های انحرافی در روز نهم ربیع حساس باشند.
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
روشنگری باید درباره این قماش صورت بگیره بیشتر از گذشته
مرگ بر انحراف
علی
باسلام
خداوندبه ایشان جزای خیرعنایت فرماید،ایجادتفرقه بین مسلمین به هرشکل که باشدخیانت به اسلام وپیامبرگرامی اسلام است ،کسانی که دنبال ایجادونشرتفرقه درامت اسلامی به هربهانه ای هستندیا جاهل هستندیا مغرض وعوامل استکبارمی باشند.امیدوارم خداوندمنان همه مارا به راه راست هدایت فرماید.
باید نهم ربیع به عنوان سالروز امامت امام زمان عج بیشتر به جامعه معرفی شود تا مردم بیشتر آگاه شوند و بیشتر به سمت وحدت بروند
انشاءالله ما هم منتظریم
خدا ازشون نگذره
lمصطفی
سلام .حاج آقا حرف حساب زدند شیعیان افراطی هم دست داعشند